vaatwasser van 2 jaar oud maakt kortsluiting. wat zijn mn rechten?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sann, 16 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Gisteren klapte de stop er uit en bleef dat doen. na uitproberen bleek het aan de vaatwasser te liggen. ik heb net de keukenzaak gebeld waar we op 21-07-10 de keuken hebben gekocht. die vrouw zei gelijk dat daar maar 1 jaar montagegarantie is en dat als het het apparaat zelf is ik bij de leverancier moet zijn maar dat die waarschijnlijk wel voorrijkosten rekent. nou ben ik al wat aan het googelen geweest en ziie dat ik volgens europese wetgeving nog steeds recht heb op kosteloze reparatie omdat ik mag verwachten dat de levensduur langer is. maat hoe pak ik dat aan? de vrouw van de keukenzaak ging informeren bij de leverancier en belt nog terug

2. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Volgens mij is het inderdaad zo bij een 2jaar oude vaatwasser dat je mag verwachten dat die nog naar behoren werkt. Je hebt inderdaad iets van wettelijke garantie, maar hoever dat rekt durf ik niet te zeggen.

Wellicht kan de.consumentenbond je wat.tips geven?

3. nessa88

nessa88 Bekend lid

3 sep 2010
    891
    57
    28
    Den Haag
    Op groot apparatuur zoals een vaatwasser zit wettelijk een garantie van 3 jaar. Je mag er 3 jaar lang vanuit gaan dat het product naar behoren werkt zolang je hem enkel gebruikt waar hij voor bedoeld is.

Wat betreft de leverancier daar heb jij wettelijk gezien geen klap mee te maken. De winkel moet dit voor je oplossen. Dus of de reparatie vergoeden of je een nieuwe geven. Dan moeten ze dit zelf uitvechten met de leverancier.

Winkels proberen je altijd door te sturen want dat is lekker makkelijk. Maar je hebt bij hun het product afgenomen en dus zijn zij er verantwoordelijk voor.

Je dus niet af laten schepen de winkel moet dit voor je oplossen.

Succes!

4. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Heb net de wetswinkel gebeld en het klopt wel dat ik recht heb op reparatie maar zolang de verkoper er niet in meee gaat heb ik pech. de enige mogelijkheid zou dan zijn een procedure starten. jemig lekker hoor dat het voor de consument zo bijna onmogelijk gemaakt wordt

5. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    jeetje is het vaatwasserkapotgaan tijd ofzo? hier ook een vaatwasser die kortsluiting maakt, ook stop die er uit bleef klappen. Alleen is de onze al een jaar of 17, dus tijd voor een nieuwe. Nog even een paar dagen afwassen, als het goed is wordt de nieuwe snel bezorgd!

Maar in jouw geval, belachelijk dat je niet geholpen wordt zeg! Ik zou opnieuw bellen en uitleggen dat je informatie hebt ingewonnen en dat je recht hebt op reparatie. En anders inderdaad toch maar een procedure opstarten. Vaatwasers zijn niet heel erg goedkoop, tenminste dat vind ik!

6. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Nee goedkoop zijn ze zeker niet. heb er ook helemaal geen geld voor nu. ga ze vanmiddag weer bellen want ze lijken niet terug te bellen

7. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Voordat je allerlei stappen gaat ondernemen, weet je zeker dat het aan de vaatwasser zelf ligt en niet aan het stopcontact?
    Hier sloegen de stoppen er ook steeds uit als we de vaatwasser aanzetten, maar dat bleek te liggen aan het stopcontact. Die was weggesmolten omdat het stopcontact te licht bleek te zijn voor de vaatwasser.

Mocht het wel echt aan de vaatwasser liggen, dan zou ik idd contact opnemen met de leverancier en eens kijken waar zij mee komen. In sommige gevallen zijn ze heel netjes en lossen ze het makkelijk op. Doen ze dat niet is het verstandig om eens bij je rechtsbijstandverzekering aan te kloppen (als je die hebt) en te vragen wat je hiermee zou kunnen doen.

8. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Nee het ligt echt aan de vaatwasser. heb m al met een verlengsnoer ergens anders aangesloten en weer na een paar minuutjes draaien plof. ik heb even goed gekeken op consuwijzer en heb recht op reparatie en de verkoper moet het oplossen want die is verantwoordelijk. Zit nu te wachten tot ze weer belt en hopelijk doen ze dan het fatsoenlijke ipv proberen mij voor de kostrn telaten opdraaien

9. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    vind het ook niet netjes van ze! Hoop dat je er alsnog uit gaat komen met ze. Mocht je nog op zoek zijn naar een vaatwasser, bestsellers is een goede! Ook super service! Hebben vaak aanbiedingen!

Deel Deze Pagina