Zoontje van 3 heeft al een paar dagen koorts. Steeds rond de 39 graden. Gisteren bij de huisarts geweest en die constateerde een rode keel en wat rode oortjes. Maar geen ontsteking. Nurofen gekregen en zo moest het weer wat opknappen. Nu haal ik hem net van bed met 40.2 graden. Zo hoog heeft hij nog nooit gehad! Wat moet ik nu, afwachten of toch even weer bellen?
Gewoon bellen ja, al was het maar om te vragen waar je op moet letten/bij welke temp. je moet terugbellen.
Gebeld. Moet in de gaten houden of die suf enz wordt. Dan weer bellen. Even kijken hoe het morgenochtend is. Als het dan weer zo hoog is gelijk even weer bellen.
Vanmiddag gewoon weer even meten.... dan ben je er bij voor dat de dokter naar huis gaat en voor je de nacht in moet. Heel veel beterschap.
Ik zou inderdaad ook nu nog een keer meten, dan kun je nog langs je eigen huisarts. Kunnen ze niet zo'n vingerprikje doen voor ontstekingswaarden? Misschien is er toch iets aan de hand ergens.
De hoogte is niet zo heel belangrijk kinderen hebben snel hoge koorts kijk nar je kindje drinkt die goed is die aanspreekbaar of heeft die ergens pijn Mischien kan die dat vertellen ? En ik zou morgen afwachten en dan morgen bellen en een AB kuurtje eisen beterschap
Update. De gehele dag tegen de 40 graden koorts. Verder wel drinken maar niet eten. Ik geef 3x daags 6ml Nurofen. Op advies van de dokter. Speelt wel, maar wel wat anders dan anders. Vanmiddag viel het me op dat hij veel moest plassen. Steeds kleine beetjes. Om de 10 minuten zowat. Hij was vanmiddag wel 7x naar de toilet geweest terwijl anders 1 of 2x voldoen. Het was na vijfen dus heb toen de HAP gebeld. Omdat ik toen ineens moest denken aan een blaasontsteking. Deze gaf me het advies om morgen zijn urine in te leveren en het nog even af te wachten. Ik was gerustgesteld. Een uur later belde ze terug dat ze het had overlegd met de arts daar en deze vroeg mij toch even langs te komen. Ik had de kinderen toen gedoucht en al, al op bed te liggen in diepe rust. Dus dat zei ik tegen haar. Ook dat hij niet weet geplast had in dat uur/anderhalf uur. Toen moest ze weer even overleggen en zei ze dat hij dan wel kon blijven liggen maar mocht de situatie vanacht veranderen gelijk weer te bellen. En sowieso morgen urine in leveren bij de huisarts.
Hoop op een goede nachtrust! Kinderen laten vaak niet goed zien dat ze ziek zijn. Ze kunnen doodziek zijn en nog "gewoon" spelen. Ze laten het niet even anders zien dan wij volwassenen. Ik wens jullie een goede nachtrust en beterschap.
Gisteren waren keel en oortjes wat rood, maar geen ontsteking. Denk niet dat je dan nu hoeft te gaan bloedprikken om te weten waar de koorts vandaan komt Die keel en oren zijn nu dus gewoon ontstoken Beterschap en zeker morgen even terug als het dan niet beter is.
Ja maar dit was al mijn advies voor gisteren. Bij onze huisarts hebben ze zo'n apparaat waar dan een druppeltje bloed op moet waarmee ze de ontstekingswaarde in je bloed kunnen meten. Dan had er gisteren al antibiotica gegeven kunnen worden. Het is zeker in het begin niet altijd goed te zien of er een ontsteking zit of dat het gewoon wat onrustig is en met bloed heb je dan een zekere uitslag. Beterschap TS!
Oortjes en keel waren nog wel iets rood, maar zeker niet ontstoken. Ook heb ik urine ingeleverd, deze was ook schoon. Geen hoge suikerwaardes in de urine. (ivm veel drinken en veel plassen) Geen opzette amandelen. Niet uitgedroogd. Conclusie verkoudheid met koorts. Moet nu wel binnen een paar dagen afzakken anders weer contact opnemen. en als de situatie verslechterd.
Sneu is dat he? Onze jongste zoon had vrijwel altijd 5 dagen koorts. 3 dagen is relatief normaal en daarom hebben ze de richtlijn na 3 dagen bellen. Mijn zoon had vrijwel altijd dus 5 dagen, terwijl er eigenlijk nooit iets echt aan de hand was. Ik liet het doorgaans wel even checken op dag 4 Sommige kindjes hebben dus gewoon langer nodig zonder dat er iets is. Maar als jij denkt dat er wel iets is kan het geen kwaad even de ha te bellen.