gecorrigeerde leeftijd of niet?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door cyntje78, 13 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hoi allemaal!

Ons ventje is met 37 weken gehaald.
    Nu vraag ik me af... moet ik rekening houden met of zonder gecorrigeerde leeftijd als er een sprong aan komt?
    Dusss.... zitten we nu in sprong 1 of 2?
    Volgens de sprongenwekker van Oei ik groei namelijk in de eerste.... 5 weken na uitgerekende datum... maar ons ventje is nu eigenlijk 8 weken (en rond 8 weken is er een heule lange sprong *bibbert nu al*)

Groetjes Cyntje78

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

37 weken tot 42 weken is gewoon op tijd en je hoeft niet te corrigeren! Pfff en wat betreft sprongetjes, maak je niet druk om die onzin van dat boek ;)! Iedereen doet alsof dat de bijbel is voor als je een kindje hebt, mijn kindje ontwikkelt zich zoals hij dat wilt en we doen niet aan sprongen. Maakt het een stuk leuker en makkelijker :)

3. JsMama

JsMama Actief lid

12 sep 2009
    230
    0
    0
    Noord-Brabant
    hey hey,

van mij weet je het waarschijnlijk al, maar ik zeg heel duidelijk NEEEE!!! Daar hoef je geen rekening mee te houden.
    Jesse is natuurlijk vier weken tevroeg geboren. Maar met heel veel dingen loopt hij juist voor op leeftijdsgenoten die wel gewoon 'op tijd' geboren zijn. Zo heeft hij nu al twee tanden en zit al bijna zelfstandig!!

En joh...niet altijd merk je de sprongen hoor. Bij Jesse hebben we sommige sprongen helemaal niet doorgehad, ja...als ze al voorbij waren, haha.

4. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

oei ik groei boek is onzin !!!! mijn dochter moet volgens dat boek nu al kunnen kruipen....

ik denk wel degelijk dat kinderen fases hebben.... en het soms moeilijk hebben met zichzelf..... maar dat wat ze allemaal moeten kunnen op die leeftijd zou ik niet al te veel van geloven ;)

5. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

en ontopic... ik zou niet corrigeren, mijn kids zijn beide 1 maand tevroeg geboren en ik doe naar niet aan :p

6. tulip

tulip Niet meer actief

ik zou ook niet weten waarom, 37 weken is een heel normale zwangerschapsduur, net als 42 weken en alles daar tussen.

7. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ik vond dat eigenlijk ook al vreemd... want qua ontwikkeling is ons mannetje een normale knul van 8 weken hoor.
    En inderdaad... 37 weken vind ik zowiezo ook niet prematuur.

8. tulip

tulip Niet meer actief

gewoon lekker naar je mannetje kijken. Ik vind het oei ik groei boek leuk om er naast te hebben. Maar niet als richtlijn ofzo. Qua emotionele sprongetjes liep dat hier wel netjes gelijk, en dat is best grappig te lezen.

9. E1982

E1982 Bekend lid

17 feb 2009
    971
    0
    0
    Ik lees het boek ook qua emotionele sprongetjes, die komen wel degelijk overeen. Maar qua kunnen en vaardigheden houd ik me er niet zo mee bezig. Ons meisje kan iets wanneer ze 't kan. Zo is ze nu druk bezig met voeten pakken en in haar mond stoppen en dat is prachtig om te zien! :D

10. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Vind ik ook.Gewoon leuk om te lezen voor erbij maar pin je er niet op vast.
    Ik vind zowiezo dat kinderen al zo vroeg vanalles moeten kunnen van veel ouders,laat ze gewoon lekker hun gang gaan in eigen tempo.

11. misa

misa Niet meer actief

37 weken is niet te vroeg, dus hoef je geen rekening mee te houden. Wat betreft het boek: ons zoontje lijkt ook vaak iets te vroeg te zijn met zijn sprongetjes. Ik vind het fijn om te weten dat het weer een sprong kan zijn, maar je kunt het natuurlijk nooit zeker weten!

12. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Hier nog nooit een sprongetje kunnen ontdekken, ongecorrigeerd niet en gecorrigeerd ook niet. Ik heb het boek ook maar er niks aan gehad tot nu toe....

Deel Deze Pagina