Vaccinatie afspraak maar nog geen brief.

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door anne19791980, 12 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Rond die tijd slaap ik altijd :)

Zxcvb vindt dit leuk.
  2. Loeki82

Loeki82 Fanatiek lid

9 apr 2012
    1.410
    839
    113
    Vrouw
    Baby voeden midden in de nacht en checken of mijn bestelling al onderweg is, hè. :roflmao::p Gelukkig slaapt kleine L sinds 3 maanden eindelijk door. :)

Morgenmiddag mag ik voor mijn vaccinatie.

Zxcvb vindt dit leuk.
  3. anne19791980

anne19791980 Fanatiek lid

9 dec 2008
    1.518
    229
    63
    Net geprobeerd om de huisarts te bellen maar ik blijf in het bandje hangen. Heel verhaal over keuzemenu. Kies 3 voor assistente en dan toets je 3 in en begint het bandje weer opnieuw. Krijg zo natuurlijk niemand te pakken.
    Langs gaan zonder afspraak mag nu ook niet.
    Mailadres staat nergens... toch maar langs gaan? Erg apart dit

4. anne19791980

anne19791980 Fanatiek lid

9 dec 2008
    1.518
    229
    63
    Ik werd net terug gebeld, er was blijkbaar een storing.
    Ik zou de brief voor de 20ste moeten ontvangen. Nog maar even afwachten dus.
    Denk dat het dan pas juni gaat worden voordat de eerste prik er in zit.

5. biancatje

biancatje Actief lid

2 feb 2007
    213
    27
    28
    Anne mischien een tip, toen ik hier 2 dagen ervoor belde om de afspraak iets later op de dag te zetten waren er heel veel mogelijkheden, terwijl ik online er maar 1 had op de dichtsbijzijnde locatie. Dus ik zou dan zeker bellen en aangeven dat je vanwege je medische indicatie voorrang zou moeten krijgen.

6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.249
    4.480
    113
    Mijn huisarts vertelde dat de praktijk de lijst met gegevens aan een extern bedrijf moesten doorgeven en dat die het dus in delen doorgeeft aan de ggd. Mijn man heeft dus bij het eerste deel/groep gezeten ( en heeft de uitnodiging al) en ik dus niet. Moet gewoon geduldig wachten , tot 20 mei. Dat uitnodigen in delen doen ze om de drukte te spreiden.

7. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.818
    2.677
    113
    Mijn man en ik hebben vorige week online een afspraak kunnen maken. Ik kreeg zaterdag de brief, op basis van eenmalig astmamedicatie meer dan 10 jaar geleden, zoals vele mensen begreep ik inmiddels. Maar goed, ik klaar niet :D. Mijn man valt wel in de hoogste risicocategorie wegens ernstigemedische aandoeningen. Hij stond niet op de lijst die de huisarts aan de ggd heeft gegeven. Blijkbaar worden er veel oude lijsten van de griepprik gebruikt. Mijn man begreep vandaag van de huisarts dat heel veel mensen met medische indicatie op die manier ertussendoor glippen, en dat de ggd daarom binnen enkele dagen met een oplossing komt. Huisartsen krijgen een concept brief waarmee ze zelf patienten die uitnodigingsbrief kunnen sturen. Wij hopen dat die brief er voor vrijdag is zodat mijn man danook gevaccineerd kan worden.

8. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.818
    2.677
    113
    Het was vorige week al in het nieuws dat die werkwijze aangepast is vanwege klachten en te weinig mensen die komen prikken, en dat die uitnodigingen dus wel in 1x verstuurd worden. Niet meer gefaseerd dus.

9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.249
    4.480
    113
    Dat weinig mensen komen snap ik, ook mijn man wacht totdat ik ook de uitnodiging krijg zodat we in 1 keer kunnen. En zo zullen er meerderen zijn die wachten

10. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.156
    3.036
    113
    Nederland
    Kan nog snel gaan hoor misschien. Mijn man heeft gister gebeld (kreeg de brief Zaterdag) en mag volgende week al komen voor de eerste vaccinatie.
    Ik hoop voor je dat je snel je brief hebt en aan de beurt bent. :)

11. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Maar waarom zou je samen gaan? Mochten jullie last krijgen van bijwerkingen zitten jullie samen in de lappenmand... Is toch ook niet handig?

Jessi79, Neuzeke en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  12. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.100
    14.810
    113
    Vrouw
    Wou ik net zeggen;)
    Mijn man heeft vandaag zijn eerste gehad. Ik krijg hem pas veel later. Mocht een van beide er ziek van worden kan de ander tenminste nog voor de kinderen zorgen.

13. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.112
    12.091
    113
    Dat, of dat degene met de oproep thuis tijdens het wachten toch COVID krijgt... je krijgt niet voor niets voorrang, ik zou hem meteen halen!

Jessi79 en Zxcvb vinden dit leuk.
  14. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.249
    4.480
    113
    Omdat mijn man de auto nodig heeft voor zijn werk en ik op mijn scootmobiel niet het bereik heb om bij een prikplek te komen. Mijn man kan daarvoor niet elke keer ( 4 x dan in totaal) voor snipperen, dankzij een reorganisatie zijn er nog 2 mensen over op zijn afdeling ipv 4. Dus ruilen is onmogelijk want dat zou betekenen dat zijn collega van 6 uur tot 23 uur moet gaan werken

15. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.249
    4.480
    113

En mantelzorgers heb ik niet

16. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Klinkt dan idd wel weer als een hele logische redenatie, die wel doordacht is! :)

Vervelend dat je dan zo van elkaar afhankelijk bent he... Hopelijk komt de uitnodiging snel dan!

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  17. Feliciaaf

Feliciaaf Actief lid

24 okt 2018
    206
    190
    43
    Vrouw
    Net als enkele anderen hier heb ik ook een medische indicatie maar geen brief. Mijn naam staat wel echt op de lijst die de huisarts heeft doorgestuurd, dat heeft de praktijk bevestigd. Afgelopen woensdag heeft de praktijk bericht gehad dat de uitnodigingen zijn verstuurd, maar ik heb dus niets ontvangen. Het RIVM zegt dat alleen mijn huisarts het kan oplossen maar mijn huisarts wil niets regelen, ze zeggen simpelweg dat dat niet kan. Zijn er meer mensen in een dergelijke situatie? (Een falend post NL en vervolgens van het kastje naar de muur...)

18. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.227
    23.299
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Inmiddels hebben huisartsen de brief ook in hun Huisartseninformatiesysteem staan, sinds vrijdag. Heb hem vandaag al gebruikt om nog een patient op te roepen. Hebben daar woensdag mail van gehad van de SNPG, waar ook altijd de griepprikken enzo besteld kunnen worden. Dus echt onzin van je huisarts. Ik wil je zelfs wel die mail doorsturen waar dat allemaal instaat. Als je dat wil, stuur maar pb.

Feliciaaf vindt dit leuk.
  19. kadootje

kadootje Actief lid

9 jan 2010
    471
    170
    43
    Ja , wij zitten ook nog te wachten op de oproep van mijn man...hij is aangemeld...dat hebben we gevraagd...maar geen brief...:(

20. Feliciaaf

Feliciaaf Actief lid

24 okt 2018
    206
    190
    43
    Vrouw
    Dat zou echt super zijn! Ik heb je een PB gestuurd.

Deel Deze Pagina