Vaccin

Discussie in 'Corona forum' gestart door Panda1, 21 apr 2020.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.714
    113
    Ik ook.
     
    Amaranthas vindt dit leuk.
  2. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.898
    7.617
    113

    Als het op de markt komt is het niet experimenteel. Door dit soort termen te gebruiken worden mensen al afgeschrikt om het te nemen.

    Het is bij vrijgave voor de markt hooguit niet bekend wat de lange termijn effecten ervan zijn omdat dat nog niet gemeten kan worden. Maar daar kunnen ze wel een gedegen inschatting van maken, anders mag het niet op de markt komen.

    Van geen enkel nieuw medicijn is bekend wat de lange termijn effecten zijn. In die zin kun je zeggen dat we allemaal proefkonijnen zijn. Maar daarvoor is dus het wetenschappelijk gevalideerde traject dat vooraf gaat aan vrijgave: om de risico's in te schatten en te minimaliseren.
     
    Amaranthas, merah, WinterBird en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ja en dat is het is. We zijn proefkonijnen. Althans. Zo voelen veel mensen zich.

    maar echt. Als we niet in een traject zouden zitten had ik hem denk wel gehaald. Ik val zelf in een risicogroep.

    Maar juist doordat de lange termijn effecten niet duidelijk zijn, sla ik voor nu over. Na jaren knokken voor onze kinderwens ga ik dat niet op het spel zetten .
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  4. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.898
    7.617
    113
    Dank je voor je antwoord. Je maakt nu deze keuze. Er is ook niet bekend wat de lange termijn effecten zijn als een foetus aan covid is blootgesteld. Dus op basis waarvan maak jij nu de beslissing welke van de onzekerheden gevaarlijker is? De lange termijn effecten van het vaccin of de lange termijn effecten van covid? Of gok je er op dat je geen covid infectie gaat krijgen?

    Ik vind dit soort beslissingsprocessen heel interessant en vraag daarom door.
     
    NiVa0230 vindt dit leuk.
  5. Retromom

    Retromom Nieuw lid

    18 apr 2020
    2
    0
    1
    Vrouw
    Ik denk (mijn mening dus) dat we niet het vertrouwen moeten verliezen. Ik heb wel vertrouwen in de wetenschap. En we willen allemaal dat het virus verdwijnt, dus moeten we hoop en vertrouwen houden.

    Ik zou de vaccinatie halen.
     
  6. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Haha het is vooral een soort voortdurende innerlijke strijd hier. Ik sta voor de klas en vind het echt spannend om straks weer met mijn kleutergroep aan de slag te gaan. Ik hoop echt dat ze gelijk hebben wat betreft kinderen en besmetting. Aan de andere kant heb ik vertrouwen in ons plan van aanpak en hoop ik mijzelf te kunnen beschermen.
    Maar toch vind ik het spannend. Niet zo gek ook, heb straks 8 weken thuis moeten zitten! Mijn leidinggevende denkt wel heel fijn mee.

    Mocht ik zwanger raken (duurt nog even, we liggen stil) dan is er een mogelijkheid dat ik andere werkzaamheden ga doen. In school of thuis. Als dat geadviseerd wordt tenminste. Tegen die tijd is er vast ook meer bekend over kinderen en hun rol in besmettingen.

    Ik val door mijn longen in een risicogroep mar heb overleg gehad met mijn huisarts en die zei ook: vermijdt zieke, snotterende mensen en houd je aan de voorschriften. Dan zou het goed moeten komen.
    Mijn weerstand is heel goed. Want ja. Kleuterjuf haha:)
     
  7. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Maar dan gaan we allemaal niet die experimentele vaccin halen..

    En we gaan ook niet mee werken aan de experimenten op mogelijke medicijn tegen Covid, want dat moet ook veel sneller nu dan normaal.

    En dan??
    Hoe moet het dan verder?
     
    Nataly1972 en Mississippi vinden dit leuk.
  8. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.589
    11.152
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ja maar in zekere zin zijn we toch ook een proefkonijn. Op de testgroep lijkt het goed te gaan.

    Ik ben helemaal geen tegenstander van vaccineren maar vind wel dat je moet afwegen voor wie, wat en waar.
     
  9. Loveyoga

    Loveyoga Bekend lid

    8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    Nee ga hem niet halen. En mijn kids ook niet. Ik heb astma. Maar ik heb heel veel gelezen over vaccins. En ook echt wetenschappelijke artikelen. Plus ervaring met vaccins bij mijn oudste kind. Nooit meer komt er een vaccin in.

    En als ik dit allemaal ga uitleggen. Ben ik nog uren bezig haha. Uiteraard heb ik het van beide kanten bekeken. En ieder moet doen wat voor degene goed is.
     
    Roebus vindt dit leuk.
  10. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.589
    11.152
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Dat is een keus aan iedereen zelf of ze wel of geen vaccinatie nemen. Gelukkig leven we in een land waar we tot nu toe die keus hebben.

    Als te weinig mensen de vaccinatie willen omdat ze te weinig vertrouwen hebben in het bestaande onderzoek zal er meer onderzoek moeten plaatsvinden om aan te tonen dat het een veilig middel is dat je in een gezond lijf spuit.

    En meewerken aan een experimenteel medicijn doe je pas wanneer je ziek bent of meedoet aan testen van de fabrikant. Medicatie krijg je als je ziek bent en een vaccinatie spuit je in een gezond lijf. Daar vind ik een wezenlijk verschil inzitten.
     
  11. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.898
    7.617
    113
    Maar daar is ook wat @amdaa zegt: we zijn dan allemaal proefkonijnen. Maar dat zijn we altijd. Een medicijn wordt pas vrijgegeven voor de markt als het op een testgroep goed gaat (en nog vele stappen daarvoor) en dan komt het op de markt. Dan wachten we in normale omstandigheden ook niet 15 jaar voordat we een medicijn of vaccin nemen. Waarom in dit geval wel dan? Feitelijk: waarom zijn wij volgens deze recdenering van jou meer proefkonijn dan anders?
     
  12. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.589
    11.152
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik zeg niet dat we meer een proefkonijn zijn dan anders. Ik heb zelf ook alleen de dtp en bmr gehad. Mijn zoon heeft ook de babyprikken van het eerste jaar niet gehad. Alleen de dtp, bmr en men-c (die cocktail was toen alleen nog als reisvaccinatie beschikbaar)
    Ik doe nu zelf dus niks anders dan anders.
    Als je hem verplicht moet nemen is er geen keus en anders ga ik gewoon niet vooraan in de rij staan. Dat laat ik met alle liefde over aan de mensen die dit om wat voor reden dan ook wel willen.


    Een vaccinatie is een mooi middel maar niet een middel om meer in te zetten dan strikt noodzakelijk.
    Ik zie persoonlijk liever dat we de mensen die ziek worden kunnen genezen met een medicijn.
     
  13. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.936
    15.245
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Voor mezelf wil ik het nog wel overwegen maar mijn kinderen gaan hem niet krijgen.
     
  14. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.898
    7.617
    113
    Een vaccin in Nederland is nooit verplicht. Ook het RVP is vrijwillig. Dus dan ga je geen vaccin laten zetten als het er is?
     
  15. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.797
    2.537
    113
    Vrouw
    Zeker wel dat ik het vaccin neem. Alleen al om veilige zorg aan mijn patiëntengroep te kunnen geven. Oncologie patiënten zijn mega kwetsbaar. En dan kan ik ook weer veilig bij mijn kwetsbare familie op bezoek.
     
    amdaa vindt dit leuk.
  16. WinterBird

    WinterBird Fanatiek lid

    28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Als ik zie hoeveel mensen, zonder enig onderzoek, dmv cosmetische chirurgie middelen in hun lijf laten spuiten denk ik dat het wel gaat meevallen met het vertrouwen :D
     
    amdaa, Jackie87, Anouk2005 en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. lindajl

    lindajl Fanatiek lid

    25 jan 2016
    1.713
    1.351
    113
    Vrouw
    Ik was ook zwanger toen de Mexicaanse griep heerste. Er was toen al snel in het nieuws dat je als zwangere in de risicogroep viel en grotere kans had om aan de beademing te komen. Dit vaccin heb ik toen wel gehaald.

    Griepprik haal ik nooit. Als verpleegkundige kan ik deze op m'n werk halen. Ik heb ooit 1x de griep gehad. Verder nog nooit.
    Ze zeggen dan dat je het voor je kwetsbare patiënten moet doen. Hun vallen zelf ook in de categorie die hem aangeboden krijgt. Als ze dat niet doen, waarom moet ik dat dan wel voor hun doen....?
    En daarbij ook nog de kans dat het vaccin voor de verkeerde griep gekozen wordt en je dus alsnog een andere variant krijgt.....
    Voor mij de doorslag om het niet te doen.

    Nu zwanger, dan laat ik het coronavaccin sowieso niet zetten. Risico vind ik niet opwegen tegen de voordelen.
    Beslissing neem ik nu nog niet. Eerst maar eens zien wanneer het vaccin er is en verdere informatie hierover krijgen.
    Gezien de impact van dit virus, neig ik nu eerder naar hem wel halen.
     
  18. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.889
    4.387
    113
    Ik heb niet alles gelezen maar ik denk dat eerst de risicogroepen en het zorgpersoneel het vaccin horen te krijgen. Daarna denk ik de mensen in het onderwijs, kinderopvang, schoonmaker, winkelpersoneel. Dus de vitale sectoren. En dan niet in combi met de griepprik, want dat is iets heel anders.
    Overigens zou ik het persoonlijk het meest logische vinden als de mensen die nu geen vaccinaties laten zetten bij hun kinderen als laatste aan de beurt zijn. Maar waarschijnlijk hoeven deze mensen de prik ook niet.
     
  19. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.589
    11.152
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Die zijn te druk met hun alu-hoedjes ;) Bill gates en onze 4g masten in de fik steken.

    Dit allemaal uitzoeken kost veel te veel tijd. Vind het ook niet heel logisch eigenlijk om die mensen als een soort restgroep uit te nodigen. Uiteindelijk willen ze gewoon zo veel mogelijk mensen het vaccin aanbieden.
     
  20. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.589
    11.152
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Dat klopt ;)
     

Deel Deze Pagina