Hey Meiden, Sorry hoor ben ik weer met een etens vraag Wie maakt er wel eens deze mix ?? Wil het graag zelf maken maar zie overal op internet staan dat je zo'n kant en klaar pak moet kopen maar ja dat heb ik nu niet dus wil ik het zelf maken... Weet iemand een makkelijk recept ?? En kan je die mix ook maken zonder gist ?? Ow ja of kan ik met de mix van pannenkoeken ook gewoon poffertjes maken ??
Home / Tips en recepten / Recepten / Poffertjes Poffertjes Hollands lekkernij en staat zo op tafel. 250 gr. zelfrijzend bakmeel 2 eieren 2 dl. melk zout boter of margarine Materiaal: Gietijzeren poffertjespan, poffertjesvork, beslagspuitbus Mix de bakmeel, eieren, melk en iets zout tot een klontvrij beslag De gietijzeren poffertjes pan op het fornuis langzaam (!) warm laten worden. Wanneer dit te snel gaat is de plaat niet goed gelijkmatig verhit wat zorg voor een slecht bakresultaat. Wanneer de pan goed op temperatuur is gekomen in elk kommetje een beetje oter laten smelten, het gas hoger opdraaien totdat het goed heet is geworden en dan beslag erin gieten. De poffertjes lichtbruin bakken en dan omdraaien. Op elke portie van ongeveer 10 stuks een klontje boter leggen e dik bestrooien met poedersuiker. Eet smakelijk! Vond ik op een baksite misschien heb je er iets aan heb het zelf niet geprobeerd maar wordt vast lekker