Hoi allemaal, Mijn meisje is nu bijna 7 maanden, en de spenen waren aan vervanging toe, dus ik spenen vanaf 6 maanden gehaald. Maar ze kan deze zo moeilijk in houden en het schildje zit ook steeds tegen haar neus te vervelen. Is het echt nodig die grotere spenen te gebruiken of gewoon doen wat zij fijn vind?
Die vanaf leeftijd is natuurlijk voor het inslikken. Maar het is een gemiddelde en als jij een klein kindje hebt, heb jij misschien een kleinere nodig. Of anders eens een ander merk proberen.
Wij hebben ook veeel langer de kleine gebruikt. Wij hebben ook een mini dus die andere waren gewoon veel te groot
Ze is juist vrij groot, maar een smal mondje denk ik. Mijn andere dochter heeft nooit een speen gehad dus daar had ik dit nooit mee haha
Dochter heeft hier juist al de speen vanaf 12 maand, ze is ook erg groot en ze vind hem veel fijner. Maar hier is dan alleen de speen zelf groter, het schildje blijft gelijk. Dochter wil alleen de bibi. (Helaas, vind difrax veel mooier)
Als je borstvoeding geeft blijf je sowieso de nummer 1 speen aan bieden. Dus neem aan dat dat geen kwaad kan als je dat bij flesvoeding ook doet? Neem aan dat de opvolgmelk niet ineens veel dikker is dat het niet meer door de nummer 1 speen past?!
Mijn zoontje gebruikt nog steeds de 6 tot 12 maanden speen van bibi. Heb de grotere al meerdere keren geprobeerd maar die wilt hij niet, tja geen probleem lijkt me.
ik heb nu nog de speen van 3 maanden gaat het beste. als je bedenkt dat kindjes uit de borst zoveel meer zuigkracht moeten zetten, dan kan dat best.
Maar de borst heeft geen schildje en zal ook niet makkelijk ingeslikt kunnen worden . Gewoon gebruiken wat je kind fijn vind. Als je meisje die kleinere speen prettiger vind, zou ik die blijven gebruiken. Ik ga ervan uit dat ze hem echt niet zomaar ineens doorslikken met schild en al.
Ik gebruik avent en die schildjes zijn sowieso al heel groot dus inslikken zal ze hem niet, ik geef haar gewoon die oude nog enbied af en toe de nieuwe aan misschien went het vanzelf
Ik geef ook de Avent 0-6 maanden, die zijn namelijk symmetrisch en die vanaf 6 maanden niet. Die van difrax heeft trouwens een even groot schildje 0-6 maanden, 6-12 maanden, 12+ maanden, alleen de speen is langer en later harder. Het schildje van -2/+2 maanden is wel kleiner. Soms is een langere speen fijner om het in je mond te kunnen blijven houden. Maar mijn dochter mag het mooi nog even met al haar spenen 0-6 maanden doen.