schildklier

Discussie in 'De lounge' gestart door mommy1983, 11 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    hoi meiden,

Wat voor een klachten heb je met een slecht werkende schildklier?
    De vk was net bij mij omdat we een wens hebben voor een 3de kindje maar ik heb nog al wat meegemaakt en een pnd gehad na de bevalling en nu nog wel vaak niet lekker in me vel enz.
    Nu vroeg ze of ik wel ooit me schildklier had laten testen ivm met de depressie en ik val ook niet meer af enz.
    en ik ben vaak heel erg moe en kan me niet goed concentreren en ik vergeet veel.

Wat voor klachten hadden jullie en hoe ben je er achter gekomen

2. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.158
    405
    83
    Door met jouw klachten naar de huisarts te gaan ;)
    En die heeft geprikt op schildklier et voilà..

3. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ja maar wat voor klachten had je dan?

4. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.158
    405
    83
    Moemoemoemoe en een kort lontje.
    Maar de moeheid heeft me naar de huisarts doen gaan, want ik kwam er maar niet vanaf ook niet toen ons meisje steeds beter door ging slapen

5. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Oke ik zal straks eens de HA bellen of ik morgen langs kan komen.

Heb je nu medicatie oid? en gaat het beter.

6. Koesje

Koesje Niet meer actief

Hier idem dito. Bleek een te snel werkende schildklier te hebben.
    Gehaast, moe, rot voelen na de bevalling (dit heeft een poos geduurd), afvallen uhm vergeet ik nog iets?!
    Kortom bloed laten prikken meid dan weet je het snel genoeg!

7. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.158
    405
    83
    Ik slik nu inderdaad ruim een jaar thyrax en ik voel me een stuk beter!
    En een keer bloed prikken kan nooit kwaad, als er niets uit komt is dat ook een geruststelling toch?

8. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    moeheid vooral..

Zijn er achter gekomen toen we in het ziekenhuis kwamen met de wens voor een 1e kindje..

ben wel eens benieuwd of er meer zijn die ook last van spierkrampen in de handen hebben?

9. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    nee wel vaak krampen in me bovenbeen

10. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ik sport zeker 4x in de week maar blijf zo moe ik zit de halve dag futloos op de bank ik word al doodmoe wakker.

En daarbij ben ik best vaak somber en idd kort lontje.

Ook een hele droge huid en dan die vergeetachtigheid en concentratie problemen

11. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    oja en vaak snachts zweten

12. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    oh droge huid hier ook ontzettend..
    haaruitval ook een hele poos. Werd stuk beter toen ik de juiste dosis kreeg.

13. Lillith

Lillith Bekend lid

29 mrt 2010
    751
    0
    0
    Randstad
    Ik had jarenlang vage klachten: snel moe, snel koud, trage stoelgang en ook somber. Na een bloedtest erachter gekomen dat mijn schildklier te traag werkt.

14. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Ook mijn schildklier is te traag. Jaren lang heb ik met verschillende klachten rond gelopen en verschillende onderzoeken gehad. Mijn schildklierwaarde (TSH) was volgens de huisarts netjes binnen de waarde. Toen ik zwanger werd van Fay vertelde de verloskundige dat mijn TSH waarde helemaal niet zo mooi was en dat ik gelijk doorverwezen werd naar de internist. De internist heeft me thyrax gegeven en al snel werden bepaalde klachten minder. Ik heb me tijdens de zwangerschap fitter gevoelt dan al die jaren daarvoor.
    Na de zwangerschap mocht ik weer onder controle bij de huisarts. Daar hanteren ze nu de waardes van de internist.
    Op dit moment ben ik aan het ophogen en voel ik me wat minder en heb ik veel klachten.
    Hopelijk voel ik me snel weer wat beter.

Mijn klachten: extreme vermoeidheid, pijn aan spieren en gewrichten, ontstekingen in me schouders, vergeetachtigheid, haaruitval, niet goed kunnen concentreren, angsten.

15. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

moe, gewichtstoename ( 10 kilo in 5 mnd zonder meer te eten kwam ik aan) koud hebben, vaak herhaalde miskramen of het zwanger worden lukt niet, depressie, etc..

Bij mij is het ontstaan na de geboorte van de oudste, daarvoor waarschijnlijk een te snel werkende schildklier gehad met m'n 48 kilo die ik woog en ik kon eten wat ik wou

Laat je ook eens op B12 prikken, komen de klachten die jij hebt ook mee overeen en is ook essentieel bij het zwanger worden. Een b12 van onder de 150 word geassocieerd met herhaalde miskramen en neutraalbuisdefecten en hartproblematieken.

16. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

dat dikgedrukte kan ook juist komen door de depressie ;) ik blijf ook moe en futloos, ook al is mijn schildklier super ingesteld

17. Anne1988

Anne1988 Actief lid

20 mrt 2012
    371
    0
    0
    Verzorgende IG ouderenzorg
    Schijndel
    Hier ook een traagwerkende schildklier... Ik was vooral super moe (lag vaak al rond 7 uur op de bank te slapen), suf, dof gevoel in m'n vingers, haaruitval en gewoon niet lekker in m'n vel.
    Heb er helaas al sinds m'n 15e last van, telkens weer beter en dan weer slechter, dus ze kunnen me niet zo goed instellen op medicatie.

18. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    - extreem moe
    - stijve spieren
    - heel snel blauwe plekken
    - kouwelijk
    - droge huid
    - haar uitval
    - plofferig gezicht (vocht ophopingen)
    - nagel afbraak
    - lage lichaamstemp
    - geen afname van zwangerschapskilo's
    - snel huilen
    - snel geiriteerd
    - geen controle over emoties

Zo genoeg ;)

19. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.601
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ik was continu moe,had steeds honger,viel razendsnel af,hartkloppingen en ik trilde.Door de HA doorgestuurd naar internist(endocrinoloog),mijn schildklier werkte te snel,na 2 jaar behandelen werkt ie weer normaal.

Deel Deze Pagina