Vaccinatie en kinderwens

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Luchia, 10 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.038
    15.073
    113
    Hier long covid in de familie en om ons heen. Dus wij neigden al naar wel doen want anders hou ik mn dochter echt niet meer bij met wat wij hier zien.

Tante moet bijv tussen douchen en aankleden gewoon een pauze houden. Die is maart vorig jaar besmet geraakt, ook ziek geworden maar niet heel spectaculair ofzo. Niveautje fikse verkoudheid meer. Knapte weer op en dacht er vanaf te zijn, paar weken later kwam de hamer en begon t kwalen roulette. Chronische en ook een vreemde vermoeidheid als constante en daarnaast doorgaans ook het een of ander, maar dat laat zich niet voorspellen elke dag een raadsel en een slinger aan t rad van avontuur.

Toen bleek ik ineens zwanger (niet meer verwacht) dus heb me redelijk kapot gelezen in studies wat de impact van covid zou kunnen wezen en hoe t vaccin technisch werkt. Daarin zag ik geen bezwaar om te vaccineren. Lange termijn van covid / long covid is ook nog niet bekend, dus met die variabele is lastig te rekenen. Enige wat ik kon doen was bepalen op wat er dan wél bekend is en of daar nog ergens een rode vlag tussen zat.

Dat weer afzetten tegen t risico dát het binnenkomt hier in huis en wat de impact, icm kans van long covid was. Dus hier werd dat een ja. (AMC kwam recentelijk met de kansen naar buiten)

Had m liever gehad VOOR ik zwanger was, of NA de bevalling, maar die tijdspanne (december uitgerekend) is te lang. Man staat na de zomervakantie weer vol voor de klas, het is hier echt enkel een kwestie van tijd. Ik kan wel braaf onderduiken maar daar komen we er nog niet mee.

Mja ik zie t vaccin meer als een bouwopdracht voor afweer die op een, voor wat wij gewend zijn, een wat vreemde manier afgeleverd wordt. Normaliter komt daar een virus eerst voor aan te pas wat zo'n bouwopdracht afgeeft.

De bouwopdracht is t zelfde, t resultaat is ook antistof en uiteindelijk een recept extra in t "afweerkookboek" alleen ipv per fax, komt de opdracht per e-mail.

Doe mij die versie zonder virus dan maar, want dat kruipt ook op allerhanden plaatsen zagen ze met die pathologische onderzoeken (april vorig jaar). Komt t virus dan alsnog voorbij zetten staat t er in elk geval alvast wat klaar, hetzij actieve afweer hetzij dat t recept even gezocht moet worden.

In september werd de studie van de hersenstichting (o.a.) geloof ik verwacht. Dat duikt in de long covid en wat er gebeurd in de hersenen, lijkt me wel een boeiend stuk.

Ik geloof Yale was gekomen met een stuk over covid en de placenta (o.a. die ACE2 ) en er zijn nog wat stukken over vaccinatie (mrna) en zwangerschappen.

Lastige is wel dat bijv. demografische basis gegevens in t land van onderzoek als uitgangspunt al anders is en je dat niet altijd even makkelijk vertaald krijgt.

Beetje vergelijken als bijv. obese. In amerika heb je dat in verhouding veel meee dan NL. Logisch dat er in amerika veel obese meldingen voorkomen, het IS daar al meer. Idem voor bijv. miskraam risico en tig andere zaken.

Do1981 vindt dit leuk.
  2. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Als je in Nederland woont zou ik daar niet bang voor zijn, hoewel ik me de angst wel kan voorstellen als je reacties uit andere landen hoort. In Nederland is geen enkele vaccinatie verplicht, ook niet voor zorgmedewerkers bijvoorbeeld. Er is wel een kans dat je extra zult moeten testen, maar in Nederland mag men niet zomaar naar de testuitslag vragen. Daarnaast is een arts of verloskundige verplicht om zorg te leveren in bepaalde situaties.
    Dus hoewel ik voor vaccinatie ben, vind ik angst voor uitsluiting voor iedereen een heel slechte reden om te vaccineren. Ik denk echt wel dat het leven op de korte termijn makkelijker is als je gevaccineerd bent, maar dat zou voor mij geen motivatie zijn om te prikken.

Mapje vindt dit leuk.
  3. Emotions

Emotions Fanatiek lid

5 jan 2019
    1.982
    2.237
    113
    Vrouw
    Ik wou me altijd laten vaccineren voor de zwangerschap en had hier ook wel onbewust op gewacht. Uiteindelijk bleek ik zwanger eind juni, net wanneer het aan mijn jaartal was en ging ik mij pas 3 maanden later laten vaccineren. Maar het knaagde.

Helaas slecht nieuws gehad dus ik heb me eergisteren met plezier laten vaccineren. Ik geloof niet dat dit op je vruchtbaarheid werkt want er zijn inmiddels alweer zoveel vrouwen zwanger geworden.

Toen ik daar zat bedacht ik me wel dat als ik zwanger blijk voor mijn 2e prik, ik hem niet neem. Ik zat daar eigenlijk met het besef dat ik een onbekend vaccin in mijn lijf krijg en dit misschien levenslang gevolgen kan hebben voor mijn kind.

Dus ik ben nu al bij al opgelucht dat ik hem nu al kreeg, want ik geloof er heilig in. Maar ik vind het een verschil met in mijn lijf voor een zwangerschap of tijdens. Er staat te veel op het spel dus ik ben ergens oké met het feit dat het lot voor mij beslist heeft.

Het doet er ook wel toe dat ik in november corona kreeg. Dat is nog steeds langer dan 6 maand geleden dus ik heb gevraagd voor een 2e prik, omdat het voor een hoogzwangere toch iets gevaarlijker is. Maar als het bij 1 blijft, so be it.

Deel Deze Pagina