Vaccinatie afspraak maar nog geen brief.

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door anne19791980, 12 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Espoir

Espoir Fanatiek lid

28 feb 2013
    1.677
    770
    113
    Hier heeft een invalhuisarts, die ik nooit gezien heb, in 2019 besloten dat ik na 20 jaar ineens niet meer opgeroepen wordt voor de griepprik... ook zo’n lekker verhaal, baal er van!

2. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.809
    866
    113
    Noord Holland
    Yes gelukt! Thnx!

bulakgirl vindt dit leuk.
  3. biancatje

biancatje Actief lid

2 feb 2007
    213
    27
    28
    Huisarts ga ik hier niet over bellen, ze kunnen je ook niet meer vertellen dan online aan informatie is te vinden. Het is gewoon geduldig afwachten, en morgen met hemelvaart zal er evht geen post bezorgd gaan worden.
    Laatste kans is voor mij vrijdag, als die zaterdag komt is het te laat want de afspraak staat al vroeg :)
    We gaan het zien. Heb nog nooit zo uitgezien naar een vaccinatie

4. anne19791980

anne19791980 Fanatiek lid

9 dec 2008
    1.518
    229
    63
    Ja hier net zo.

Maar hoop dat de brief vrijdag of in mijn geval zaterdag nog binnenkomt.

En als het niet is, zit ik wel te twijfelen wat ik moet zeggen bij het afbellen. Denk dat ze het niet waarderen dat je al een afspraak hebt gemaakt zonder brief.

5. anne19791980

9 dec 2008
    1.518
    229
    63
    Nou dat is ook lekker dan. Kunnen ze je niet handmatig nog aanmelden?

6. biancatje

biancatje Actief lid

2 feb 2007
    213
    27
    28
    Maar heb je dat dat jaar niet aangegeven dan? Omdat her nu al 2021 is hadden ze je vorig jaar er al weer in kunnen zetten toch? je hoort ook dat mensen wel een uitnodiging krijgen ondanks dat ze al jaren geen griepprik meer krijgen
    Dus wie weet

7. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Dit is inderdaad de rede waarom ik het niet aandurfde zonder brief een afspraak te maken. Ik stond op het punt om hem voor a.s. zaterdag te maken, maar kreeg al stress bij het idee dat mijn brief niet binnen zou zijn.
    Vanochtend kreeg ik hem binnen, heb nu een afspraak voor a.s. maandag. Wel 45 min verderop, anders moest ik tot eind mei/ begin juni wachten. En ik wil hem eerlijk gezegd gewoon zsm :oops:

8. biancatje

biancatje Actief lid

2 feb 2007
    213
    27
    28
    in principe hoef je ze niets uit te leggen, gewoon zeggen dat je wil verzetten
    Ze schijnen heel veel vrije plekken te hebben omdat er minder aanmeldingen zijn dan verwacht, vandaar dat ze paar dagen geleden ineens versneld wilden uitnodigen. Vind dat kwalijker dat je vanwege je indicatie meer risico loopt je dus geen vrije plek kan innemen. Vind het maar knullig.
    Maar uitleg geven ben je echt niet verplicht hoor. En dank dat degene aan de telefoon er ook niet wakker van ligt

9. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    "Dit moet u meenemen
    Wanneer u naar de vaccinatie-locatie komt, heeft u het volgende nodig:

Zonder de bovengenoemde items kunnen we u niet vaccineren."

Ik zou dus niet zomaar zonder brief gaan, want je mist dan nog meer dingen die je wel bij je zou moeten hebben... Maar nogmaals de GGD bellen en het navragen lijkt me het beste om erachter te komen of je weg gestuurd zal gaan worden of niet zonder uitnodigingsbrief

10. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    #30 luca75, 12 mei 2021
    Laatst bewerkt: 12 mei 2021
    Ik ben vanmorgen geweest.
    Ze kijken in de computer of je geregistreerd staat, ze checken je id en je gezondheidsverklaring. De brief niet, en ook de bevestiging die je per mail krijgt niet.

11. biancatje

biancatje Actief lid

2 feb 2007
    213
    27
    28
    gek ik hoorde gister dat bij iemand anders er wel naar gevraagd was, maar mischien verschilt het per locatie.
    Kan me niet voorstellen dat mensen zonder indicatie misbruik zouden maken
    Er zijn ook al heel veel mensen die een brief krijgen al gevacvineerd, omdat ze al eerder uitgenodigd zijn.

12. anne19791980

9 dec 2008
    1.518
    229
    63
    Ja het punt is natuurlijk dat bv mijn man nu ook online een afspraak kan inplannen als hij ja invult dat hij een brief heeft.
    Dus lijkt mij dat de enige controle die ze hebben die brief is.
    Hoe moeten ze anders weten of je bij de griepprik groep hoort? Of zal dat al op je gegevens geregistreerd staan door de info die de huisartsen aanleveren?

13. biancatje

biancatje Actief lid

2 feb 2007
    213
    27
    28
    ja ik lees op een ander forum dat er streng gevontroleerd is, bij binnenkomst en ook nog voor je geprikt wordt. Je zult hem dus bij je moeten hebben.

ik werd net gebeld door de assistente voor wat anders en heb maar direct ernaar gevraagd, en ze zag me op de lijst staan. Ze verwacht de brief binnenkort. We gaan het maar gewoon afwachten :)

14. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.093
    14.807
    113
    Vrouw
    Ik vind het vreemd dat de assistente van de huisarts het advies gegeven heeft om de afspraak vast te maken.
    De brieven worden gefaseerd gestuurd, dus het kan idd dat jouw brief te laat komt voor je afspraak.
    Dat gefaseerd versturen doen ze juist om lange wachttijd te voorkomen omdat niet iedereen tegelijk een afspraak gaat maken en dan krijg je het advies om zonder brief vast een afspraak te maken. Tja, dat snap ik dus niet.

Ik zou zonder brief niet op de gok gaan, maar (af)bellen. Dus als je zaterdag in de postapp geen brief ziet staan, afbellen.
    En de afspraak verzetten.
    Hopelijk krijg je op tijd de brief binnen en anders dat je in ieder geval snel een nieuwe afspraak kan inplannen.

olleke vindt dit leuk.
  15. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Ze vroegen niet om de brief maar keken wel in de computer of je erin stond. Misschien staat daar dan bij dat je door de huisarts bent gestuurd.

16. biancatje

biancatje Actief lid

2 feb 2007
    213
    27
    28
    Je staat in de computer omdat je jezelf hebt aangemeld, telefonisch of via digid. Is dus gewoon hun afsprakenschema waar ze naar kijken en ze moeten natuurlijk de registratie bijhouden.
    Het gefaseerd prikken blijkt niet zo goed te werken aangezien van alle briefgestuurden maar een kwart een afspraak had gemaakt, vandaar dat ze ineens versneld zijn gaan versturen, mijn brief zal wel ergens onderop de stapel liggen of nog erger... wat wel vaker gebeurd zoekgeraak

17. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Ja!

Ik ga persoonlijk vanavond. Ik laat hier wel even weten of ze naar mijn brief vragen (ik heb hem wel).

nienek vindt dit leuk.
  18. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.211
    1.754
    113
    Vrouw
    Dat zouden ze doen ja maar omdat er in weekend weinig uitgenodigde mensen een afspraak hebben gemaakt zijn ze nu alles versneld aan het versturen

19. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Ik ben gisteravond op de xl locatie van Schiphol geweest. Niemand heeft naar mijn brief gekeken of gevraagd. Ze waren vooral benieuwd naar mijn id en de vragenlijst die je ingevuld moet hebben (ook online te vinden en te printen).

20. cw26

cw26 Fanatiek lid

6 mrt 2015
    1.082
    310
    83
    Op mijn brief stond een code. Deze code moest ik intikken.
    Kan deze code er misschien iets mee te maken hebben dat je bijvoorbeeld een ander kleurtje krijgt in het scherm bij de vaccinatie locatie ?
    Zodat zij weten dat je via medische risico binnen komt?

Deel Deze Pagina