Vaccin

Discussie in 'Corona forum' gestart door Panda1, 21 apr 2020.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. humptydumpty

    humptydumpty Fanatiek lid

    9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Als je hem aangeboden krijgt en niet neemt ben je in mijn ogen heel erg asociaal bezig (tenzij je bewijs hebt van voldoende antistoffen in je lijf). Die vaccinatie is uiteindelijk de enige manier om grip op covid te krijgen op een manier die niet de hele samenleving ontwricht. Uiteindelijk moeten we gewoon allemaal aan de vaccinatie (tenzij contraindicaties aanweizig). Degene die hem weigeren verliezen al mijn sympathie als ze in de toekomst alsnog ziek worden of hun baan verliezen door een nieuwe ronde van restricties!
     
    Elsss vindt dit leuk.
  2. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ongeacht hun beweegredenen om het niet te nemen? Ik kan mij genoeg redenen bedenken om het niet te doen namelijk.
     
    citroenrasp, Bloem2310, Louise11110 en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Loveyoga

    Loveyoga Bekend lid

    8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    Zo oordelend. Zitten meer kanten aan he. Dit is pas egoïstisch hoe je reageert. Maar iedereen zijn keuze
     
    citroenrasp, Bloem2310, Ysabella en 5 anderen vinden dit leuk.
  4. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.580
    1.203
    113
    randstad
    Aangezien kinderen er amper ziek van worden en weinig verspreiden twijfel ik voor hen maar ik zou hem wel nemen ja. Verder denk ik dat ze kinderen ivm laag risico sowieso niet of als laatst gaan vaccineren.
     
  5. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Wij zelf ook. Ik zie geen mensen onder de 50 gevaccineerd worden als je je verdiept in alle cijfers.
     
    Maan14, elsie89 en Anouk2005 vinden dit leuk.
  6. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.934
    15.242
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik denk dat deze post in de categorie domme opmerkingen valt.
     
    citroenrasp, Bloem2310, SAARC en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Het valt me op dat mensen alleen maar krantenkoppen lezen en vrijwel niemand de cijfers bekijkt van de stichting IC bijvoorbeeld. Er zijn in NL 40 mensen overleden onder de 50 waarvan 80% neg bekend onderliggend lijden en daar gaan dan 17 miljoen mensen een vaccin voor halen??? Dat is gewoon niet operationeel uit de voeten. Niet in tijd en niet in geld.

    Van de categorie 90+ overleeft 80% (!!!) dit virus. Het Is helaas een verschrikkelijk onvoorspelbaar virus maar geen massa moordenaar.
     
    citroenrasp, nizzie86, Huismuisie en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. WinterBird

    WinterBird Fanatiek lid

    28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Mij valt het op dat iedereen denkt viroloog of deskundige te zijn of het beter weet dan de groep deskundigen.
     
    Anouk2005, sprits en Syane vinden dit leuk.
  9. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Bedoel je dan over de aanpak of regels? Want cijfers lezen, die onze gezondheids zorg zelf publiceert valt eerder onder wiskunde dan biologie.
     
  10. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.580
    1.203
    113
    randstad
    Ook prima. Ik hoef hem namelijk niet zo nodig maar als het volgens het RIVM verstandig is vind ik dat ook prima.
     
  11. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Heel jammer dan maar het is mijn lijf
    . Ik laat geen vaccinaties zetten waarvan niet duidelijk is wat het op de lange termijn doet. Jij wel?
    Totaal niet bekend of het wat doet met immuniteit en wat het op de lange termijn met je lichaam gaat doen. Normaal doen ze incl testen 10-15 jaar!! over het maken en testen van een vaccin. En dan zou ik nu na een aantal maanden misschien een jaar een vaccin in mij of m'n kinderen laten zetten?
    No way.
    Ten tweede: ALS er al een vaccin komt, dan is het echt niet zo even op grote schaal geproduceerd. Dus echt de komende jaren voor iedereen beschikbaar. En denk ook niet de bedoeling dat iedereen hem gaat nemen.veel teveel werk en veel te duur en maar zoveel % overlijd daadwerkelijk. . Gaat waarschijnlijk net als met de griepprik: alleen mensen in een risico groep. ALS ze een vaccin vinden want er was pas nog zo'n deskundige die bezig was met een vaccin en de kans is gewoon heel groot dat er helemaal geen vaccin komt. Ze zijn al jaren bezig voor een vaccin tegen o.a. aids. En ze noemde nog een ziekte waavlrvoor nog niets gevonden is. Dus die kans dat het snel gemaakt EN beschikbaar is is niet groot.

    En Ik val qua leeftijd en gezondheid niet in een risico groep dus ik zal hem ook niet vrijwillig nemen.
    Het is volgens mij nog steeds de bedoeling dat er groepsimmuniteit komt.en de vaccins voor de risicogroepen .
     
    citroenrasp, SAARC, Dettol en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Er zijn altijd overwegingen te bedenken om het niet te doen. In principe bijna door iedereen.

    Als de algemene stemming uitkomt op wat ik hier lees dan is het slim om eerst een peiling te houden over de acceptatie van de vaccinatie tegen Covid onder de bevolking.

    Aangezien de medische wereld (incl de draagvlak binnen de zorg) en de economie vaart op "het volhouden tot een vaccin".

    Als er geen nodige meerderheid onder de bevolking is voor de vaccinatie, dan kunnen ze beter stoppen met ontwikkelen en al dat geld ergens anders op richten.

    Dan maar geen vaccin, en zullen we het moeten doen met andere maatregelen.

    Hetzelfde geldt voor de app. Geen grote bereidheid: geen zin om geld te steken in doorontwikkeling van de app. Maar ook geen geplande versoepeling op die manier.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  13. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.631
    21.128
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, op zich een goede. Ik hoor zoveel mensen dat ze wel weer versoepelingen willen enzo, maar een vaccin dan weer weerstand. Wat willen die mensen dan? Zoals we nu leven nog jaren doen?
    Ik ben echt niet tegen een snel vaccin. Volgens mij is er ervaring genoeg met het maken van vaccins.
     
    GossipGirlxoxo, Syane en amdaa vinden dit leuk.
  14. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Maar we leven gelukkig in een vrij land.

    Als er geen animo komt voor de nodige dekkingsgraad voor de vaccinatie (wat deze ook mag zijn) dan is dat zo.
    Het heeft alleen geen zin om zoveel geld te investeren in allerlei oplossingen die mensen niet willen.

    Dan kunnen we beter nu al bedenken wat de alternatievem zijn, en vervolgens deze wel of niet accepteren.

    Mijn advies is alleen om te stoppen met denken vanuit "ik"gedachte. Als IK niet mee wil doen aan een experiment, geen zin heb in snel ontwikkelde vaccin, geen prik wil enz, kan in vanuit gaan dat hele grote groep mensen dat ook niet gaat willen.

    Hetzelfde geldt in deze over uitjes/vakanties enz. Ik hoor steeds meer mensen zeggen: ik durf best naar land X op vakantie. Zal nu toch rustiger zijn. Ga maar meteen vanuit dat miljoenen mensen hetzelfde denken ;)
     
    WinterBird, Whoopy, Syane en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.631
    21.128
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Op zich eens, maar degenen die hem wel willen, worden door een meerderheid beperkt in hun keuzes. Maar ja, zo werkt dat nou eenmaal in een democratie, haha.
     
    amdaa vindt dit leuk.
  16. humptydumpty

    humptydumpty Fanatiek lid

    9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Dat die vacinatie er komt is zo goed als zeker en ja ik ga hem zeker halen! Hier (ik woon in de VS) wordt geschat dat volgend voorjaar de vaccinatie voor iedereen beschikbaar is. Ik haal ook elk jaar een griepprik. Kan hier gewoon gratis bij de drogist. Ik doe het niet voor mezelf, want ik wordt nauwelijks ziek. Ik heb ook al Covid gehad en geen ernstige klachten. Ik doe het voor de community om me heen, de ouderen en de chronisch zieken. Dat het niet veilig zou zijn is onzin. De safety trials worden niet versneld, alleen de efficiency trials en er worden er nu meerdere tegelijk gedraaid. Normaal doet men dat niet, omdat het duur en inefficient kan zijn, maar omdat er nu zoveel op het spel staat en overheden mee betalen durven bedrijven het wel aan.
     
    Dubbelgeluk, Elsss, Mar76 en 4 anderen vinden dit leuk.
  17. humptydumpty

    humptydumpty Fanatiek lid

    9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik zei "tenzij contraindicaties aanwezig", dus nee niet ongeacht hun beweegredenen. Als hun beweegredenen medisch (en valide als zijnde beoordeeld door een expert zijn) snap ik het heel goed. Als hun beweegredenen te maken hebben met zware metalen in vaccins, Bill Gates en de Obamas die mensen willen vermoorden, of andere rare complottheoretische onzin, dan doen de beweegredenen er inderdaad niet toe...
     
    Elsss vindt dit leuk.
  18. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.587
    11.152
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik ben dus wel benieuwd of er nog een soort keuze vrijheid komt mochten er meer varianten komen.
    Ik zou me er wat beter in moeten verdiepen. Maar ik kan me indenken dat de lange termijn effecten van een vaccin beter te voorspellen zijn bij de oude ‘vertrouwde’ technieken. Dan een compleet nieuwe manier van het opbouwen van een vaccin. Het zijn immers vaak de hulpstoffen die voor problemen zorgen. En daar is al heel veel onderzoek naar gedaan.

     
  19. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.587
    11.152
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik begin steeds meer moeite te krijgen met al die complotters... het is zinvol om te weten wat je in je lijf laat spuiten en met welke reden.
    Het is denk ik ook wenselijk om daar open en eerlijk over te zijn. En minstens zo’n goede uitleg te geven bij een vaccin als bij een doosje paracetamol.

    vaccineren heeft bewezen, een hoop leed bespaard, maar te vroeg, te veel vaccineren zorgt ook voor problemen.

    Het blijft een lastig evenwicht, waarbij ik nog steeds denk dat maatwerk uiteindelijk het beste en vooral het meest bevredigende resultaat geeft.
     
    Louise11110 vindt dit leuk.
  20. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Hier gaven ze in het ziekenhuis aan dat ze warschijnlek helemaal niet alle Nederlanders gaan vaccineren als er een vacinatie ontdekt word. Maar met de zelfde criteria als de griepprik. Want dit zijn nu ook de mensen met de meeste risico's.


    Zelf krijg ik elk jaar de griepprik overigs vanwegen een hartaandoening.
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina