Tav de pijnlijke borsten. Het was mij enorm opgevallen bij mezelf en toen 1 vriendin vertelde dat ze dacht zwanger te zijn ivm pijn borsten (en niet zwanger was) en toen m’n schoonzus er ook over begon legde ik dat verband.
Wat een pittige geschiedenis zo . Waarom ik er naar vroeg was de gedachte, als het steeds een vroege miskraam was geweest dan misschien even wachten tot je de eerste spannende weken hebt doorstaan van de zwangerschap. Maar jullie zijn ook een kindje verloren bij 13 weken dus die vlieger gaat niet op… Vind het heel vervelend voor je dat je in zo’n lastig parket zit. Hopelijk kom je er uit en mag je over 8 maanden een gezond kindje op de wereld zetten.
Als ik puur naar mezelf kijk zou ik wachten. Ik heb 6 miskramen gehad, vroeg laat en alles er tussen in met veel complicaties. No way dat er meer rotzooi m’n lijf in ging dan ik al moest nemen. En al helemaal dit vaccin niet. Ik heb sowieso lang getwijfeld of ik het vaccin überhaupt wilde. Inmiddels de eerste prik wel gehad maar nog steeds niet helemaal uit vrije wil voor m’n gevoel. Je hebt je eerste prik gehad en hebt dus al wat bescherming en bent nu 5 weken. Er mag Max 12 weken tussen zitten. Als ik goed reken zou je kunnen wachten tot de 12 weken voorbij zijn. Ik zou dit zeker doen. Het is echt risico’s afwegen, voor mij persoonlijk het risico van het vaccin hoger ( puur gevoelsmatig) dan het risico om met Corona op de ic te belanden. Koorts moet je zo veel mogelijk voorkomen maar enkel koorts is makkelijk met paracetamol te onderdrukken. Ik wilde niks in m’n lijf. Zelfs m’n mega pijnlijke verstandskies heb ik laten zitten en de kinkhoestvaccinatie pas op het allerlaatste moment gehaald en niet met 22 weken. Van Corona vaccins was nog geen sprake maar ook nu zou ik het uitstellen. En dan in september halen. Anders heb je weinig tot niks aan je eerste vaccin gehad.
Is dat niet juist gevaarlijker? Van ontstekingen zeker in je mond kan je tijdens zwangerschap allerlei nare complicaties krijgen. Vaccins enzo snap ik helemaal hoor, maar kies heb ik juist bewust altijd direct wel laten behandelen..
Er zat geen ontsteking. Hij was doorgekomen en duwde in m’n mond de boel kapot. Ik heb m bij laten slijpen zodat ik er tijdelijk geen last meer van had. Geeft nu nog steeds problemen en zit er nog steeds Maar wilde geen verdoving tenzij echt noodzakelijk.
Oh zo! Dan snap ik het hoor Wel vervelend dat hij nog steeds problemen geeft. Nutteloze dingen die verstandskiezen
Ik ben nog steeds een beetje aan het twijfelen. Ik heb het dilemma zojuist voorgelegd bij de huisarts. De assistente had ook geen idee en ging het overleggen. To be continued
Ik denk dat de huisarts er weinig zinnigs over kan zeggen. Met ieder medicijn wordt voorzichtigheid geboden in het eerste trimester en al helemaal met zo’ n vaccin wat in de testfase zit kan niemand daar een duidelijk antwoord op geven. Bij twijfel gewoon niet doen is mijn advies.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-vaccinatie/veiligheid-coronavaccin/zwangerschap-en-coronavaccinatie
Ik weet het, maar ik had het wat netter gevonden als ze hadden gezegd: we weten het niet, maar het RIVM zegt dat het kan. Nu kreeg ik zo’n gevoel van “zoek zelf maar uit”. Zal ik nog het ziekenhuis bellen waar ik vorige zwangerschap onder behandeling was? Is academisch ziekenhuis. Ik ben bang dat ik morgen in die prikstoel zit en in paniek de benen neem.
Ziekenhuis gesproken en zij zeggen ook dat het kan. Te verwachten, want NVOG zegt het, maar ik moest het nog even horen. Ik ga ervoor meiden
Goedzo! Ik duim voor je dat je geen bijwerkingen zult hebben en voor een mooi gezond wondertje in je armen over 7,5 maand.
Hi, wat lief dat je het vraagt. Ik voel me wel ok, temperatuur is niet boven 38 gekomen en verder geen klachten. Heb geen afspraak nog voor een echo. Ik kom 22 aug terug van vakantie en ga daarna pas bellen als ik dan nog zwanger ben.