Vaccinatie en menstruatie

Discussie in 'Corona forum' gestart door Elz85, 11 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Habibati

    Habibati Niet meer actief

    Nee, altijd stipt 4weken. Maar heb al van meerdere personen bevestiging gekregen dat hun cyclus anders als anders was.
     
  2. Kukido

    Kukido Fanatiek lid

    16 jun 2016
    2.286
    2.896
    113
    Geen verschil hier, beide keren niet.
     
  3. Suuzan

    Suuzan Fanatiek lid

    21 dec 2013
    1.804
    654
    113
    Ja, ik zit ook al 3 dagen te wachten op mijn menstruatie. Ik heb nog maar 1 vaccinatie gehad. Ik zat net al te googelen of het vaker voor komt en het kan dus. Maar ik vind het toch een beetje spannend of ik niet binnenkort een zwangerschapstest moet gaan halen.
     
  4. Nougat

    Nougat Fanatiek lid

    27 mei 2018
    2.656
    1.187
    113
    Na eerste prik geen verschil in mijn menstruatie. Na de tweede prik weet ik nog niet, ben vanmorgen geprikt.
     
  5. Annnie12

    Annnie12 Lid

    3 sep 2017
    49
    24
    8
    Vrouw
    Hi allemaal,
    Hier ben ik al twee weken aan het wachten op mijn menstruatie.
    Wel al 2x migraine gehad. Dat heb ik altijd als ik mijn ei sprong heb en een dag voor mijn menstruatie maar dit keer geen menstruatie.
    Temprstuur schommelt heel erg en heb nu al een paar dagen last van steken in mijn buik.
    We wachten af en anders over een paar dagen een zwangerschapstest doen..
     
  6. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Ik denk toch eerder dat het leeftijd ofzo bijv is. Ik ben zelf 20 jaar stipt om de 4 weken geweest en vorig jaar ineens een keer na 35 dagen toen ineens na 17 dagen. Toen weer 3x stipt. Toen weer helemaal niet stipt. Ik denk dus de kans dat je mensen spreekt die na vaccinatie een andere cyclus kregen als mensen die na vaccinatie geen andere cyclus kregen net zo groot is. Zoals je hier ook leest eigenlijk. Een cyclus is nou eenmaal geen vast gegeven voor de rest van je leven. Kan door van alles al dan niet tijdelijk beïnvloed worden…
     
    Athina vindt dit leuk.
  7. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Nou toeval of niet, maar hier vandaag dus 4 dagen eerder dan normaal (op vakantie grr).
     
  8. ellalovescoffee

    ellalovescoffee Niet meer actief

    Dacht eerst dat dit onzin was, maar begin nu toch te twijfelen of het bij mij ook niet door de (tweede) vaccinatie komt. Ben al jaren zeer regelmatig op 28 of 29 dagen en voel m'n eisprong altijd duidelijk rond dag 13/14. Nu, op dag 23, nog niets van eisprong gemerkt (voelt alsof het niet doorzet), maar wel al een keer of vijf last van spotting gehad.
    Het kan natuurlijk altijd een keer anders zijn door allerlei oorzaken, maar vreemd (en vervelend) is het toch wel.

    Las net op NOS dat de bijwerking meer gemeld wordt nu ook jongere mensen op grote schaal gevaccineerd zijn. Ben benieuwd of er wat uitkomt en hoop in ieder geval dat het met één rare, lange cyclus weer normaal gaat zijn :rolleyes:
     
  9. Maudje123

    Maudje123 VIP lid

    2 aug 2020
    12.386
    7.912
    113
    Vrouw
    Na mijn 1e vaccinatie een week te vroeg ongesteld, nu 2e vaccinatie gehad en normaal heb ik rond cd11 mijn ei, maar nu al cd17 en nog niks
    Moet er wel bij vertellen dat ik op cd3 een corticosteroïden injectie heb gehad, dit kan ook averechts werken op mijn cyclus
     
  10. maliro

    maliro Niet meer actief

    Lareb gaat menstruatieklachten als bijwerking onderzoeken las ik net op de NOS.
     
  11. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    21F4DEEE-F3AC-44B9-BEC0-FF7B0483D00D.png
    Ik lees het ook net ja..
    Ik het dan toch wel bijzonder dat er zo stellig beweerd wordt door RIVM etc. dat het vaccin veilig is voor zwangeren en mensen met een kinderwens, als dit inderdaad een bijwerking blijkt te zijn.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  12. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Andere vaccins die ook veilig zijn bevonden kunnen dezelfde (tijdelijke) klachten geven. Zoals hpv vaccin.
     
    Athina, olleke, femkes en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Oké, dat had ik nooit gehoord. Maar toch vind ik dat het allemaal erg stellig beweerd wordt, gezien dat dit nu zich ook onverwacht voordoet, als je snapt wat ik bedoel.
     
  14. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Snap ik. Vond ik eerst ook, daarom gelijk er eveb wat meer informatie over opgezocht en toen kwam ik dat tegen.
     
    Mapje en Paardenbloem vinden dit leuk.
  15. ellalovescoffee

    ellalovescoffee Niet meer actief

    Ja, ik had het ook nagezocht. Het is meer dat je immuunsysteem in actie moet komen en dat kan door vaccinatie, maar ook als je griep hebt of zo. En daar kan je menstruatie dan weer afwijkend door worden. Ze verwachten dan ook dat als je er al last van heb, dat dit maar 1 cyclus is.
     
    nizzie86, Beausecret, Mapje en 4 anderen vinden dit leuk.
  16. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.493
    24.368
    113
    Ik heb na de eerste prik er niet opgelet, maar er was dus ook niks opgevallen.
    Anderhalve week na tweede prik gewoon ongesteld geworden.
     
  17. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.922
    113
    Vrouw
    Dit denk ik ook!
     
  18. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.342
    12.031
    113
    Vrouw
    Na mijn eerste prik niks gemerkt.
    Mijn tweede prik kreeg ik tijdens mijn menstruatie, merkte ook niks bijzonders.
    Mijn cyclus schommelt sowieso enigszins. Varieert van 24 tot 28/30 dagen
     
  19. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Vorige week maandag mijn 2e prik gehad en ik ben nu al een aantal dagen over tijd. Had het nog niet gelinkt aan de vaccinatie, maar nu denk ik.. het zou zo maar kunnen. Ben eigenlijk nooit over tijd en heb zelfs al een zwangerschapstest gedaan, maar niet zwanger. Wel sinds de vaccinatie af en toe vlagen van misselijkheid.
     
  20. Kitty89

    Kitty89 Actief lid

    13 aug 2020
    219
    256
    63
    Vrouw
    dat zeiden ze toch al heel snel, en volgens mij zijn ze er ook wel wat op terug gekomen dat je het vaccin beter niet in het eerste termijn kan nemen. Juist doordat ze met zoveel tegenstrijdige dingen naar buiten komen ben ik zo blij dat ik me niet zwanger heb laten vaccineren.
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina