Vaccin

Discussie in 'Corona forum' gestart door Panda1, 21 apr 2020.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Het is geen 'acute hartfalen'. je kunt eventueel kamer ritmestoornissen krijgen.

    Verder krijg ik juist de griep prik etc om de brugada omdat je dus van koorts ziek kan worden. En daarom dus ook een vaccinatie als deze indien hij op de markt komt.
     
    Louise11110, gitta en Vero0504 vinden dit leuk.
  2. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.804
    14.144
    113
    Ik had wat anders gelezen (rond de 40) maar laat me graag corrigeren. :D

    Wij zijn helemaal bij met vaccinaties overigens. Dochter heeft aanvullend nog de nieuwe meningokokken gehad naast haar reguliere programma, die kreeg destijds nog net de oude. HPV zien we tegen die tijd wel maar heeft een andere reden. Deze kijken we ook heel even aan en overleggen we gewoon met haar arts. Tegen de tijd dat die komt zal die test toch wel geweest zijn.
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  3. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Onze zoon krijgt als kind van bewezen brugada type 1 ouder. Voor alle vaccinaties al paracetamol om koorts te onderdrukken. Zelf kijk ik na de griep prik of ik koorts ontwikkel ;)

    in principe is het boven de 38 graden al een reden om van onze zoon een ecg te laten maken 'eens per jaar, twee jaar' . Zelf hoef ik dat niet aangezien ik mijn icd heb.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  4. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.872
    113
    Nee oké. Maar volgens mij werken er ook geen 17 miljoen mensen met kwetsbare mensen.
     
    gitta vindt dit leuk.
  5. gitta

    gitta Fanatiek lid

    22 okt 2013
    2.625
    426
    83
    Ik precies dit verhaal! Ik ben regelmatig ziek tijdens de periode waarin wordt gevaccineerd, laat het dus vaak zitten, maar vanaf kerst tot ver in januari ziek geweest, met ruim 39 graden koorts en veel benauwdheid. Daarna nog weken zwakjes geweest. Toen dacht ik dus ook: volgende keer ga ik hem echt weer halen. En Covid 19 erbij wanneer die komt.
     
    Cindy1977 vindt dit leuk.
  6. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Nee die zou ik niet nemen. Sowieso vind ik dat er veel te weinig onderzoek naar gedaan kan worden.
     
    mum2be2 en jada08 vinden dit leuk.
  7. Panda1

    Panda1 Bekend lid

    28 feb 2013
    834
    114
    43
    Overijssel
    Dus mocht er een middel zijn (vaccin) tegen covid19 dan neemt een best groot deel deze niet? Om wat (goed) voor reden dan ook.......op die manier zitten we nog wel even in deze "crissis" denk ik.
     
    WinterBird en soovi vinden dit leuk.
  8. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Baseer je dit op wat je leest op dit forum? Zo enorm veel reacties heeft dit topic niet.
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  9. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.634
    113
    Ik zou gewoon afwachten welke doelgroepen ze adviseren om het vaccin te nemen. En dan doe ik netjes wat er geadviseerd wordt, zodat deze ellende zich hopelijk nooit meer zal herhalen. :)
     
    amdaa vindt dit leuk.
  10. Panda1

    Panda1 Bekend lid

    28 feb 2013
    834
    114
    43
    Overijssel
    Nee, ik krijg meer informatie dan alleen via dit forum. Gelukkig maar.....
     
  11. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Haha ja inderdaad. Ik begrijp de mensen wel. Het gevoel van ‘het wordt overhaast gemaakt’ overheerst denk ik wel.
     
  12. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.899
    7.617
    113
    Vraag: wat is NIMBY?

    Antwoord: NIMBY (Not in my back yard, Niet in mijn achtertuin), in Vlaanderen ook wel NIVEA (niet in voor- en achtertuin), is een begrip uit de ruimtelijke ordening om aan te duiden dat veel mensen wel gebruik willen maken van voorzieningen, maar er geen hinder van willen ondervinden. Zo willen veel mensen in een auto rijden, maar wil bijna niemand dat in zijn directe omgeving een nieuwe verkeersweg wordt aangelegd vanwege de geluidsoverlast of aantasting van het landschap.

    Ik denk dat NIMBY ook wel voor vaccinaties geldt: iedereen wil immuniteit maar niemand een spuit :roflmao:
     
    Jackie87 vindt dit leuk.
  13. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ik denk eerder dat mensen gewoon kritisch kijken naar zo’n vaccinatie. Logisch, gezien alle onzekerheid om dit hele virus.
     
    SAARC en Bloem2310 vinden dit leuk.
  14. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.899
    7.617
    113
    En ik denk dat de meeste mensen zichzelf en hun vermogen om kritisch te denken overschatten. Gezien hoeveel complottheorieën worden geventileerd, zendmasten in de fik worden gezet, homeopatische geneesmiddelen worden gebruikt en hoeveel aanhangers de kwakzalvers van NVKP hebben.

    Als een heleboel knappe koppen hun best doen en een vaccin op de markt brengen, zal Truus op de hoek op basis van informatie van Facebook zeker wel een gedegen en wetenschappelijk goed onderbouwde kritische noot kunnen plaatsen :confused:
     
    jojo85, Elsss, Amaranthas en 9 anderen vinden dit leuk.
  15. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Jeetje wat een reactie zeg. Wie zegt dat ‘Truus op de hoek’ het allemaal beter weet? Het gaat ook om een stuk vertrouwen dat mensen zijn kwijtgeraakt. Ja, ook Truus op de hoek. Maar naast Truus ook een hoop anderen.
     
  16. MamaTal85

    MamaTal85 Fanatiek lid

    13 sep 2011
    2.084
    199
    63
    NULL
    NULL
    Ik heb nog niet alle reacties gelezen!

    Ik heb zelf recht op een griepprik ivm nierziekte en ik heb 6 jaar geleden een longembolie gehad. 1x heb ik hem gehaald en ben juist dat jaar heel erg ziek geweest. Daarna nooit meer gedaan.

    Een vaccin voor Corona zou ik wel halen. Dit is veel gevaarlijker dan griep en heeft veel meer gevolgen voor de samenleving. Ik zou ook gewoon echt niet meer bang willen zijn dat ik het krijg en/of doorgeef!
     
  17. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.899
    7.617
    113
    Een waar is men dan vertrouwen in kwijtgeraakt wat maakt dat je denkt dat je zelf beter kunt beoordelen of je een vaccin niet nemen of niet? Ben ik oprecht nieuwsgierig naar. Ik zie de link niet.
     
  18. WinterBird

    WinterBird Fanatiek lid

    28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    De mensen in mijn omgeving die nu een griepprik halen zullen ook echt het vaccin voor corona nemen wanneer deze er is. Op dit moment leven deze mensen toch wel in een of andere manier in angst merk ik.
    In mijn schoonfamilie komt veel astma voor en mijn moeder heeft van de huisarts te horen gekregen dat zij het huis echt niet moet verlaten tot er een vaccin is.

    Het lijkt mij logisch dat mensen in de zorg idd ook het vaccin zullen nemen en hoop dat mensen nu inzien hoe belangrijk het dus is om jezelf te vaccineren maar ook hoe gevaarlijk het eigenlijk is om met een flinke verkoudheid door te blijven werken.
    Samengevat hoop ik dat mensen meer verantwoording nemen en minder egocentrisch denken. Ik hoop ook echt dat de kritische prikkers beter zullen nadenken over hoe de wereld er dus zal uitzien met ziektes als polio ed. En dat in zo'n wereld de kinderen dus niet gespaard zullen worden.

    Ik ben zelf gezond en zou het vaccin ook nemen wanneer dit wordt geadviseerd. Maar ik ga er van uit dat gezonde mensen en - kinderen achter aan de rij moeten aansluiten. Al zal er tegen die tijd ook vast een geneesmiddel oid zijn.
     
    Kukido en amdaa vinden dit leuk.
  19. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.597
    11.154
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik ga er even vanuit dat ik niet in de doelgroep zou vallen. Maar bij voorkeur ga ik geen experimenteel vaccin nemen dat even binnen een jaar op de markt wordt gebracht. Daar waar het ontwikkelen van een goed vaccin normaal jaaaaren duurt.

    Maar als andere mensen zich wel geroepen voelen ga ik ze niet tegenhouden.
     
  20. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.808
    32.714
    113
    Grappig hoe redenaties kunnen verschillen. Ik heb het destijds juist gehaald omdat ik zwanger was.
     
    WinterBird vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina