Vaatwasser!!!!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door sandy25, 12 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandy25

sandy25 Actief lid

30 jan 2008
    330
    0
    0
    Om er gek van te worden, ik krijg dat ding nooit goed schoon,
    dus mijn vraag aan jullie HOE MAKEN JULLIE JE VAATWASSER SCHOON (en hoe hou je hem schoon). Soms komt er ook zo'n stink lucht uit......

Gebruik al die dure vaatwas producten om hem schoon te maken maar de rubbers blijven vies.

Wie o wie heeft er een goede tip

2. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

Ik heb er zo'n citroen dingetje in hangen (geen echte citroen haha)
    weet ff niet hoe het heet en ben op me werk nu.

Maar mijne stink nooit en ik gebruik ook die calgonit met dat rooie balletje in het midden :D

ik zal is kijken als ik thuis ben

3. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik gooi er om de zoveel tijd een paar kleine bakjes schoonmaakazijn in en dan draai ik hem leeg. Ook gebruik ik wel eens (opgeloste!) soda. De rubbers kun je zo niet schoonmaken omdat het water niet goed genoeg erbij komt dus die maak ik schoon met een doekje mild schoonmaakmiddel.

4. Ike1983

Ike1983 Bekend lid

21 okt 2009
    853
    32
    28
    Je hebt ook van die speciale flesjes om de vaatwasser schoon te maken, die zet je dan ondersteboven in het bestekbakje. De rest van de vaatwasser moet dan wel leeg blijven. Werkt erg goed.
    En de rubbers kan je idd zelf het beste schoonmaken met een sopje.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    De rubbers moet je gewoon schoonmaken met een doekje met schoonmaakmiddel. En je vaat voorspoelen, dan is het toch niet zo vies? Ik heb er eigenlijk nog nooit last van gehad.

6. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik heb mijn vaatwas bijna een jaar maar mijn rubbers zijn nog niet vies... Ik spoel de vaat gewoon voordat ik die inzet en gebruik Dreft tabletten. Ook helemaal geen last van vieze geurtjes. Ik doe wel de deur altijd op een kiertje als hij niet aan't draaien is.

7. bloempje28

bloempje28 Actief lid

17 aug 2010
    412
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als hij niet draait staat hij bij ons altijd op een kiertje, verder spoelen we de vaat af voordat het erin gaat, en eens per week even met een doekje over de rubbertjes, tot nu toe nog geen last van luchtjes of viezigheid....

8. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    ik gebruik van die flesjes speciaal voor in de vaatwasser ik haal ze bij de Lidl. Die moet je open maken en dan onderste boven in het bestekbakje zetten en dan de lege vaatwasser aanzetten. Daarna is hij echt super schoon van binnen en glimt ook mooi!
    Maar ik doe dit niet voor de geur want mijn vaatwasser stinkt nooit, maar gewoon voor het onderhoud van de vaatwasser

9. sandy25

sandy25 Actief lid

30 jan 2008
    330
    0
    0
    Ik spoel ook altijd alles af, en dat flesje wat ondersteboven gaat gebruik ik ook altijd 1x in de maand. Misschien van het weekend toch met een sopje goed schoonmaken, zoals hierboven is aangegeven misschien dat dat helpt.....

10. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Wij hadden hetzelfde probleem, echt ik werd er knettergek van.. de vaat werd ook niet goed schoon omdat ik de machine dus niet schoon kreeg.
    Nu gebruiken we dreft platinum tabletten en de hele machine (inclusief vaat :)) glimt alsof hij nieuw is.
    Geniaal :)
    En nee, ik heb geen aandelen bij dreft ofzo.

11. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Dit probleem had ik dus ook. Ik zette em altijd op een 50 graden programma en vond dat hij naderhand altijd vreselijk stonk, nu gebruik ik een wasprogramma van 70 graden en die nare lucht is nu wel verdwenen. de rubbers maak ik schoon met wat schoonmaakmiddel en een borsteltje. en om de zoveel tijd gooi ik er een machinereiniger in, die speciaal voor de vaatwasser is, moet je ondersteboven in de bestekbak hangen.

verder spoel ik wel altijd eerst de vaat, voordat ik het in de vaatwasser zet. en wat ik hierboven ook lees is de vaatwasser een stukje openzetten als je m niet gebruikt. Mischien ook wel een goeie tip!;)

12. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Heb je al eens in je filter gekeken of daar niets in is blijven zitten? Daar kijk ik ook heel regelmatig naar en spoel dat dan eens uit.

edit: Ik was ook altijd op 70°

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.792
    18.978
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    uhmm, niet...

Die van ons is nu ruim twee jaar oud en stinkt niet. Tenminste, niet nadat hij gedraaid heeft. ;) Wel maken we geregeld de filters even schoon. We spoelen de meeste vaat niet eens voor, voordat we het erin zetten. Soms laten we een ovenschaal even inweken voordat hij de vaatwasser in gaat. Pannen met anti-aanbaklaag wassen we meestal met de hand af. Volgens mij scheelt dat ook wel, want die pannen zijn meestal toch het meest vieze wat er in staat.

14. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Eens in de zoveel tijd een huismerk flesje vaatwasserreiniger er doorheen als hij leeg is.
    Filter elke dag schoonmaken.
    Stukje open zetten om goed te drogen.
    Strips maak ik schoon met een sopje.
    Nog nooit gekke luchtjes gehad in de vaatwasser.
    Gebruik zelf Dreft platinum

15. sandy25

sandy25 Actief lid

30 jan 2008
    330
    0
    0
    filters maak ik ook schoon, misschien toch maar overstappen op de Dreft platinum. Zou je ook blue wonder kunnen gebruiken om de rubbers schoon te maken of gewoon een beetje allesreiniger....

16. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Wij spoelen de vaat eerst af, voordat we het erin zetten. Doen we niet met kopjes en glazen, maar wel met de pannen en het bestek. Daardoor heb je geen etensresten in je vaatwasser en stinkt het ook niet. De rubbers blijven ook schoon.

17. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Blue wonder is letterlijk een alles reiniger!

18. thewiz

thewiz Actief lid

27 jun 2009
    331
    0
    0
    Thuismama
    Assen
    Die gebruik ik ook! Super die flesjes. Ik koop ze bij de aldi.
    De rubbers kan ik erafhalen en in een sopje wassen. Ideaal!

19. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Ik doe geregeld een klein wasje draaien met alleen de roosters van de kookplaat. Ik doe er dan een vaatwastablet in en spuit royaal Mr.Muscle op de roosters. Resultaat: schone roosters en vaatwasser. Echt superontvetter.

20. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik gebruik gewoon vaatwastabletten van de lidl en 1x in de zoveel tijd van zo`n zakje van calgonit in de lege vaatwasser.
    ook staat de vaatwasser altijd op een kiertje als hij niet aanstaat.
    de rubber idd schoonmaken met een sopje met gewoon afwasmiddel.

liefs doris

Deel Deze Pagina