Vaatwasser maakt sommige dingen niet schoon

Discussie in 'De lounge' gestart door vlinderCN, 25 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.386
    1.854
    113
    Vrouw
    Hoe kan dat dan? Je bedoelt onder kraan de resten eraf spoelen? Dat doe ik alleen als er echt stukjes op bord liggen.

2. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.215
    15.012
    113
    Vrouw
    Dat doe ik ook, mijn man droogt ze niet af. Wij hebben een hele stapel bakjes van de IKEA. Die zitten zo netjes in elkaar dat het er tussen echt niet droogt. We gebruiken ze voor van alles. Onder andere voor chips. Heel fijn als je dan zo'n niet afgedroogd bakje hebt. Op de bodem natte chips:|

Adje, vlinderCN en citroenrasp vinden dit leuk.
  3. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.596
    22.042
    113
    Daarom moet bij mij ook echt alles droog zijn. Je weet uiteindelijk nooit waar je het voor gaat gebruiken.

vlinderCN en Zxcvb vinden dit leuk.
  4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    Als hij net klaar is even de deur open zetten. Dan kan jet vocht eruit en dan drogen de plastic dingen in de vaatwasser vanzelf

mamameer, Adje en vlinderCN vinden dit leuk.
  5. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.386
    1.854
    113
    Vrouw
    Ik spoel mn filter ook regelmatig met kokend water schoon en dat vaatwasserschoonmaakspul elke 2mnd.
    Maar denk dat het niet in die hoek ligt anders zou zo'n vieze curry pan ook wel vies blijven toch?:|

6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    Hier gebeurd het ook af en toe en dan is vaak het filter niet helemaal schoon of zit er prut in de armen. Ik hou de inloop vn de arm vaak even onder de kraan en dan wachten tot er water uit de gaatjes komt. Vaak kom je er zo achter dat bepaalde gaatjes verstopt zitten. Hier vaak door kleine stukjes eierschil. Soms draait de arm niet goed rond omdat hij ergens tegenaan komt. Bijv een spatel in de bestekbak. Ik heb ook wel eens de hogedrukreiniger op het inloopgat van de spoelarm gezet. Er spoot me toch een prut uit:|
    Maar het is jammer dat je zo'n spoelarm niet open kan klikken om prut eruit te halen.:confused:

Ik laat hem nu wekelijks een rondje zonder vaat doen. Op hoogste stand.

Maar als bepaalde delen in de lade niet schoon zijn dan zou ik toch eens kijken of die spoelarm wel goed rond draaid. Dus vaat erin en net voor het aanzetten even die spoelarm een zwieper geven.

7. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.386
    1.854
    113
    Vrouw
    Ja hopelijk zijn die gaatjes het probleem, ben benieuwd of het volgende x nu wel goed gaat.

8. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.293
    25.760
    113
    Hahaha nou het is niet zeiknat hoor. Die paar druppeltjes drogen sowieso wel voor ik het weer ga gebruiken :roflmao:

9. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.293
    25.760
    113
    Ik snap het hoor, maar ik vind dat echt te veel gedoe. Sowieso is het hier meestal wel droog als ik het weet gebruik en anders haal ik er alsnog even een keukenpapiertje door.
    Ik heb alleen plasticbakjes als voorraaddoosjes en als bakjes voor op het aanrecht als ik aan het komen ben (om gesneden groente oid in te doen). Dus ook geen chipsprobleem. Dat gaat in aardewerken kommen.

10. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.293
    25.760
    113
    Dat is niet meestal niet eens nodig. Mijn vaatwasser droogt echt goed als het een lang (eco) programma draait. Dan is het 's morgens allemaal kurkdroog.
    Het gebeurt alleen maar als ik overdag en kort programma draai, omdat hij bijna vol is en ik spullen nodig heb voor het avondeten.
    En dan laat ik het nog weleens uitdampen, maar dat heb ik vaak ook geen tijd voor.

11. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Ik doe elke maand de machine laten reinigen met deze zakjes, dan vul ik het glans middel en zout ook weer aan! Sinds we dat doen komt echt alles schoon en glanzend eruit!

Bijgevoegde bestanden:

• 760977.jpg
      760977.jpg
      Bestandsgrootte:
      33,8 KB
      Weergaven:
      11
    vlinderCN vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina