Eindelijk is ons vaatwasser aangesloten, dus ik ben de gebruiksaanwijzing aan het lezen. Er staat dat je water moet toevoegen in het voorraadreservoir en daarna de onthardingszout. Nu lees ik op inet dat je geen zout hoeft toe te voegen als je een blokje gebruikt waar al alles in zit. Moet ik dan nog wel het water toevoegen? En zo ja, hoeveel water? Thanks! Oh ja: moet ik hem eerst leeg laten draaien voordat ik mijn eerste vaat erin zet?
het is sowieso aan te raden zout en glansspoelmiddel te gebruiken. Ook al gebruik je alles in 1 tabletten. Dit verlengt wel de duur van je vaatwasser Dat water toevoegen zegt mij niks en gewoon vol doen de 1e keer aan
Ik gebruik nooit zout (is dat speciaal zout dan?) en water, ik gooi gewoon een lidl blokje erin en zet hem aan, 1 keer in de 2 weken zet ik hem leeg aan met een vaatwasmachinereinigingszakje er in
hij staat toch op de kraan aangesloten? Water toevoegen waaraan? en idd als je een alles in 1 hebt, GEEN zout toevoegen, dan wordt al je vaat bremzout en dat proef je.
In het boekje staat: Het reservoir met water vullen (alleen nodig bij het eerste grbuik). Hierna onthardingszout bijvullen. Hierdoor wordt het water verdrongen en loopt weg.
Als je geen zout gaat toevoegen, dan hoef je het reservoir ook niet te vullen met water...Ons werd geadviseerd om de eerste keer wel zout erin te doen (dus ook water). Nu doe ik dat nooit meer, omdat ik ook van die aales-in-een blokjes gebruik.
Ok, duidelijk! Dank je wel. Kan ik meteen mn vieze vaat erin doen of eerste keer ff leeg laten draaien
Ik proef daar niks van Hier gewoon een alles in 1 blokje en zout en glansspoelmiddel Als je vaat er al in staat gewoon laten draaien, en als hij klaar is nog een keer laten draaien en dan de vaat eruit halen. Is hij mooi 2x doorgespoeld, zo zou ik het doen
waar het zout in moet daar moet je de eerste keer ook water bij toevoegen alle andere keren hoeft het niet meer
Ja, het zoutreservoir moet je echt vullen met water de eerste keer. Gewoon helemaal tot het randje en daarna het zout erin doen (eventueel met een trechter). Het teveel aan water loopt dan gewoon over de rand weg..
Mijn machine is 2jr terug gerepareerd. De monteur gaf aan altijd zout te gebruiken. De eerste +_20mn spoelt de Machine nl zonder blokje en zou je dus hard water hebben. Zout kost 80cent voor een paar maanden en spoelglans is ook super goedkoop.
idd ,dit dus. Hier ook dat advies gehad. Doe dus liever dat extra bij mijn vaatwasser dan dat hij sneller kapot gaat.