Vaatwasser,wast niet meer schoon

Discussie in 'De lounge' gestart door Happy, 12 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happy

Happy Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.553
    0
    0
    Midden van het land
    Wie weet hoe ik dit kan verhelpen hij is nu een jaartje oud,en op me glazen zitten allemaal aanslag en ook kalk.
    De borden spoel ik altijd schoon maar soms kiep ik de etensresten zo de prullenbak in,en dan blijft er wat op het bordje zitten de saus zeg maar,en dat maakt de vaatwasser ook niet schoon

Help help help help

2. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    misschien is je motor verstopt met kalk? dat hadden wij ook. Kun jezelf makkelijk maken hoef je geen monteur voor te hebben...even google op hoe maak ik mijn vaatwasser en daar staat alles stap voor stap...heel simpel en bespaart kosten...

3. wendyp

wendyp Niet meer actief

Kalk inderdaad, heb je het zout ook al bijgevuld? (dat gaat bij ons ook superhard)

4. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    Ik doe eens in de zoveeltijd leeg draaien met van die poeder van Sun voor vaatwasserreiniger...
    Dat scheelt altijd wel...

En je borden voorspoelen...
    Maar ach dat doe ik ook nooit

5. muis26

muis26 Fanatiek lid

uhmmmmmmmmmmmmmmmm ehmmm schaam schaam... waar vul je het zout eigelijk bij??? heb ik ummm nog nooit gedaan geloof ik... erruggggggg:):):):):):)

6. anna123

anna123 Fanatiek lid

12 feb 2009
    2.021
    0
    0
    hahaha ik gebruik ook nooit zout...:$
    heb alleen blokjes en glansspoelmiddel...

x

7. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Je hebt ook all in one blokjes, daar zit het al in. Voor de aanslag op de glazen heb je van die korfjes die je in de machine kunt hangen. Verder zou ik hem een keer goed schoonmaken met een schoonmaakpoeder en dan goed heet aanzetten (het heetst mogelijk). Ook alle filters goed schoonmaken.

Verder kan het zijn dat je de reguliere programma's te laag zet en dat ie dan niet goed schoonmaakt.

8. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Filters goed schoonmaken,
    reinigingssetje (Sun of Calgonit) erdoorheen,
    glansspoel en zout bijvullen en als het goed is wast hij dan weer ouderwets schoon.

Voorspoelen vind ik zo'n onzin met een vaatwasser, als je de borden goed leegschraapt boven de prullenbak is dat echt niet nodig, de machine spoelt zelf ook voor namelijk.

Ik heb ook ooit een afwasmachine gehad die niet naar mijn zin was, een Whirlpool, wat een baggermerk is dat.
    Die apparaten doen het een aantal jaar prima en begeven het dan.... dus hier geen Whirlpool meer!
    Ik hoop dus voor je dat je een ander merk hebt....

9. wendyp

wendyp Niet meer actief

Als het goed is, kun je ergens in je vaatwasser zo'n ding losdraaien en iets instoppen (op de bodem bij ons) die moet je vullen met zout. Is geloof ik tegen het hardheid van het water.

10. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Hebben wij laatst ook gehad en bij ons bleek er iets met de draaiarmen te zijn; het water kwam er niet meer goed doorheen. Even goed doorgespoeld en het was weer klaar. Kun je gewoon zelf doen hoor, hoef je geen monteur bij te halen.

11. egeltje

egeltje Actief lid

14 sep 2006
    200
    0
    0
    Het zout kun je idd bijvullen in de onderkant van de vaatwasser (bij ons tenminste), het is een grote dop en die moet je losdraaien en bijvullen.
    Doe hier ook eens in de zoveel tijd, glansspoel,zout en zo'n hangkorfje erin.

Succes:D

12. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    En inderdaad de sproeiarm even eruit halen en goed schoonmaken.

13. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    wij hebben ook nog nooit zout toegevoegd in de vaatwas tabletten van tegenwoordig zit vaak ook zout bij

14. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ligt er misschien ook aan wat voor type vaatwasser je hebt of je zout moet bijvullen of niet (ondanks de all-in-one vaatwastabletten).

Die van ons begint namelijk als een gek te piepen als zijn zoutvoorraad op is. Hij houdt er pas mee op als het zout bijgevuld is.

Overigens hier geen klachten (tenminste nog niet....:p) over de Whirlpool vaatwasser hoor. Die van ons is inmiddels al een jaar of 7 oud.

Ook hier wordt de vaatwasser af en toe schoongemaakt met vaatwasserreiniger. Verder het filter af en toe goed schoonmaken en inderdaad de sproei-armen schoonmaken.

15. egeltje

egeltje Actief lid

14 sep 2006
    200
    0
    0
    Ja idd dat hoort er ook bij;)

16. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ah, dit probleem had ik ook. Ik heb toen (flink wat) soda opgelost in heet water, dit over het afvoerrooster gegoten en het een tijdje in laten werken en toen de afwasmachine op z'n heetst laten draaien. De afwas is weer picobellotoppieprima schoon :D!

17. Happy

Happy Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.553
    0
    0
    Midden van het land
    Hoe maak je die sproeiers schoon dan?

18. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik heb laatst mijn sproeiers losgedraaid, moet wel kunnen op 1 of andere manier hoor.
    Nu doet dat kreng niks meer, maar goed dat had niks met die sproeiers te maken (denk ik)

19. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Je haalt de sproeiarm eruit en houdt hem onder de kraan om te zien of er door alle gaatjes water komt. Is dit niet het geval, dan even goed doorspoelen onder de kraan en ze zijn zo weer open.

20. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    heb je wel het zout bij gehouden ( dat is tegen de kalk ) als het goed is geeft je vaat wasser een waarschuwing daarvoor voor het bij vullen, die glazen klinkt als of de glans spoel middel niet is bij gevuld...

ik zou hem even laten door spoelen zonder vaat met een vaat was blokje en daarna grondig de randen en alles wat vies lijkt even schoonmaken en soms zitten de gaatjes van de sproeiers verstopt.. kan je het makkelijkste schoonmaken met tanden stokers ihihihi.( die van mij gaat er niet af )

je hebt ook een product dat het geheel even ontkalkt en extra schoonmaakt, gewoon te verkrijgen in de supermarkt

Deel Deze Pagina