Oh wat stom van mij!

Discussie in 'De lounge' gestart door Saartje1, 6 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saartje1

Saartje1 Actief lid

12 aug 2009
    199
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik heb denk ik per ongeluk het rapport van mijn dochter weggegooid! In een van mijn opruimwoedes (zwangerschapskwaal) heb ik denk ik het rapport samen met kranten en oud papier weggegooid. Ik baal hier ontzettend van. Gisteren zag ik moeders rapporten inleveren, ben de enige die hem nog niet heeft ingeleverd.
    Heb de hele zomervakantie tevergeefs ernaar gezocht. Ik dacht nog van, weet je misschien had ik hem toch vlak voor de zomervakantie nog ingeleverd, tenminste dat hoopte ik. Maar vandaag zei de juf dat ze hem niet had. Ben dus echt aan het balen. Ik heb nog niks gezegd tegen de juf, maar hoe vertel je zoiets, ze ziet me al aankomen...
    Het was natuurlijk per ongeluk, en kan iedereen gebeuren maar toch, dat zal ze denk ik niet op prijs stellen. En daarbij is het het eerste rapport van mijn dochter (van groep 1), voor mij toch erg bijzonder, extra balen dat k die nu niet meer heb. Hoe kan ik dit het beste brengen aan de juf?

2. catharin

catharin Fanatiek lid

5 jan 2010
    1.072
    2
    38
    NULL
    NULL
    Ik zou het eerlijk vertellen hoor.
    Wel jammer, maar dit doe je toch niet expres.

3. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    O balen! Ik zou het gewoon eerlijk uitleggen, kan ze je niet een kopie meegeven? Ik weet niet of het zo´n lang handgeschreven verslag is... dat zou wel heel zonde zijn ja :(.

4. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    gewoon zeggen..... het is ontzettend jammer maar je hebt het niet expres gedaan..... ik denk dat ze wel even een nieuw rapport voor je dochter maken!

5. Saartje1

Saartje1 Actief lid

12 aug 2009
    199
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik weet dat ik het moet vertellen (uiteindelijk zal ze er toch weer naar vragen), maar gewoon zo van: "ik heb hem per ongeluk met oud papier weggegooid" ...?
    Het is wel de waarheid, alleen klinkt zooo dom en stom :$, voel me zo stom.....

6. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Ik zou het gewoon vertellen hoor.
    het kan iedereen overkomen en je zult heus niet de eerste zijn!

7. Saartje1

Saartje1 Actief lid

12 aug 2009
    199
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Nee gelukkig niet lang handgeschreven, bij elk onderwerp bolletjes aanvinken. Alleen aan het eind een kort commentaartje.

8. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Weet je zeker dat hij bij het oud papier is gekomen?
    Anders zeggen dat je hem kwijt bent en overal al gezocht hebt. Vragen of de mogelijkheid er is om een nieuw rapport te krijgen/ondertekenen?
    Zal vast wel vaker gebeuren...

9. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    gewoon zeggen... en dan vraag je om een nieuw exemplaar..
    ik gooi met regelmaat van de klok dingen van school weg in opruimwoede.. hier zijn ze het inmiddels gewend :)

10. Saartje1

Saartje1 Actief lid

12 aug 2009
    199
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ja dat moet ik maar doen dan. Maar denken jullie dat ze om deze reden op school ook kopieen maken? Zou wel mooi zijn als ik die van groep 1 nog kan krijgen. En anders heb ik mijn les wel geleerd en voortaan ALTIJD op dezelfde dag nog een kopie maak en de volgende dag het origineel maar inleveren.

11. glimworm

glimworm Niet meer actief

ik had dit een paar maanden terug ook met het CB boekje.
    maar het ergste vond ik nog dat de formuliertjes van de prikken erin zaten.
    Na alles verteld te hebben tegen het CB gaven ze me een nummer om nieuwe prikformuliertjes te vragen. het nieuwe boekje heb ik zelf besteld.
    Ja je kunt je op zo'n moment echt kl*** en vooral zo dom voelen :(:)

12. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Kan me goed voorstellen dat je baalt, maar dit zou mij ook heel gemakkelijk kunnen overkomen ;). Ik denk wel dat de school nog een kopietje heeft van het rapport en als je het vriendelijk vraagt willen ze hem vast wel even voor je kopieren. Natuurlijk is juist dit rapport speciaal om te bewaren voor later, dat snappen zij natuurlijk ook. Het wordt denk ik wat anders als je dit elk jaar gaat doen, hihi, maar dit gebeurt je vast nooit meer.
    Succes, hopelijk krijg je een kopie!

13. Jel

Jel Niet meer actief

Gewoon vertellen aan haar juf zoals je ook je topic hier over opent. Zeggen dat het waarschijnlijk door de zwangerschap komt dat je door de opruimwoede per ongeluk het rapport hebt weggedaan bij het oud papier. Misschien lacht ze er wel om. Ik zou er niet te zwaar aan tillen hoor. Dan schrijven ze vast wel weer een nieuwe. Ik neem aan dat ze de rapport-resultaten wel in een computer hebben staan of zo.

14. Adventure

Adventure Actief lid

21 apr 2011
    256
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo snel moge lijk eerlijk vertellen tegen de juf dat je het rapport niet meer kunt vinden. Hoe langer je wacht hoe moeilijker het word!

15. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    tja meid kan gebeuren hoor, kan me wel voorstellen dat je er van baalt!

16. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    hoi
    dat heeft ze vast nog wel ergens genoteerd
    en "het is per ongeluk bij het oud papier terecht gekomen" ik kan het nergens meer vinden klinkt niet heel erg

17. Saartje1

Saartje1 Actief lid

12 aug 2009
    199
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik heb vandaag met de juf gesproken. Ik heb gezegd dat ik het rapport niet meer kan vinden. Toen zei ze van, 'oh maar je hebt nog wel even de tijd, volgende rapport is pas in januari dus je hebt nog wel even om het te vinden'. Toen zei ik weer 'ja maar ik kan het echt nergens vinden, en denk dat ik het ook niet meer ga vinden'. En toen zei ze weer 'maar je hebt nog wel even de tijd'. Begreep ze het nou niet? In subtiele woorden heb ik denk ik wel duidelijk gemaakt dat het weg is. Ik wilde niet in die woorden zeggen van 'heb het per ongeluk weggegooid'. Maar nu denk ik dat ik toch wel duideljker moet zijn en zeggen dat het weggegooid is. Pfff zie er zo tegenop.... Vooral nu ze zo heeft gereageerd.
    Heb ik het mezelf nou lastiger gemaakt?

18. Jel

Jel Niet meer actief

Wat raar zoals ze reageerde. Ik denk toch dat je inderdaad iets duidelijker moet zijn. Duidelijk zeggen dat je het bij het oud papier hebt gegooid en hij dus niet meer boven water komt. Succes!

19. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Hier een juf en wij zijn dit al wel gewend hoor. Het is inderdaad wat jammer maar goed...het overkomt de beste hoor! Gewoon eerlijk zeggen. En wie weet kom je hem nog tegen :)

20. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Begrijp niet dat je er zo omheen meot draaien, je kunt toch gewoon zeggen dat je het waarschijnlijk weggegooid hebt??????

Deel Deze Pagina