Zelf gaan staan en lopen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamaMarije, 1 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hallo!

Mijn mannetje loopt sinds kort helemaal zelf de kamer door. Hij gaat staan m.b.v. de meubels of mijn hand/been en stapt vrolijk rond.
    Het valt me wel op dat hij nog niet kan gaan staan zonder steuntje van de meubels of onze hulp. Dus zeg maar midden in de kamer op handjes en voetjes en dan hup, omhoog.
    Hij probeert het wel, lukt hem nog niet en dan 'loopt' ie op z'n knietjes met zijn handjes in de lucht :D.

Is het 'normaal' dat hij dat nu nog niet kan? Niet dat ie het moet van mij hoor, vind het wel prima, maar even voor mijn info. Deden jullie kindjes dat ook pas later? Hoe veel tijd ging daar ongeveer overheen voordat ze dit zelf deden?

Liefs!

2. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    hier zijn we van "aan de rand van de tafel lopen" naar los lopen naar los gaan staan midden in de kamer gegaan, in totaal een maand. Toen ze eenmaal los liep, duurde het een paar dagen voor ze ook zelf kon gaan staan :).

3. adi

adi Niet meer actief

Mijn zoontje loopt nog niet los (stapt af en toe wel los), maar kan wel 'los' gaan staan.

Alleen staat ie dan met zijn benen best gespreid en snapt niet wat ie moet doen. Dan roept ie 'Oeh oeh' en gaat weer zitten :)

4. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Ons meisje loopt nu zo'n 3 weken los en kan nu ook al zelf opstaan en gaan lopen.
    Maar goed, elk kindje ontwikkeld zich anders.
    Dus denk niet dat je je zorgen moet maken met jullie kleintje, het komt vanzelf wel. Kan best zijn dat hij morgen in een keer in de gaten heeft hoe het moet.

5. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Onze meid kon met 12 maanden los stappen (behoorlijke afstanden), maar (pas) 6 weken later kon ze zonder hulp gaan staan. Dus toen kon het 'echte lopen' beginnen!

6. Willeke1987

29 jan 2009
    87
    0
    6
    Vrouw
    bij ons 2 weken nadat ze liep kon ze uit zich zelf gaan staan

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.234
    7.280
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva kon met 14 maanden helemaal los lopen, alleen met opstaan had ze wel houvast nodig (idd tafel of ons, daar kroop ze dan naartoe, verder liep ze alleen maar). Met 15,5 maand kon ze vanuit zit op haar handen en voeten gaan staan en dan zo opstaan. Dat heb ik heel toevallig gefilmd, ik was met haar in de tuin en gewoon een beetje aan het filmen wat ze aan het doen was, opeens dacht ik huh wat gaat ze doen en toen stond ze ineens :)

8. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Aaron begon met 11 maanden met zijn eerste stapjes, maar kon alleen gaan staan en lopen dmv optrekken aan meubels en daarna stappen. Een week na zijn eerste verjaardag kon hij opeens zelf gaan staan zonder hulp van meubels en de week erna liep hij volledig los.
    Tussen de eerste stapjes en zelf gaan staan, zaten dus 5 weken :).

Deel Deze Pagina