heey ik moest een ontbijt test doen en mn glucose is 8,6 maar de huisarts zegt dat dit iets verhoogd is maar maakt niks uit. maar deze waarde is toch te hoog?
8 is de bovengrens voor je normale bloedsuikerwaarde. als je vlak nadat je iets eet test zit je vaak wat hoger, volgens mij is dat niet zo erg mits het maar geen 21 is ofzo (okeey 21 is een beetje overdreven, maar dat kleine beetje boven de 8 kan niet echt kwaad denk ik)
was 2 en half uur later. maar t kindje loopt een week voor en mn baarmoeder zit ook hoger dan zou moeten, dus vandaar dat ik dacht dat het niet goed is.
ow... ja dan is het wel ietsje hoog ja! hmmz raar dat de huisarts dan zegt dat het niets uit maakt! misschien even navragen waar hij dat op baseerd? Want als het 2 uur later nog zo hoog is, dan is het daarvoor dus nog veel hoger geweest!
Ik heb vanmorgen de bloeduitslagen van de "12 weken bloedtest" van de vk gekregen. Mijn glucose zat op 7, 7,2 is volgens de vk de bovengrens. Morgen moet ik dus een dagcurve laten prikken. Ben benieuwd of die hoge waarde toeval is of dat er toch meer aan de hand is.