vegatarische eters, ideeen gezocht

Discussion in 'De lounge' started by Chilleke, Feb 23, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chilleke

Chilleke VIP lid

Jan 21, 2010
    10,869
    1
    36
    Female
    Verpleegkundige
    Brabant
    Hoi hoi,

Morgen komen 2 vrienden van me eten, ze zijn beide vegetariërs.
    Nu wil ik geen aardappelen groente en vlees/vleesvervanger maken, is zo saai! Maar ik wil eerlijk gezegd zelf niet vegetariërs eten :) dus ik zoek een combi ;)
    Dus zat te denken om een vegetarische quiche te maken en dan met een stuk vlees/vleesvervanger erbij!
    Nu had ik een lekker spinaziequiche gezien maar ja, daar zou ik dan een lekker stuk zalm ofzo bij serveren, maar ja....das niet vegetarisch ;)
    Dus wat zou je daar dan bij kunnen serveren, of hebben jullie andere ideeën?

bedankt alvast :)

2. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,296
    28
    48
    Gent
    Spinaziequiche kan je ook zo eten (zonder vis of vlees).
    Als je er toch iets bijwilt zo ik een goede kaas uitzoeken (parmesaan of zo).
    Je kan ook vegetarische pastagerechten maken.
    een blik tomatenblokjes, zwarte olijven, kappertjes, look en een hele bos peterselie, beetje italiaanse kruiden bij en je hebt een lekkere saus. Oook lekker met een stukje parmezaan of andere harde italiaanse kaas. (eten wij vaak)

3. silvermist

silvermist Niet meer actief

deze vind ik erg lekker

Conimex - de oosterse keuken thuis

maar er staat nog veel meer op hun site, ga naar recepten zoeken en dan alleen in vullen vegetarisch dan krijg je echt veel recepten, zit vast wel iets tussen :)

en een keertje vegetarisch kan toch geen kwaad? de meeste mensen hebben in het weekend ook een brooddag als avondeten en dat is theoretisch ook vegetarisch, maar ik moet zeggen dat ik in het recept hierboven niet mijn stuk vlees mis ofzo ;)

4. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

gevulde champignons........... kan je voor jezelf gehakt indoen bv en voor hun kaas/groente

5. Chilleke

Chilleke VIP lid

Jan 21, 2010
    10,869
    1
    36
    Female
    Verpleegkundige
    Brabant
    een keertje vegetarisch kan idd geen kwaad. maar het is hun keuze om vegetariërs te zijn, niet de onze ;)

thnx voor de reacties, maar wil wel iets waar toch iets van vlees/vis apart ofzo bij kan ;)
    @eefke, das wel een goed idee.

Nog meer ideeën?

6. Papaver

Papaver Niet meer actief

Vegetarische Moussaka - met rode linzen i.p.v. gehakt.
    Griekse salade en Tzatziki erbij - heerlijk.

7. Chilleke

Chilleke VIP lid

Jan 21, 2010
    10,869
    1
    36
    Female
    Verpleegkundige
    Brabant
    Nog meer ideeën?

8. Papaver

Papaver Niet meer actief

Je kunt ook twee quiches maken - éénn vegetarisch en één met vlees/vis. (Ik weet nog een hele lekkere met prei en gerookte zalm).
    Dan hoef je er alleen nog een lekkere salade bij te serveren (en misschien wat andere hapjes zoals olijven etc).

9. Maedra

Maedra Fanatiek lid

Oct 29, 2009
    1,558
    0
    36
    Rotterdam
    Moet je zelf per se vlees eten die ene dag? Er zijn genoeg lekkere vegetarische gerechten hoor, curry, pasta, quiche, ik vind het een beetje raar om daar dan nog een vleesvervanger bij te serveren, de eerder genoemde dingen zijn maaltijden op zich.

10. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

Oct 5, 2011
    1,748
    0
    0
    NULL
    NULL
  11. Papaver

Papaver Niet meer actief

Ik vind persoonlijk ook dat quiche (met of zonder vlees) een maaltijd op zich is. Ik zou er zelf ook geen lap vlees bij serveren. Maar anders is een quiche met salade voor de vegetariers, en een biefstuk met salade voor de vleeseters toch ook een idee? Eventueel een schaal patat erbij, dan ben je ook snel en makkelijk klaar.

12. ylona25

ylona25 Bekend lid

May 8, 2008
    669
    0
    0
    hoogezand
    Eten ze ook geen vis?? Sommige vegetariers eten wel vis namelijk. Ik heb bijna alleen vrienden die geen vlees eten dus dan eet ik dat zelf ook niet maar goed je hebt al aangegeven dat je zelf wel graag vlees wilt. Misschien een pasta maken en dan 2 sauzen??

13. Carmen1982

Carmen1982 Niet meer actief

Gevulde paprika's, bijvoorbeeld met tomatensaus, aubergine, courgette en kaas. En bij de andere dan nog met gehakt. Lekker met couscous of turks brood en een salade.

Of gevulde mexicaanse wraps. Wraps vullen met bijvoorbeeld bonenschotel van hak, maar door de helft nog wat geruld gehakt of chorizo doen. Wrapsaus en geraspte kaas erover en in de oven. In twee aparte ovenschalen of even markeren met een sateprikker ;) Reken twee wraps per persoon als je er nog salade bij doet.

Maaltijdsalade met stokbrood waar je apart nog gerookte kip of uitgebakken spekjes in een los bakje voor jullie erbij doet.

Stamppot met twee typen rookworst: gewone en vegetarische. Spekjes apart.

Hopelijk kun je hier wat mee. Succes!

14. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

wraps uit de oven dan vul je die voor je vrienden met verschillende groenten, en eventueel in een aparte schaal voor jullie zelf met vlees erdoorheen geraspte kaas eroverheen en een sausje erbij?

Share This Page