vaccinatie 4 jaar overslaan

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door ALeV84, 22 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Mijn zoon is inmiddels bijna 5 jaar en heeft zijn inenting van 4 jaar nog niet gehad. Hij had toen hij bijna 4 werd verschillende heftige tics en mijn angst dat deze na de prik zouden verergeren zo groot dat ik de prik heb uitgesteld. Nu zijn de tics een tijdje weg en uit angst dat ze terugkeren na de prik wil ik het liever helemaal overslaan. Ik las op diverse sites en fora dat ticstoornissen verergeren na vaccins.

Zal ik de prik dan helemaal overslaan of kan dat ook nare gevolgen hebben ? Zijn hier nog meer moeders die deze inenting hebben overgeslagen?

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.198
    16.536
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zou hem wel laten zetten want anders heeft hij onvoldoende weerstand tegen bijv tetanus.
    Heeft die een keer een flinke valpartij oid dan heeft die sowieso een tetanus nodig.
    Van tics na vaccianties heb ik nog nooit gehoord.
    Zijn allemaal verzinsels van anti prikkers.

3. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Wat zei de arts over de tics? Neem aan dat je wel bij een kinderarts geweest bent hiervoor?

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik zou het inderdaad aan de kinderarts voorleggen. Verergeren van tics na vaccinaties lijkt mij ook een verzinsel.

Verder kan je die vaccinatie tot 7 jaar halen, als ik het goed heb? Misschien groeit hij komend jaar over de tics heen, of is dat niet mogelijk?

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou hem, in overleg met een arts, geloof ik wel halen. Sowieso die tetanus, want als je die moet halen in een crisissituatie lijkt het me ook niet goed voor zijn gevoel. Nu kun je hem in ieder geval voorbereiden..

Maar die tics hadden in eerste instantie al niks te maken met de inenting toch? Gewoon een leeftijdsding, zoals stotteren of haren draaien? Ik geloof niet dat er een directe relatie is tussen een tic en een inenting. Maar kan me ergens voorstellen dat een kind een veilige gewoonte opzoekt als hij zich niet lekker voelt (zoals duimen?). Die 4 jaars prik ging hier het best, omdat je het uit kunt leggen..

6. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Pas op met wat je zegt!
    Misschien kun je je er eerst wat beter in verdiepen.
    Toevallig ken ik 2 kindjes waarbij aangetoont is dat zij schade hebben overgehouden aan vaccinaties.
    Geen tics hoor maar andere verschijnselen.
    1 nav mexiaanse griepprik en 1 nav reguliere vaccinatieplan

7. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

2 jan 2012
    838
    0
    0
    volgens mij krijgt je dan nogmaal de dktp. Als je deze overslaat heeft je kindje onvoldoende antistoffen. Lijkt mij niet handig gezien het vallen en zo,.

8. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Het kan ook een stressreactie zijn van een kind. Sommige kinderen zijn zeer gevoelig en raken dusdanig geprikkeld dat ze tics kunnen ontwikkelen of dat de tics weer terugkomen.
    Dus zou ook niet te snel een conclusie trekken.

Desondanks zou ik toch de prik geven. Maar snap wel dat dit een dilemma kan zijn voor je TS.

9. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Weet je, ik heb mij nooit echt verdiept in die vaccins. Wat er in zit en waar ze nou precies goed voor zijn etc. Heel dom van me, ik weet het. Nu lees ik voor het eerst over tetanus. Het is een verschrikkelijke ziekte en loopt altijd dodelijk af, zonder behandeling. Ik schrik me kapot. Het niet inenten kan dus vreselijke gevolgen hebben en ik dacht altijd dat het wel zou meevallen met de gevolgen. Mijn zoon valt zooo veel en heeft elke dag wel een nieuw schrammetje.

Ik denk dat ik morgen maar gelijk dat prikje ga regelen. Moet er niet aan denken dat hij zoiets zou oplopen door mijn, wellicht irreƫele, angsten.

10. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Zou hij nu nog bescherming hebben van zijn vorige prikken ;) :)

11. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Ja hoor, zit nog wel in het lichaam, maar zou er ook niet te lang mee wachten.

12. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Zou hem ook halen...
    Hier heeft ze hem afgelopen maandag gehad zonder problemen.
    Geloof ook niet zo in 'tics door vaccinatie'.
    Er zijn zeker wel gevallen beschreven van restverschijnselen na vaccinatie maar dan was er vaak ook al sprake van onderliggende ziekte/aandoening (bekend of onbekend)...

Deel Deze Pagina