Ik heb deze vraag ook al in het UWV gedeelte gesteld, maar misschien weet iemand het hier ook. Ik werk momenteel 2 dagen van 4,5 uur als interieurverzorgster en krijg nog een aanvullende WW uitkering, omdat ik 20 uur wil werken ik solliciteer dus ook elke week. Ik ben nu 5 weken zwanger en volgende week zondag loopt mijn contract ten einde als het niet verlengt wordt. Aangezien ik nog niks gehoord heb denk ik dat het met een half jaar verlengt wordt. 5 November eindigt mijn WW uitkering. Als mijn contract verlengt wordt dan loopt die tot 14 Februari volgende jaar en dat is rond de datum dat ik ook met verlof zal gaan. Stel dat mijn contract dan niet verlengt wordt krijg ik dan nog wel een zwangerschapsuitkering? Of kan ik beter nu de WW stoppen zodat ik dan tegen die tijd nog recht op WW heb en dus ook zwangerschapsuitkering, want anders zit ik helemaal zonder geld en dan wordt het financieel wel erg krap. __________________
Ik zit met een soortgelijk probleem en ze hebben t voor mij opgezocht: wanneer je ww eindigd, moet je binnen 10 weken bevallen om nog recht te hebben op wazo, dus zwangerschaps, uitkering.
volgens mij kan je beter even uwv bellen gaat (vaak) sneller, maar ik dacht dat iedereen recht had op zwangerschaps uitkering
@ Annethamar: het klopt wat jij zegt, maar dat geld dan voor mijn contract. Mijn contract is verlengt in ieder geval tot 14 Februari en als mijn contract dan niet verlengt wordt dan heb ik recht op zwangerschaps uitkering(ben 5 April uitgerekend) Ik kan mijn WW nu stop zetten en binnen 26 weken weer activeren.
Gelukkig is je contract verlengd, zo klopt het voor jou precies. Als ik nu een baan zou vinden voor bv 2 maanden, zou ik het ook op kunnen schuiven en zo recht krijgen op wazo. Fijn voor je dat het lukt zo!
Dat binnen 26 weken activeren gaat niet meer... je moet het nu helemaal opnieuw aanvragen dan weer...
Dus al ik het goed begrijp is je contract verlengt tot febr voor die 4,5 u? Als dat zo is moet je wel rekening houden dat je met die wazo uitkering maar voor die 4,5 u uitbetaald krijg , mits je evt iets vind voor meer uren tot de tijd dat je met verlof gaat dan heb je toch wat meer centen. En dat van die 10 wkn klopt. had ik ook, gelukkig voor mij was ie net op een dag voor die 10 wkn geboren anders had ik kunnen fluiten naar me centen Ik had toendertijd zoiets ook: Mijn contract verliep en had 1 a 2 wkn geen geld tot aan me verlof daarna kreeg ik pas WAZO ik kon 2 wkn WW krijgen en na me WAZO uitkering kon ik de WW weer hervatten, simpelweg door een telefoontje te plegen.
Het is 9 uur in totaal 2 x 4,5 uur, maar ben nog wel aan het solliciteren voor uren erbij of helemaal meer uur. Vanaf november wordt het denk ik wel weer wat rustiger, dus dan kan het zijn dat het maar 1 dag is wat ik ga werken zo ben ik ook begonnen in Februari, maar goed beter iets dan niets.