Directe belastingaanslag voor 400.000 mensen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door SeaShell, 27 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Directe belastingaanslag voor 400.000 mensen
    De Belastingdienst stuurt dit jaar 400.000 mensen direct een definitieve aanslag. Zij krijgen dus niet eerst een aparte voorlopige aanslag.

"Dit is een mooie eerste stap in het verminderen van de papierberg'', zegt staatssecretaris Frans Weekers van Financiën. "Volgend jaar hopen we nog meer mensen slechts één blauwe brief te sturen."
    Voorlopige aanslag overslaan
    De Belastingdienst begon onlangs een proef waarbij mensen die voor 1 april hun belastingaangifte indienden, direct een definitieve aanslag opgelegd kregen. Als de fiscus ervan overtuigd is dat de berekening goed is, wordt de voorlopige aanslag overgeslagen.
    Minder blauwe brieven
    Weekers: "Mensen krijgen sneller duidelijkheid en minder blauwe brieven. Dat is voor iedereen winst."

2. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.664
    1.426
    113
    Yep maar degene die dat krijgen hebben hem al binnen ;).
    Hier al gehad namelijk

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij hebben vandaag een definitieve aanslag binnengekregen.

4. mam1985

mam1985 Actief lid

6 apr 2010
    232
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook binnen, maar vraag me iets af. We hebben samen aangifte gedaan en krijgen dan altijd apart de brief. Nu is die van mijn man binnen, zou die van mij nu ook onder de defenitieve vallen of niet?

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Wachten af. Doen samen aangifte en hoop dat ze er bijde zo doorkomen en niet een. De een krijgt geld waarmee de ander betaald moet worden. Tja krom maar zo gaat het altijd. Uiteindelijk houden we wel over. Licht aan de verdeling :)

6. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.799
    8
    38
    Ja dat denk ik wel, mijn man en ik krijgen ook nooit de brief op dezelfde dag binnen wel in dezelfde week.

7. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ik heb al 3x post gehad dat ik een rekeningnumme rmoet bevestigen of een adres etc, en ik stuur het elke keer toch netjes en braaf weer op. Dus ben benieuwd hoelang het gaat duren.

Die van mij de voorlopige brief was al binnen, die van mijn man nog niet, en toch samen aangifte gedaan :p

8. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Oe, wist dat helemaal niet!
    Heb net even gekeken en bij ons is het idd de definitieve al!!!!:D:D!

Mooi zo, want we krijgen een mooi bedrag terug!!!
    UITGEVEN DUS!:D Grapje hoor!

9. Sila24

Sila24 Niet meer actief

wij hebben ook beide een definitieve aanslag gekregen

Deel Deze Pagina