Iemand corona gehad en vrij snel daarna zwanger geworden?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Nien92, 5 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nien92

Nien92 Fanatiek lid

11 jul 2019
    1.085
    724
    113
    Vrouw
    Dit titel zegt het eigenlijk al..

Ik lees nu een artikel dat het echt invloed heeft op sperma, met mogelijke DNA-schade zelfs.

2. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Er is inderdaad onderzoek gedaan naar de spermakwaliteit tijdens en na een corona-infectie. Het onderzowk loopt nog en is volgens mij nog niet gepubliceerd. Ze zien dus inderdaad dat bij veel mannen de spermakwaliteit erg achteruit gaat, en dat er dna-schade kan optreden. Maar dat is niet alleen voor covid, zie je bij veel virusinfecties.
    Er is dus nog niet veel over te zeggen...

3. Nien92

Nien92 Fanatiek lid

11 jul 2019
    1.085
    724
    113
    Vrouw
    Ja dat klopt ook..
    Bedankt voor je reactie!

4. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.954
    113
    Vrouw
    Dat is inderdaad vaak zo na een virusinfectie. Over corona durf ik het niet met zekerheid te zeggen, maar meestal komen deze aangetaste zaadcellen, niet voor niets totaal niet in de buurt van de eicel of kunnen deze moeilijk bevruchten. Mocht er tot een bevruchting plaatsvinden, dan uit zich dit tot een zeer vroege miskraam.
    De enige uitzondering is als vrouwen zika krijgen voordat ze 20 weken zwanger zijn (dus al na de bevruchting) dan is er een hele minuscule kans op microcefalie. Maae aangezien je nu toch niet naar de tropen kan hoef je jezelf daar nu geen zorgen over te maken.

Als ik jou was, zou ik er dus gewoon voor gaan.

Nien92 en Anouk2005 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina