Vaccinatie hpv

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Tuttebella, 25 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.379
    28.671
    113
    Dit klopt sowieso niet want er zijn ook nonnen die geen maagd meer zijn. Worden non op hun 40ste of zo.

2. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Ik heb niet alle reacties gelezen, maar op deze wil ik wel reageren.
    Onze kinderen hebben alle inentingen gehad, maar niet de hpv. Waarom niet?
    Wij geloven in God. Een van de dingen die daarbij komen is dat we getrouwd zijn voor we gingen samenwonen. Dus beiden als maagd ons huwelijk in. Daardoor is de kans op een hpv besmetting heel klein. De andere inentingen beschermen tegen ziektes die je in het gewone dagelijkse leven kunt oplopen. Hpv vooral door wisselende seksuele contacten. Wij hopen dat onze kinderen dezelfde keuzes als ons zullen maken. Dus geen wisselende seksuele contacten ed.
    Voor mijn gevoel druist de inenting tegen hpv tegen mijn overtuiging in.

lies276 en Stampertje1 vinden dit leuk.
  3. Stampertje1

Stampertje1 Niet meer actief

Mooi omschreven

Grietjenb vindt dit leuk.
  4. Grietjenb

Haha daar was ik ook echt bang voor toen ik ging trouwen!!!
    Maar niet heus. Allebei maagd, maar we zijn er ook gekomen hoor. Inmiddels ruim 19 monogaam en erg gelukkig;)

lies276, Stampertje1 en bosi333 vinden dit leuk.
  5. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.298
    25.761
    113
    Lot uit de loterij dan :D

Fennec vindt dit leuk.
  6. Grietjenb

Zeker te weten!!:thumup:

Adje en bosi333 vinden dit leuk.
  7. Betsy

Betsy Niet meer actief

Je bent 19 en wordt stapelverliefd op die knappe ietwat verlegen jongen uit je klas. Je hebt een paar jaar verkering en op je 21e ga je als maagd het huwelijk in. Net getrouwd en gaan samenwonen, ontdek je wat seks is. Twee jaar later slaat die lieve, inmiddels niet meer verlegen jongen waar je zo verliefd op was je het ziekenhuis in. Gewoon, omdat het een enorme rotzak is. En jij dit niet op je 21e zag aankomen.
    Na veel pijn en moeite ga je uit elkaar, en mag je de rest van je leven geen seks meer hebben. Ook niet als je daarna wel de man van je dromen tegen komt. Je zult nooit moeder worden, want “ga heen en vermenigvuldigd u” mag niet meer.

Je bent braaf als maagd het huwelijk in gegaan en denkt dat je de ware aan de haak hebt geslagen. Hij verlaat je op een doodnormale woensdag. Ook al wil jij dat niet en probeer je er alles aan te doen om hem bij je te houden, je blijft alleen achter. Vanaf nu ga je celibatair door het leven.

Je partner komt door een noodlottig ongeval om het leven. Na jaren van rouw en immens verdriet kom je iemand tegen die je weer laat lachen. Die de zon weer laat schijnen. Die je eindelijk weer eens het gevoel geeft dat het leven zin heeft. Dat je gelukkig mag zijn.
    Jullie knuffelen elke dag. Want seks is geen optie meer.

Zoiets?

Louise11110, nijn37, louan en 11 anderen vinden dit leuk.
  8. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Dus als jouw kinderen andere keuzes maken hebben ze het verdiend om dat virus op te lopen?

Begrijp me niet verkeerd, ik laat mijn kinderen helemaal niet inenten, maar jouw redenatie snap ik echt niet aangezien je wel overtuigd bent van dat de andere vaccins goed zijn.

Tuttebella en Elsss vinden dit leuk.
  9. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.031
    3.287
    113
    Maar wat als hun partner er anders over denkt en al met iemand naar bed geweest is? Bijvoorbeeld omdat diegene pas later bekeerd is (of helemaal niet). Of als die partner tijdens het huwelijk toch niet zo trouw is als hij beloofd heeft?

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Maar kunnen we HPV niet benaderen als een soa?

Net als aids eigenlijk.

Dus dat je voordat je het zonder condoom met elkaar wil gaan doen dat je een test kunt doen om te zien of je het hebt ( mannen en vrouwen). Zo ja.... wachten... condoom erom en ook heerlijke seks hebben en zo nee: veel plezier met elkaar zonder condoom. :thumup:

suus1983 vindt dit leuk.
  11. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.031
    3.287
    113
    In theorie leuk, maar omdat je hpv al kan oplopen als je met je handen aan de geslachtsdelen zit, of huid tegen huid ligt (vrijen zonder penetratie) is dit niet echt haalbaar.

suus1983 en bosi333 vinden dit leuk.
  12. Grietjenb

Niemand verdiend het om zoiets op te lopen.
    Maar ik geloof idd in wachten tot het huwelijk en ik leef dat mijn kinderen voor en daar wordt ook met de kinderen over gepraat. Dan strookt het toch niet met mijn opvattingen als ik dan zeg: maar toch halen we die prik, want wie weet doe je niet wat ik wil.

Tja dan krijg je heel wat 'wat als'
    Ik snap op zich je punt wel, maar toch vind ik dat voor mij niet de manier om ermee om te gaan.
    Ik ga ook geen pot condooms voor mijn kinderen klaar zetten voor het geval dat ze toch willen, ze het tenminste veilig doen. Als hier een vriend(in) zal blijven slapen zal dat ook op een andere kamer zijn.

lies276 en Stampertje1 vinden dit leuk.
  13. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Je kind hoeft per definitie toch niet te doen wat jij wilt? Als kind moeten ze naar je luisteren, maar als ze puber worden ontwikkelen ze toch echt hun eigen visie en persoonlijkheid en de kans is groot dat dat niet is wat jij wilt. Dat heeft niets te maken met jou, maar dat is normaal. ik heb ook een heel ander leven dan mijn ouders. Ik keur hun keuzes niet af, maar maak wel mijn eigen keuzes. Hoort bij volwassen worden en ik vind dat je dat als ouder zou moeten respecteren en als je voorstander bent van vaccinaties zou ik dan ook deze geven. Daarbij is wachten tot het huwelijk geen garantie dat je dan dus dat virus niet oploopt.

14. Stampertje1

Stampertje1 Niet meer actief

Helemaal mee eens ze mogen zeker weten wat de normen en waarden zijn in jullie huis
    Er is mij altijd gezegd zolang je thuis woont hou je je hier aan zo niet dan is het beter om een eigen huisje te zoeken

lies276 en Grietjenb vinden dit leuk.
  15. rums

rums Niet meer actief

De nonnen die geen seks hebben gehad

lies276 vindt dit leuk.
  16. Grietjenb

Zeker verwacht ik dat mijn kinderen hun eigen keuzes gaan maken. Misschien staan die wel lijnrecht tegenover onze mening. Ik hoop het niet, maar je weet het nooit. Toch voelt het voor mij verkeerd om voor die inenting te kiezen terwijl die lijnrecht tegenover mijn opvattingen staat.

lies276 en mamabri vinden dit leuk.
  17. mamabri

mamabri Niet meer actief

hier een dochter die in principe over 4 jaar opgeroepen zal worden. En ook ik denk niet dat ik hem laat geven. Het voelt totaal niet goed voor mij. Daarnaast ben ik ook niet zo overtuigd van het feit dat het aantal bedpartners wat zou moeten zeggen. Er zijn genoeg mensen die meer dan 5/10 bedpartners hebben gehad en ja, er zijn wel vrouwen bij die baarmoederhalskanker krijgen, maar het merendeel niet.

Ook sta ik net als @Grietjenb in het leven en leven wij voor dat wij tegen tig bedpartners zijn. Dat zijn normen en waarden die wij onze kinderen meegeven en ik ga er wel een beetje van uit dat mijn kinderen dus niet met jan en alleman in bed liggen.

Misschien denk ik er over 4 jaar anders over, maar zoals ik er nu over denk voelt het niet fijn. Ik heb het gevoel onnodig gif in mijn kind te laten spuiten terwijl er nog maar weinig bekend is over de lange termijn.

rums, lies276 en Grietjenb vinden dit leuk.
  18. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.379
    28.671
    113
    Heb je daar een onderzoek over?

19. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Maar als je je kinderen gewoon wel verteld dat deze vaccinatie bestaat kunnen ze zelf besluiten deze vaccinatie te nemen.
    Ik kan me best voorstellen dat een ouder deze vaccinatie zelf niet zal kiezen vanuit eigen overtuiging. Zolang je wel uitlegt dat het bestaat en waarom je hebt besloten deze niet te laten geven vind ik het niet verkeerd.

pietje1987 en lies276 vinden dit leuk.
  20. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Voor een kind van die leeftijd is het heel moeilijk om tegen de ouders in te gaan op zo'n gebied, dat vind ik echt niet kunnen hoor. Dan is het zo van 'je mag zelf kiezen, maar je weet wat wij ervan vinden.' Dan komt een kind in een tweestrijd.

KleineLai vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina