Vaccinatie afspraak maar nog geen brief.

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door anne19791980, 12 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anne19791980

anne19791980 Fanatiek lid

9 dec 2008
    1.518
    229
    63

Zou je mij een pb kunnen sturen?

2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.225
    23.299
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Gedaan!

3. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Hier vroegen ze wel naar de brief bij binnenkomst, de dame in het hokje wilde graag m'n afspraak bevestiging, vragenlijst en ID kaart zien. Dus de verwijzing dan weer niet...

4. biancatje

biancatje Actief lid

2 feb 2007
    213
    27
    28
    Ik vind het zwaar schandalig dat er huisartsenpraktijken zijn die zich zo opstellen, is het hun desinteresse, of onkunde met ict? Als patiënt heb je recht om die prik te halen, het is een landelijk beleid, dus een huisarts kan niet zelf er keuzes van gaan maken. Te idioot gewoon
    Alsof ze corona ook niet serieus nemen

Novi, Trirani en jannanas vinden dit leuk.
  5. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Mijn man is vandaag gevaccineerd en moest bij binnenkomst alle papieren en ID laten zien, bij de arts (ivm allergieën) wederom alles, vervolgens naar de daadwerkelijke vaccinatieruimte en daar wéér alles laten zien, en voor de daadwerkelijke prik nóg eens. Zonder brief was hij niet geprikt.

6. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.225
    23.299
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik als assistente ben het zeer met je eens!

7. Kolibrie2

Kolibrie2 Fanatiek lid

9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Veel mensen uit medische risicogroepen zitten met smart te wachten op een uitnodiging voor een vaccin, maar ze zullen nog even geduld moeten hebben. Vorige week kwam het bericht dat alle uitnodigingen in die week verstuurd zouden worden, dus is er verwarring bij de mensen die nog niks ontvangen hebben.

Volgens Rene den Otter van DMDR, het bedrijf dat de uitnodigingen voor huisartsen verstuurt, hoeven mensen zich geen zorgen te maken. De 1,64 miljoen uitnodigingsbrieven zijn al aangeboden aan PostNL, maar een deel moet nog worden bezorgd. "Wij moesten de brieven van het RIVM gefaseerd versturen, anders gaat iedereen tegelijk een afspraak maken", zegt hij tegen RTL Nieuws. De brieven komen er dus aan.

Dit gaat om de reguliere uitnodigingen, want huisartsen konden later ook nog mensen toevoegen. "Die nazendingen worden volgende week dinsdag bezorgd."

8. biancatje

biancatje Actief lid

2 feb 2007
    213
    27
    28
    wat een rare verklaring, als ruim een week hekeden al is aangegeven dat er met spoed alles verzonden zou worden omdat er te weinig afspraken werden gemaakt, en vervolgens het bericht dat iedereen de brief uiterlijk zaterdag zou ontvangen, met enkele uitzonderingen of mensen die later alsnog zijn toegevoegd.
    Het lijkt er meer op dat de organisatie rammelt en er maar een verhaaltje verzonnen wordt om het recht te praten. Jammer dat veel mensen die al lang in angst thuis zitten nu nog langer wachten. Blijf de fouten apart vinden net als het “voorrang” krijgen terwijl je bij velen hoort dat afspraak maken niet lukt binnen 3 weken.

ik ben blij dat ik geprikt ben, maar vind het erg slordig gaan, en over de willekeur en goodwill bij sommige huisartsen maar niet te spreken

9. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Ik ken inderdaad nog 2 mensen met dusdanige aandoeningen die nog steeds geen brief hebben ontvangen en maar moeten afwachten aldus hun huisarts. Echt heel sneu.

10. anne19791980

9 dec 2008
    1.518
    229
    63
    Hier ook nog geen brief, terwijl ik toch echt wel een zware hartafwijking heb en iedere maand in het zkh ben.
    Morgen nog de laatste dag en dan ga ik weer bellen.
    Alleen als ik het zo hoor dat de locaties hier on de buurt de komende 2 weken al vol zitten. En mijn leeftijd groep verschoven is naar begin juni. Heeft het dus niet heel veel nut meer om er achteraan te gaan.
    Ik bel de assistente donderdag nog en als ze niet wil meewerken dan zal het wel.
    Ben er eigenlijk klaar mee.

biancatje vindt dit leuk.
  11. biancatje

biancatje Actief lid

2 feb 2007
    213
    27
    28
    kan je niet ergens een klacht indienen? Vind het vooral stuitend dat een assistente niet mee wil werken, je vraagt toch geen gratis toegangskaartje voor de efteling, nee je belt voor jets waar je recht op hebt om je te beschermen, het lijkt wel of ze het niet interesseren. Vind het erg kwalijk dit, zeker gezien je echt in de risicogroep zit..

ik hoorde straks van mijn moeder dat een 42 jarige dochter van haar vriendin in overleden an corona en 3 kinderen achterlaat...

12. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.095
    14.809
    113
    Vrouw
  13. Feliciaaf

Feliciaaf Actief lid

24 okt 2018
    206
    190
    43
    Vrouw
    Ook vandaag komt hier geen uitnodigingsbrief binnen, volgens de Post NL app. Bizar! Uiteindelijk heb ik, mede dankzij @Liekje81 (waarvoor veel dank!) voor elkaar gekregen dat mijn huisarts de brief zelf gaat uitprinten (hopelijk vandaag). Voor degenen die in hetzelfde schuitje zitten: ik zou zeker adviseren hierop aan te dringen, je hebt er recht op! Nu worden slots vrijgehouden voor mensen met een medische indicatie, en het is zonde als ze niet worden opgevuld (door mensen die al weken met smart op de uitnodiging zitten te wachten.)

Overigens hebben (in ieder geval een aantal) andere patiënten van mijn huisarts de brief wel ontvangen, zo vreemd. Mijn huisarts beweert dat de uitnodigingen gefaseerd op leeftijd verstuurd worden, maar ik lees overal dat alle uitnodigingen van één praktijk tegelijkertijd worden verstuurd. Dus ik denk echt dat er iets mis is gegaan met Post NL of dat de huisarts me niet juist aangemeld heeft (hij beweert van wel). Maar goed, die discussie ga ik niet winnen van mijn huisarts. Als hij de brief maar print...

Absurd dat er 170.000 uitnodigingen nog niet zijn verstuurd. Veel sterkte voor iedereen die ook nog wacht! En ik zou echt adviseren om in ieder geval te vragen of je huisarts de brief kan uitprinten. Wachten is ellendig.

14. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.095
    14.809
    113
    Vrouw
    Ah, fijn dat je HA dat wil doen! Hopelijk vandaag, kun je vandaag nog de afspraak maken. En heb je snel de afspraak!

Feliciaaf vindt dit leuk.
  15. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.225
    23.299
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    O, wat fijn! Graag gedaan hoor! :)

16. Kolibrie2

Kolibrie2 Fanatiek lid

9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Mijn huisarts heeft de brief ook via de mail verstuurd naar mij. Dus dat is fijn.

Feliciaaf, Liekje81 en Zxcvb vinden dit leuk.
  17. Maan14

Maan14 Niet meer actief

@Liekje81 geel erg bedankt mede door jou informatie kunnen mijn ouders morgen hun brief ophalen.

Zxcvb en Liekje81 vinden dit leuk.
  18. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.225
    23.299
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Echt fijn! Ben blij dat ik heb kunnen helpen!

ButterflyPassion en Maan14 vinden dit leuk.
  19. biancatje

biancatje Actief lid

2 feb 2007
    213
    27
    28
    nee je zal de discussie niet winnen, hoewel je gewoon duidelijk er meer van weet, het feit dat je de huisarts moet wijzen op de mogelijkheid van de brief kunnen printen geeft dat al aan. Maar het zal wel het trotse ego zijn wat denkt het automatisch beter te weten, maar te eigenwijs om het uit te zoeken :)
    Fijn dat je nu een brief krijgt en telefonisch kan je op sommige locaties al dezelfde of vlg dag terecht dus zou dat je aanraden ipv digitaal

20. anne19791980

9 dec 2008
    1.518
    229
    63
    Hier in de post.nl app vandaag weer geen brief.
    Vanmiddag nog maar weer bellen met de assistente.

Deel Deze Pagina