Onze dochter(bijna 16 maanden) is wat langzaam met alles. Ze is hypermobiel in haar heupen.Sinds een maandje staat ze en loopt om de tafel maar het valt me wel op dat vooral haar rechter voet erg naar binnen zakt. Nu denk ik dat dit wel zal bijtrekken wanneer ze gaat lopen. Na de kerstvakantie gaan we weer naar de fysio en zal het dan eens vragen. Bij mijn andere 2 kinderen stonden ze ook iets naar binnen maar niet zo extreem als bij haar het geval is. Ze heeft er overigens geen last van. Iemand ervaring hiermee? Groetjes.
mijn zoontje inmiddels 6, heeft het met beide voeten. hij heeft een spreidbroek aan gehad en liep pas met 18 maanden. ik ben ervoor naar de huisarts geweest en ze konden er niets aan doen. het enige wat ik kon doen was ervoor zorgen dat hij voldoende steun had in zijn schoenen. hij zakt nu nog steeds naar binnen met zn voeten maar hij heeft er zelf verder geen last van zo lang hij maar goede schoenen aan heeft op zn regenlaarzen kan hij bijvoorbeeld niet een hele dag lopen want dan krijgt hij zere voeten
De meeste kinderen van 16 maanden hebben x-benen en ingezakte voetjes.. is normaal en als ze er geen last van hebben hoef je er niks aan te doen. Let wel op dat je stevige schoenen koopt met voldoende steun..
Het kan zijn dat ze platvoetjes heeft ik zal even kijken of ik de foto's nog heb misschien herken je het wellicht.