Wel grappig dat je vraagt om reacties op je post. En dan krijg je een hele uitgebreide en reageer je zelf niet.
Dan voldeed je reactie waarschijnlijk niet aan de regels. Met vriendelijke groet, Beheer Zwangerschapspagina.nl
Dit hebben we ook gedaan met onze meiden. Ze weten dat deze inenting bestaat en waarom wij deze niet hebben laten geven.
Wij hebben sowieso het RVP niet gevolgd met onze kinderen, maar uitgesteld gevaccineerd en alleen mono vaccins laten geven (ze hebben daarbij ook niet alle vaccinaties gehad). Toen ze klein waren, hebben wij uiteraard die keuze voor ze gemaakt. Toen ze groter werden hebben we onze keuze uitgelegd, maar we hebben ze nooit de indruk gegeven dat we perse fel tegen zijn. Als ze het zelf "te eng" of toch nodig hadden gevonden, was ik zelf meegegaan naar de huisarts om ze alsnog te laten zetten. Uiteindelijk hebben de oudste 2 vorig jaar, voordat we op vakantie gingen, alsnog de mazelen vaccinatie gehaald. Mi kun je dit dus prima overleggen met wat grotere kinderen en is het prima als ze later andere keuze maken dan de ouders.
Ook aan een vaccinatie kan je dood gaan. Dat hebben we van dichtbij meegemaakt. De kans dat je overlijd aan bijv. bof of mazelen is zeer klein.
Hier alle Entingen, geen hpv . 80 % van alle vrouwen heeft vorm van hpv en indd er vallen ongeveer 200 doden per jaar (zo'n 700 zieken met kanker) . Dat zijn er 200 te veel. Met entingen zou dat betekenen 2/3 minder doden . Toch zeg ik nee, de meeste vrouwen zijn prima in staat zelf te vechten tegen hpv en ja je hebt kans op kanker maar zolang bijwerken niet duidelijk zijn zeg ik nee. Er zijn wisselende onderzoeken en niet allemaal zo onafhankelijk als ze lijken. Ieder zijn eigen keuze Hoop dat over 20/30 jaar kanker te genezen is
De kans dat je overlijd door een vaccin is kleiner dan aan de bof of de mazelen. Zeker als deze ziektes weer normaal worden door de lage vaccinatie graad.
Dat onderzoek heb ik jaren geleden gelezen. Maar ook hier is het advies 1 bedpartner https://www.lindanieuws.nl/nieuws/huisarts-kans-op-hpv-besmetting-verkleinen-houd-het-bij-een-bedpartner/
Dat is toch geen onderzoek? Het is een huisarts die zijn persoonlijke mening geeft op Linda Nieuws. Hij geeft overigens aan dat de kans op Baarmoederhalskanker erg klein is, en er geen reden is tot paniek, maar wil je de kans echt uitsluiten dan kun je je het beste bij één bedpartner houden. Ja dûh...
Nee, dat had ik door. Alleen kan ik het betreffende onderzoek niet vinden. Maar lijkt mij logisch geen seks met verschillende mannen is geen baarmoederhalskanker.
De strekking van zijn woorden waren m.i. eerder dat er geen reden is tot paniek aangezien de kans op baarmoederhalskanker uitermate klein is. En op de vraag wat dan de beste methode is baarmoederhalskanker te voorkomen het antwoord uiteraard is: geen seks met verschillende mannen is geen baarmoederhalskanker. Maar dan kun je net zo goed redeneren dat nooit de straat oversteken nooit overreden worden door een bus betekent. Nooit in de buurt van water komen is nooit verdrinken, en nooit op een trapje klimmen om de ramen te zemen betekent nooit je nek breken. Zo kun je je wel van alles gaan ontzeggen...
Dit is geen officieel advies maar gewoon de mening van een arts. Verder eens met wat @Whysteria zegt.
De kans dat je overlijd aan de vaccinatie is inderdaad kleiner dan de kans dat je de bof of de mazelen krijgt. De kans dat je complicaties krijgt van bof of mazelen is ook erg klein als je een prima functionerend immuunsysteem hebt. Ik loop liever het risico dat mijn kinderen één van die ziektes moeten doormaken, dan dat er complicaties door die vaccinaties ontstaan. Nu de oudste 2 in de puberteit zijn, hebben we ervoor gekozen om de mazelenvaccinatie alsnog te laten geven, omdat de kans op complicaties van die ziekte dan wel groter zijn.
Bof en mazelen vaccin is gecombineerd met rode hond oa om zwangeren te beschermen. Dat boeit je dan verder ook niks?
Ja ja. Je bent bang voor bijwerkingen van een vaccin maar een behandeling voor kanker vind je dan weer prima? Dat is toch raar? Kanker behandelingen zijn puur vergif en geven oneindig veel bijwerkingen. Ja ik snap het gewoon niet.
Jammer dat je die conclusie trekt. Natuurlijk boeit me dat. Ik ben me misschien nog wel meer bewust van het " gevaar" dat mijn kinderen anderen kunnen besmetten dan dat mensen zich bijv bewust zijn dat een simpele verkoudheid van een ander levensgevaarlijk kan zijn voor mijn nichtje met een ernstige hartafwijking. Wij zijn altijd heel alert en voorzichtig hierin ( geweest). Ik denk dat als je van dichtbij baarmoederhalskanker ( of een voorstadium)hebt meegemaakt, je enorm zult hameren op het nut van de vaccinatie Wij hebben van dichtbij meegemaakt dat een kindje stierf na de vaccinatie en dat bijwerkingen van vaccinaties de doofpot in zijn gegaan dus wij denken daar anders over.
Blijf het toch zeer vreemd vinden dat mensen mogelijke bijwerkingen van een vaccin (treft alleen kind, maakt het niet minder erg ) erger vinden dan een ziekte die kan ontstaan door niet in te enten (kan meerdere mensen treffen door besmetting ed). Komt er in mijn koppie gewoon niet in.