Hallo, Mijn dochter is ruim 9 maanden, en nu ben ik aan het kijken voor een fietsstoeltje, aangezien er heel veel verschillende soorten zijn weet ik niet wat goed en wat niet goed bevalt. Ik ben zelf stevig, dus dacht eraan direct een stoeltje achterop te nemen. Ik ga wel eens op de fiets van mijn vriendin en dan merk ik dat ik erg moeilijk op en af kan stappen omdat het stoeltje voorop zit. Wat zouden jullie adviseren? Liefs
ik heb zelf de qibbel, een nieuw merk en ik vind het echt een fantastische stoeltje. maar heb het stoeltje wel aan mijn stuur. ik vind bobike ook een goed merk. ik heb voor qibbel gekozen omdat je de voetsteuntjes makkelijker kan verstellen dan de bobike. en ik vond het stoeltje in totaal mooier, en het stuurtje vond ik leuker!
Ik heb een Bobike en ben erg tevreden ! Ik vind je kindje alleen nog wel erg jong om al achterop te doen maar, dat is mijn mening. Ik heb geen mama fiets en bij mij zit ze ook voorop. Heb mn zadel wat lager gezet en dan gaat het prima. Succes !
Ik heb een yepp stoeltje. SUPER!! Deze stoel is van speciaal materiaal gemaakt, zodat als je fiets omvalt het stoeltje niet kapot gaat en dus geen scherpe randen krijgt. Ik heb het stoeltje voor,maar ik heb ook een mamafiets. Het fietsen met je kleintje voorop vond ik op het begin wel wennen, maar het went snel Zorg ervoor dat je je fietszadel niet te hoog hebt staan, zodat je met je voeten de grond raakt. Succes met je keuze. Liefs Bea
Ik heb ook een yepp! Echt super... Ja je moet een steppen zeg maar met opstappen, maar wel een veel fijner gevoel voorop hoor. Als hij in slaap valt ofzo, zie je dat niet en je kunt niet reageren mocht hij iets in zijn oogjes krijgen of weet ik het wat. Dus zou echt voor een voorstoeltje gaan hoor. Mijn mannetje zit daar nog steeds van 20 maanden en ik ben 8 maanden zwanger.
Ik heb een mammafiets en ik heb een Yepp stoeltje. Ik ben er erg tevreden mee. Ook ik ben niet de slankste en mijn zadel staat zo laag dat ik eerst op mijn zadel kan gaan zitten en dan kan gaan fietsen. In het begin moet je altijd even wennen met opstappen, remmen en afstappen, maar al gauw genoeg lukt het je vast wel. Ik zou ook niet gelijk voor achterop gaan gewoon omdat ik hem wil kunnen zien als ik fiets. Geen idee of het al kan of niet, het is meer het idee... xxx
Ja inderdaad voorop lijkt mij ook veel fijner op zich, maar omdat ik het eng vind dat ik met mijn buik tegen het stoeltje aan kom, en dan misschien omval....
De stoeltjes van Qibbel zijn geweldig! Ze hebben ook het voordeel dat je er (eventueel bijpassende) fietstassen kan onder hangen.
Ik wil tzt mijn dochter ook gelijk achterop. Voorop lijkt me helemaal niet fijn fietsen en de zitjes voor achterop zijn idd ook vanaf 9 maanden. M'n dochter zit nu ook al achterop in de babymee, dus we zijn niets anders gewend
Dat kan best wezen maar, ik zou zzo n kleintje net als wat hier al eerder gezegd is, in de gaten willen houden
Wij hebben een fietsstoeltje van Römer (ja, die van de autostoeltjes). Dat stoeltje is voor achterop, maar wordt niet bevestigd op de bagagedrager maar op het frame. Ideaal voor als je graag op een mountainbike fietst, zoals ik . Mijn zoontje zit er trouwens zo goed in, dat ik het helemaal niet eng vind dat ik hem niet kan zien.
Hier ook een bobike stoeltje en ik ben erg tevreden... Zorg idd dat je zadel laag staat zodat je meteen als dat nodig is met je voeten op de grond staat!! succes met het maken van je keuze
Het hangt heel erg van je fiets af hoeveel ruimte er tussen je zadel en het stoeltje zit. Dat is een kwestie van uitproberen. Bij mijn fiets bleef er met een Yepp-stoeltje nog geen 15 cm over. Mijn zadel heel laag zetten vond ik geen optie, omdat ik elke dag 8km heen en terug naar mijn werk fiets. Dan krijg ik geheid last van mijn knieën! Mijn oplossing is een moederstuur. Dat werkt echt super. Maar een stoeltje achterop kan natuurlijk ook.
Hier een bobike stoeltje, bevalt prima!! Zou het zó zonde vinden om ze meteen achterop te zetten, het is zo genieten als je je kindje ziet als je aan het fietsen bent.... En ze zien veel meer en zo is het voor je kindje ook veel leuker! Ik ben ook niet de slankste en heb geen mamafiets, maar met het zadel op de laagste stand is het echt prima te doen.. Zolang ze voorop kan hou ik haar voorop... BTW: er zijn ook alleen mamasturen te koop, op vrijwel elke fiets te monteren, hoef je geen nieuwe fiets te kopen en heb je toch wat meer ruimte!
Wat zijn de verschillen tussen qibbel en bobike dan? @Keina: is de qibbel makkelijk te verplaatsen? Dus van de ene naar de andere fiets?
als je op beide fietsen een aansluiting hebt zijn ze volgens mij allebei heel handig!!! alleen bij de qibbel kan je de voeten steuntjes in een handomdraai verstellen, bij de bobike wat lastiger. en verder vind ik hem mooier, ook het stuurtje is mooier! hahahahaha en bij mijn fietsenmaker was die goedkoper!
Ja, mijn fietsenhandel heeft 'm niet zo staan. Dus ik kan moeilijk vergelijken en uitproberen. Ik heb namelijk gehoord dat het overzetten van het qibbel stoeltje (van de ene naar de andere fiets) wat lastig gaat... Geen idee, maar dat vroeg ik me dus af!
hij zit er gewoon los op die standaard net als de bobike! kom anders binnenkort even kijken!!! dan heb je een beeld, en kan je makkelijker een keus maken!