Oorlel stretchen

Discussie in 'De lounge' gestart door mama079, 16 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Ik wil mijn oorlel stretchen. Ik wil uiteindelijk geen enorme oorlellen, maar wellicht een mm of 6. Wie heeft hier ervaring mee, wat schaf ik aan en waar kopen jullie je sieraden? Ik heb al eea gelezen, maar lees graag meer ervaringen.

2. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier bij crazyfactory gekocht :) en een halve mm per keer doen, anders krijg je een blow-out. hoe groter je gaat, hoe soepeler het gaat. je mag ook nooit pijn hebben erbij, dan ga je te snel ;) ow enne met 6mm gaat het meestal binnen een half jaar weer in zijn oude staat terug ;)

3. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Nooit van gehoord, maar als ze dat voor voorgevels hebben, sta ik vooraan in de rij :D

4. 20BabyJ10

20BabyJ10 Bekend lid

19 jan 2012
    596
    0
    0
    Verzorgende IG, verzorgingshuis
    ergens in Brabant
    WHAHAHA! anders ik wel! :D

5. Loessje1987

Loessje1987 Bekend lid

16 jan 2015
    820
    168
    43
    Vrouw
    Ik had aan beide kanten 10mm, anderhalf jaar geleden eruit gehaald en is nu weer zo goed als hersteld. Als je het niet weet , zie je niet dat het ooit grote gaten geweest zijn ;)
    En idd heel rustig stretchen, ik ben een keer te snel gegaan, waardoor mn lel ingescheurd was en is gaan ontsteken... Geen pretje!! Ik deed het meestal onder de douche en regelmatig de huid masseren met een olie oid, schijnt ook er goed te zijn (deed ik zelf niet trouwens) succes!

6. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Hoe lang kun je de piercing er uit houden voordat hij krimpt?

7. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Na hoeveel tijd stretch je weer een maatje groter?

8. Tulpenbol

Tulpenbol Actief lid

28 mrt 2015
    452
    6
    18
    Vrouw
    Ik had als 16-jarige 18 mm.. En dat groeit nooit meer helemaal terug. Nu heb ik 10 mm.
    Iedere keer een milimeter als het genezen is, vaseline gebruiken en goed masseren zodat je oor warm is. Na het douchen is je oor ook zachter. Ik bestel altijd bij alloverpiercings.nl
    Je kunt het met een expander oprekken, zo'n rechte vond ik niet lekker zitten en vond een spiraal ideaal. Wel met elastiekjes aan beide kanten van je oor.

9. Tulpenbol

Tulpenbol Actief lid

28 mrt 2015
    452
    6
    18
    Vrouw
    Je kan hem eigenlijk nooit eruit houden. Ik doe ze nu wel 's nachts uit maar als ik ze dan overdag vergeet in te doen, doet het weer pijn als ik ze erin doe, gaat erg lastig.
    Je moet steeds 2 weken wachten met stretchen, ik deed het sneller maar 1 oor heeft dus ook zo'n blowout aan de achterkant.

10. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Ik heb het altijd bij een piercer gedaan hahah. Ik deed dan wel met 1 of 2 mm (ben het even kwijt hahah) ik heb nu 8

11. mamavanmenno200

mamavanmenno200 Fanatiek lid

16 okt 2012
    1.674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    ik heb een stretch van 3mm en een van 4mm
    ik doe ook steeds 0,5 erbij per keer ... en doe het echt heeel rustig aan, anders blijft vorm niet mooi en dat krijg je nooit meer goed !!

ik koop altijd piercings bij all over piercings . nl
    en ik koop altijd in glas, is enige materiaal dat ik echt leuk vind!!

12. Islah

Islah Niet meer actief

Nooit geweten dat dat kon haha. Mijn ene oma had nagenoeg geen oorlel trouwens.

13. Moess

Moess Niet meer actief

Ik koop het ook altijd bij all over piercings. Die van mij zijn 14mm. Idd niet te snel willen stretchen want dan gaat het fout! Je merkt zelf wel wanneer je groter kan. Als de gaten al wat groter zijn gaat het steeds makkelijker

14. marlies85

marlies85 Niet meer actief

Ik bestelde al mijn spullen altijd bij Alloverpiercings.

En het belangrijkste is toch wel geduld hebben als je hiermee begint :)

Ik had zelf 6mm en 4mm en was ze op den duur zat, je ziet er bij mij niks meer van tenzij ik zware oorbellen in doe.

15. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik heb ook mijn stretchers bij alloverpiercings gekocht. Van die kleine staafjes met een klein rubbertje en later zo'n groot puntje met van die rubbertjes. Ik ging steeds 1 mm groter, en dan elke keer als het geen zeer meer deed.
    In het begin als je net hebt gestretcht voelt het wat strak en is het gevoelig. Als het wat losser word en niet meer zeer doet kun je weer verder.
    Ik heb 8 mm in beide oren.

16. MMW

MMW Fanatiek lid

29 dec 2013
    1.236
    447
    83
    Ik heb ze tot 10 mm gehad en volgens mij is dat ook het maximum voor als je ze er ooit weer uit wilt halen en niet met grote gaten wilt blijven zitten... Ik heb het twee keer gedaan met een tussenpoos van twee jaar en beide keren zijn de gaten weer 'gekrompen' ;) Je blijft er natuurlijk altijd wel iets meer van zien dan wanneer je gewone gaatjes hebt...
    Ik vond die expanders niet handig weet ik nog, want vaak te groot waardoor ik er slecht mee kon slapen. Ik heb gewoon iedere keer vergroot met twee milimeter. Wel steeds vrij lang dezelfde tunnels gedragen voordat ik weer verder ging, maar dat was een combinatie van de huid goed laten wennen en gewoon geen haast :)

17. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Bedankt voor de reacties! Is een maand tussen elke stretch realistisch?

Ik heb bedacht deze te gebruiken als stretchers én sieraad, is dat wat?

18. MMW

MMW Fanatiek lid

29 dec 2013
    1.236
    447
    83
    Het hangt er wel een beetje van af hoe rekbaar/elastisch je huid is, maar ik denk wel dat dat lukt :)

19. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Erg mooi, maar hoe krijg je die in vredesnaam in met al die kronkels? Gebruik je deze ook om mee te stretchen of doe je eerst zo'n taper in

20. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Nog nooit van gehoord. Wel gezien, maar wist niet dat het zo genoemd werd. Ik leer iedere dag weer bij met dit forum. :D
    Succes met je oren! ;)

Deel Deze Pagina