Fototoestel kopen, wie tips?

Discussion in 'De lounge' started by Annalise74, Nov 4, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

May 6, 2006
    2,258
    2
    38
    West Nederland
    Hai Ladies,

Ik wil nu graag eens een goed digitaal fototoestel kopen! Maar ik weet niet waar ik moet beginnen...
    Ik heb nu een kleintje, 3,2 megapixels, 3x optische zoom, gewoon een leuk (maar al oud) dingetje voor in de tas op vakantie.
    Ik vind het leuk om foto's te maken, probeer altijd bijzondere dingen uit en het lijkt me leuk om daar eens wat verder mee te gaan.

Dus nu zoek ik heel iets anders, een digitale spiegelreflexcamera. zo één waar je meerder lenzen op kan plaatsen, dat je ook van heel dichtbij goede foto's kan maken, bewegende beelden, zelf het licht instellen enz. enz.

Volgens mij zitten er hier een aantal meiden op het forum die ook fotografie als hobby hebben en die kunnen mij vast wel advies geven.
    Waar moet ik allemaal op letten? Hebben jullie een cursus fotografie gedaan, en zo ja, waar?

Wie kan mij helpen?
    Alvast bedankt.

2. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Nikon d80. Maar dan moet je wel veel geld betalen.

Of de canon.

Misschien een idee om eens op de website van www.konijnenberg.nl te kijken.

3. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

May 6, 2006
    2,258
    2
    38
    West Nederland
    Hihi, prinses, een website van een pannenkoekenhuis? :confused: Heb je daar aandelen? :)

4. Isra

Isra Fanatiek lid

Jun 29, 2007
    4,230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    Ik heb de Canon EOS 400 D. Ik vind het echt een hele fijne camera en heel gemakkelijk in de omgang.

Ik doe op dit moment een cursus via de Volksuniversiteit, niet duur en wel heel leerzaam. Als ik mijn camera straks helemaal onder controle heb, wil ik er ook meer mee gaan doen. Heb voor vrienden al wat foto's gemaakt en die zijn razend enthousiast.

Voor meer informatie over deze camera kan je op de site van Canon kijken, hier staat best veel informatie over op. En ik heb de camera gekocht via www.kamera-express.nl deze winkel is gezien met andere een van de goedkoopste.

5. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

May 6, 2006
    2,258
    2
    38
    West Nederland
    Oh Prinses, ik heb 'm al, het is .eu
    Thanx

6. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

Dec 20, 2005
    3,152
    0
    36
    ik heb de canon eos 350 d, ben er helemaal blij mee, alleen ik wil ook een macro lens kopen maar die zijn zooooooo duur (ook al is hij niet van canon maar van beter betaalbare merk sigma...)

7. shelde

shelde Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,816
    0
    0
    Wij hebben de Nikon D70. Die is tegenwoordig best betaalbaar. En op Marktplaats staat ze ook wel eens met verschillende lenzen erbij.
    Wij zelf hebben 2 lenzen (18-125 en 28-80 met macrostand). Het is maar net wat je er allemaal mee wilt doen... De standaard lens die bij de D70 kit zit is een erg goede lens, ook een leuk bereik.
    Succes met kiezen! Er is zoveel moois op de markt!

8. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Hahahaha, sorry! Nee, ik zit niet in de pannenkoeken. Ik eet altijd de kant en klare! ;) Ghehehehe!

9. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    hoii
    ik heb de canon powershot A620
    met 7,1 pixels

vind hem heel fijn je kunt het schermpje ook omdraaien
    met lens 4x inzoomen
    en je kunt er ook andere lenzen opzetten
    kost wel wat ruim 500 euro

10. Sann

Sann VIP lid

Jan 27, 2007
    16,307
    2
    38
    Brabant
    De panasonic lumix is ook en goed toestel. weet zo even niet welk type het is.

11. mamita feliz

mamita feliz Actief lid

Oct 20, 2007
    260
    0
    0
    docente
    Lima
    Je kunt natuurlijk ook de DSC-T70 van Sony kopen. Die heeft een Smile-shutler en maakt automatisch fotos als iemand lacht. Echt super praktisch voor babies! Ik heb hem zelf niet (wel een sony en bevalt goed) maar het schijnt echt te werken.

12. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    Ik heb de canon eos 400D Bevalt me prima!

13. joepies

joepies Bekend lid

Oct 9, 2007
    579
    0
    0
    ik had de eos 300d, maar ingeruild voor de eos 400d en die is nog veel beter!

Ik zelf zou absoluut de canon aanraden.

En een 50mm1.7f lens als macro met bv een 20-70 lens erbij.

Maar je hebt ook leuke bladen en websites om je te informeren,

bv www.zoom.nl

ik heb hem trouwens van de mediamarkt, was de goedkoopste toen iig

Share This Page