Mijn oude poes gaat steeds meer mankementen vertonen. Ze is inmiddels 17 en de laatste jaren mager en uitgezakt. Drie jaar geleden is haar halve gebit getrokken. Daarvan is ze aardig hersteld. Daarnaast is ze ook doof. Nu merk ik sinds een paar dagen dat ze erg kwijlt en niet fris ruikt. Morgen maak ik een afspraak met de dierenarts maar zijn er meiden met ervaring bij een oude huiskat?
die van mij is nog heel jong, maar die kwijlt heel erg als hij misselijk is (wagenziek in zijn geval), zou dat t kunnen zijn?
Mijn kat is 21 geworden en heeft zijn hele leven gekwijld. Hier zij het dus niets. Kan het zijn dat hij door het trekken van de tanden zijn bek niet meer goed kan sluiten?
Best een optie. Heb al een tijdje niks van haar gevonden terwijl ze best met regelmaat spuugt. In de auto gaat ze nooit, wagenziek kan het nu niet zijn.
Onze hond is ook vreselijk aan het kwijlen. Ik ga morgen ook naar de dierenarts. Ik ben daarom nu van alles aan het googlen over kwijlen, maar ik lees inderdaad misselijkheid, ontstekingen in de maag, keel of mond, problemen met de nieren, pijn en angst. Heel divers. Heb je in de bek gekeken? Je geeft aan dat ze niet fris ruikt en dat zou kunnen duiden op een ontsteking. Eet ze ook gras? Dat zou weer kunnen duiden op misselijk zijn.
Onze kat had geen gebit meer en begon ook te kwijlen en stonk ook uit haar bekje. Helaas bleek er een tumor te zitten die niet geopereerd kon worden. Een week nadat we onze andere kat hadden moeten in slapen is ook zij gegaan. Samen als stelletje uit het asiel gehaald waarin ze waren terecht gekomen doordat ze uit huis geplaatst waren. T had zo moeten zijn met die twee, samen zitten ze in een kattenurn. Hopelijk voor jouw kat niet het geval.
Ik hoop dat dat het is! Vind het altijd zo sneu als een diertje ziek is. (Of dus kwijlt omdat ze bijvoorbeeld misselijk is) Misschien kun je iets kopen waardoor ze gaat braken? En zo een eventuele haarbal kwijt kan. (Kattengras, of een soort pasta)
Ik ga zo meteen de praktijk bellen als ze open gaan. @Msee , wat zielig! Ik ben er ook bang voor bij mijn meisje. Sowieso is ze te zwak en fragiel om nog een keer onder narcose te gaan om de andere helft van haar gebit te laten trekken. De napijn was 3 jaar geleden al afschuwelijk. Dan laat ik haar gaan.
Dat niet frisse ruiken komt waarschijnlijk door vieze tanden. En kwijlen kan komen doordat haar tong niet meer tegen het gebit aan kan komen om de boel af te sluiten. Of. Soms lees je dat oudere dieren "vergeten" te slikken. Je zou sowieso even de dierenarts naar het gebit kunnen laten kijken, al zou ik op die leeftijd geen gebit sanering meer aanraden ivm risico overlijden tijdens de narcose
Nee, toen we 3 jaar geleden de helft trokken was het al net-net. De napijn was ook zo heftig en zielig. Dat durf en wil ik haar niet aandoen. Maar wat is de kwaliteit van leven en de pijn nu?
Ik zag dat inderdaad al hierboven staan dat je dat typte dat de napijn heel heftig was. Vaak hebben ze behoorlijk last van hun kaak en hoofd na een dergelijke ingreep. Het is voor mij zo moeilijk beoordelen, maar voor nu kan ik zeggen dat het feit dat je al twijfelt, al wel een beetje zegt hoe je er zelf over denkt. Heel veel sterkte vanmiddag!
Ik ben ook benieuwd? Bij onze hond is geen duidelijke oorzaak gevonden voor het kwijlen. Er is vanochtend nog wel een algemeen bloedonderzoek afgenomen, maar de dierenarts vermoedt wat psychisch. Of ergens heel erg van geschrokken of beginnende dementie. Het laatste vermoedden wij al een beetje, omdat ze zich verder ook raar gedraagt .