inderdaad een bbl opleiding. Ik heb via mijn huidige werkgever de opleiding verzorgende IG gedaan in 3 jaar, ik ging dan 1 dag in de week naar school en werkte er 28 uur per week bij. Bij ons moet je volgens mij minimaal 24 uur bij een opleiding werken, en maximaal 32 uur. Mijn werkgever heeft de opleiding betaald, voor de schooldagen kreeg ik ook nog eens 4 uur betaald. Ik verdiende niet slecht, het ligt eraan hoe oud je bent natuurlijk. ik verdiende maandelijks in mijn 1e jaar minder dan mijn klasgenoten omdat ik onder de 21 was.
en schoonmaken bij ouderen.. wij hebben hier een uitzendbureau, via hun kan je bij ouderen schoonmaken tegen een goed uurloon. Alleen zeker in het begin was ik niet verzekerd van een aantal werkuren per week.. pas toen ik een vast klantenbestandje had opgebouwd, en dus vast per week bij klanten kwam, had ik zekerheid.
Ik zou best een BBL opleiding willen doen, maar vind het ook zo eng om dan mijn vaste baan waar ik al zo lang werk en zoveel zekerheid heb op te zeggen. En ik kom er steeds niet goed uit welke richting in de zorg me dan het meeste trekt. Het ene moment is dat verpleegkunde of verzorger ig en dan weer iets anders.
Een BBL plek voor verpleegkundige is heel moeilijk te vinden als je nog geen vooropleiding in de zorg hebt. Met verzorgende IG kan je vele kanten op. De ouderenzorg, gehandicaptenzorg, kraamzorg. Opleiding tot helpende kan je ook doen.
Wat moet ik me dan voorstellen bij verzorgende ig? Ik heb het idee dat je alleen maar aan het wassen enzo bent...