Dag dames, Ik vroeg me af naar het verschil of misschien wel geen verschil naar de bevallingen van jullie eerste en tweede? Ook naar met hoeveel weken.. Ik ben met mijn eerste met 36 +6 weken bevallen.. Begon met vruchtwater gebroken en mijn zoontje is met 7,5 uur geboren.. Mijn zoontje was voor de 30ste week ook al helemaal ingedaald.. En dit is nu met onze kleine man ook hetzelfde... Ik heb zelf ook echt gevoel dat het nu weer op tijd komt. Erg benieuwd naar jullie reacties.. Liefs
Eerste 5 uurtjes begonnen met weeën op 38 weken Tweede 1uur 25 min ineens een weeenstorm ook 38 weken Derde 1uur 30 min iinleiding 38 weken vanwege geen vruchtwater meer (met 31 weken 2 cm ontsluiting weeënremmers en opname). Nu 20 weken zwanger van nr 4 ik ben benieuwd maar gok weer 38 weken
Bij de eerste ingeleid bij 42+1 dag weken. 12 uur later begonnen de weeën, nog 11 uur later was ze er. Bij de tweede ingeleid bij 41,5 week. 2,5 dagen later of zo braken mijn vliezen en begonnen later eindelijk ook de weeën. 12 uur later of zo, was ze er. Bij de derde afspraak gemaakt om met 41+2 dagen in te gaan leiden. Met 40+6 dagen braken de vliezen. 12 uur later of zo werd hij geboren. Op de dag dat ik ingeleid zou worden, ging ik met kind naar huis
Hier genoeg verschil: 1e bij 41+1, 2e bij 39+4 1e niet ingedaald, 2e rond de 37/38 weken Bevalling nr 1 ging in 7 uur. Nr2 in 9 uur. Maar bij de 2e had ik 2 uur lang geen weeen, omdat er teveel mensen binnen kwamen (oppas, vk, mijn oudste nog even tussendoor). Allebei tussen de 3900-4000 gram. Bij de 1e een vacuumbevalling doordat de hartslag wegzakte. Inc totaalruptuur en ellende zat ik een paar dagen vast in ziekenhuis en daarna thuis ook zware start. 2e na 2 uurtjes zkh naar huis, 's avonds lekker aan tafel gegeten en nog een paar keer op mijn kop gehad van de kraam omdat ik teveel deed
1e: 38+5, gebroken vliezen om 6:00, geboren om 00:15 (maar nauwelijks voelbare weeën gehad) 2e: 39+2 (maar mama had griep en ik denk dat ze anders iets eerder was gekomen). Eerste voelbare wee rond 8:00 en kind geboren om 12:15
1 38+2 ongeveer tussen de verhuisdozen, toch naar ziekenhuis, 34 uur 2 39 vliezen gebroken, helaas weer naar ziekenhuis, 16 uur 3 40+4 ingelei, 8 uur.
Bij de eerste precies 37week zwanger 11,30 uur vanaf eerste wee..De tweede 40,5 week 23uur vanaf de eerste wee
1e bij 40 + 5 in totaal 5 uurtjes 2e bij 39 + 6 gestript in totaal 2 uurtjes 3e word ik ingeleid bij 38 weken, dit omdat ik waarschijnlijk t ziekenhuis niet ga halen zeggen ze
Verschil hier: -D. gebroken vliezen, geen sterke weeën 10uurtjes later een ks gekregen -L. 1,5dag voorweeën, toen 8uurtjes het echte werk en is mn meisje met 5min persen geboren zonder ingrijpen
1e. 37+1 weken, begonnen met gebroken vliezen, al vrij snel ingedaald (weet niet meer precies wanneer), bevalling 6 uur vanaf regelmatige weeen 2e. 38+6 weken, begonnen met gebroken vliezen, pas op het laatste moment ingedaald, bevalling 2 uur vanaf eerste wee
Eerste: 40+6 Tweede: 40+2 Overeenkomsten: - spontaan gestart, met weeën (vliezen braken pas bij volledige ontsluiting) - redelijk snelle ontsluiting - geen wezenlijke complicaties, beide thuis geboren Verschillen: - de uitkomst - eerste keer nooit voorweeën gehad, tweede keer ongeveer 2 weken lang - eerste keer buik- en rugweeën met duidelijke opbouw; tweede keer gelijk heftige pijn, scherper, en bijna uitsluitend rugweeën - ik vond ze veel moeilijker op te vangen dan de eerste keer en raakte op het laatst ook een beetje weg tussen de weeën door - de snelheid, vooral van de uitdrijving: eerste keer ruim 1,5 uur geperst, tweede keer ongeveer 5 minuten - eerste keer veel vermoeider achteraf, meer bloed verloren - tweede keer enorm overdonderd door het natuurgeweld; het had weinig gescheeld of de vk was te laat geweest - eerste keer dacht ik: doe mij er nog maar tien, dit was goed te doen! - tweede keer dacht ik: wat ben ik blij dat ik dit nooooooit meer hoef te doen! Mijn advies: laat de herinnering aan de eerste keer los als je kunt. Ik was de weg de tweede keer vooral kwijt doordat ik de herkenningspunten van de eerste keer maar niet terug kon vinden. Pas achteraf realiseerde ik me dat het gewoon een heel ander proces is. Ik kan de tweede bevalling nu ook veel beter relativeren, het ging gewoon hartstikke goed, maar heel anders dan de eerste keer.
1e. 41,1 in 4 uurtjes geboren, 20 min persen Ingedaald rond de 30 weken. 2e. 40,4 ook in 4 uurtjes geboren, 2 min persen Ingedaald rond de 37 weken. Nu 39,2 van de 3e al wel weken ingedaald. Maar nog geen teken tot bevallen.
1e vliezen gebroken op 36.2 en 4 uur later was ze er al. 2e vanaf 27 wkn bloedverlies met ruim 33 wkn braken vliezen en op 34 wkn ingeleid ivm wegzakkende hartslag. Inleiding duurde 5 uur. Sterkte met de laatste loodjes en succes bij de bevalling! Als jou gevoel zegt dat deze jongen al vlot komt dan zal dat ook wel zo zijn!
Dochter 2003 met 37+5 weken 7 uur vanaf eerste wee tot geboorte ( vliezen gebroken door vk.) Zoon 2010 met 40+1 weken 53 min vanaf eerste wee tot bevalling ( vliezen in de haast gebroken door vk) Dochter 2012 met 39+5 weken 2.5 uur vanaf eerste wee tot geboorte ( vliezen gebroken door vk) Ik heb stort bevallingen zoals ze dat noemen.
Mijn eerste bevalling duurde 6 uurtjes (vanaf verlies slijmprop en eerste lichte krampje.) en ik ben beng dat ik bij de tweede het zh niet ga halen... Hoop dat mijn gevoel fout zit!
Ik ben een geluksvogel wat betreft bevallen. De eerste is met 38.1 ingeleid en duurde 3 uurtjes De tweede is met 38.1 na gebroken vliezen geboren duurde iets meer dan een uurtje. Mijn twee miskramen waren zwaarder/pijnlijker duurde 5 dagen en 2 dagen terwijl mijn kinderen er snel zijn vind dat wel apart. Ik hoop dat deze bevalling niet nog sneller zal gaan mjaa we zullen het zien over een maand of 6 ik verwacht wel weer rond 38 wk te bevallen.
1e: 41+3 wkn, van te voren flink diarree, darmkrampen en spugen, daarna opeens eerste wee, meteen regelmatig om de 4-5 min. Verplicht op linkerzijde moeten ontsluiten omdat nauwelijks ingedaald. Vliezen spontaan gebroken bij 8 cm en toen ook persdrang (maar nog niet mogen ), na 4 uur volledige ontsluiting. Toen 20 min persen vrijwel pijnloos persen (voelde geen persweeen). Iets ingescheurd. 2e: 41+5 wkn, van te voren af en toe een (zeer) onregelmatige wee, daarna opeens regelmatig om de 4-5 min. Verplicht op linkerzijde moeten ontsluiten omdat nauwelijks ingedaald. Vanaf 7-8 cm weer persdrang, maar nog niet mogen. Volledige ontsluiting na bijna 2,5 uur. Vliezen spontaan gebroken bij 10 cm. Toen enkele minuten zuchten, binnen 2 zeer pijnlijke persweeen geboren (3 min), niet geperst (ging te snel). Iets ingescheurd. Over het algemeen leken bevallingen dus wel wat op elkaar. Maar nr 3 zal toch ook wel weer anders lopen .