Vaccinatie kinderen vanaf 12 jaar

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Lynx, 15 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Ja weetje, mijn puber stief dochter gelooft ook dat er chips in de vaccins zitten en dat we in de gaten gehouden worden door de overheid. Daarnaast is Corona verzonnen. Haar vader heeft zelf in het ziekenhuis gelegen met corona maar hè, je kan praten als brugman... zij en haar vrienden zijn hiervan overtuigd en 'mijn ouders zijn gewoon dom' :$:confused: . Puur de juiste informatie verstrekken is dus helaas niet altijd de oplossing bij pubers.
    (Zou wel vet makkelijk zijn trouwens af en toe)

2. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Hier kinderen van nu 11 en 9. Maar die last ik nog geen corona vaccin zetten. Puur omdat het nog in test fase zit en de lange termijn effecten nog lang niet bekend zijn.
    En ik verwacht ook dat als dadelijk de rest grotendeels is gevaccineerd het ook niet meer nodig is.

Als ik mag ga ik hem zelf wel halen.

Nikki23 en Mapje vinden dit leuk.
  3. Mapje

Mapje Niet meer actief

Ja, dan besluit ik voor nu nee ;)

4. Mapje

Mapje Niet meer actief

Ja zo sta ik er ook in.

5. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.658
    27.305
    113
    Vrouw
    O wow... en de aarde is ook plat zeker. Lijkt mij wel lastig voor jullie dat ze zo van de complotten is.

Zuul, GossipGirlxoxo en NiekeKris vinden dit leuk.
  6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.793
    18.993
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Mijn man en ik hadden het hier toevallig pas over. We laten onszelf wel vaccineren zodra het kan. Maar voor de kinderen neigen we op dit moment naar nee. Tegen de tijd dat zij aan de beurt zouden zijn, zijn de ouderen om hen heen allemaal al ingeënt. Behalve mensen die kwetsbaar zijn door hun leeftijd, hebben wij geen 'extra kwetsbare' personen om ons heen. Dan zouden we er misschien wel anders in staan.

De reden waarom we nu neigen naar nee:

1) Het is werkelijk bizar dat wij als rijk land kostbare vaccins gaan inspuiten bij een doelgroep die er nauwelijks zoek van wordt, terwijl in armere landen nog nauwelijks mensen zijn ingeënt die wel ernstig ziek kunnen worden of een hoog risico lopen op overlijden. Ik vind dat echt onmenselijk. En uiteindelijk snijd je jezelf als rijk land ook in de vingers: buiten de 1e wereld muteert het virus dan lekker verder.

2) Gezonde kinderen worden er nauwelijks ziek van. Het doormaken van covid19 is niet zo'n probleem voor ze en een goede 'les' voor het immuunsysteem.

Zuul, littlemunchkin, Jackie87 en 7 anderen vinden dit leuk.
  7. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.255
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Helemaal eens met je eerste punt! En je tweede ook, maar vooral dat eerste.

littlemunchkin en Mapje vinden dit leuk.
  8. biancatje

biancatje Actief lid

2 feb 2007
    213
    27
    28
    Nee zou ik niet doen, het argument dat ze het virus dan niet kunnen verspreiden staat haaks op wat ze zeggen dat je na vaccineren nog kan verspreiden

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.212
    16.569
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dat komt niet bij mij vandaan hoor maar dat zitten ze met elkaar te bekokstoven.

10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.212
    16.569
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dit dus, het welbekende puberbrein ;)
    Hier vinden ze het ook allemaal dikke onzin.
    Was het allemaal maar zo simpel als dat sommigen hier denken, zucht...

ButterflyPassion vindt dit leuk.
  11. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Nee. Wij laten ons niet vaccineren en de kinderen ook zeker niet. Lange termijn effecten zijn voor mij nog steeds onbekend. Over een paar jaar wellicht als de effecten over enkele jaren bekend zijn want nee ik vertrouw er niet op dat het binnen een paar weken uit je systeem is en dus geen kwaad kan. Naar mijn mening heeft de afgelopen tijd voldoende laten zien dat er nog genoeg onbekend is over de vaccins en mogelijke effecten.

Oudste geeft zelf aan ook niet te willen.

Helicryse, G89, steenbokje en 7 anderen vinden dit leuk.
  12. Nougat

Nougat Fanatiek lid

27 mei 2018
    2.958
    1.294
    113
    Beide willen wel ingeënt worden, de oudste is bijna oud genoeg, maar ik zeg daar nee tegen. Om de redenen die hier al in het topic genoemd zijn.

Anouk2005 vindt dit leuk.
  13. ButterflyPassion

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Hm nee hoor, we vinden het niet zo lastig. Het is gewoon hoe (sommige) pubers zijn. Onze (stief) dochter wel in ieder geval. Het is een manier van afzetten en losmaken van ons. Als mijn ouders rechts zeggen, zeg ik helemaal links. Dat idee. Ik vind het normaal puber gedrag.
    Kijk, ik denk als haar vrienden op de IC komen te liggen, dat ze er dan wel anders over had gedacht. Maar het raakt haar leeftijdsgroep niet he.. Papa is al oud, daarom kwam hij in het ziekenhuis. En al die andere mensen zijn in haar ogen ook oud. Van griep kunnen die óók heel erg ziek worden (denkt ze). Zijn het goede argumenten? Nee in mijn ogen niet. En vaak als je er wat dieper op in gaat dan houd het gesprek ook op want ze heeft geen goede argumenten. Dit is gewoon haar mening, klaar. (Ik mag toch mijn eigen mening hebben?) En dat is gewoon hoe het puberbrein werkt. Ik bedoel, waarom roken pubers? We weten toch allemaal dat je hier longkanker van kan krijgen? Dat klopt, maar het treft haar leeftijdsgroep niet. Dus die longkanker... Ja het is allemaal een ver van dr bed show.
    Ik denk dus vooral dat dit een volkomen normaal leerproces is :) , met een nog al actueel thema..

pluk, Zuul, Lafelife en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.025
    3.259
    113
    liset22 vindt dit leuk.
  15. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.025
    3.259
    113
    https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2369942-meer-kinderen-met-zeldzame-ontstekingsziekte-na-corona-infectie Misschien dit even laten lezen/zien?

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  16. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ik heb het vandaag ook aan mijn dochter nagevraagd. Ze geeft aan dat ze het wil aankijken. Eerst de volwassenen vaccineren en als blijkt dat het nodig is dat jongeren gevaccineerd moeten worden, dan wil ze het misschien wel. Lijkt me een prima beredenering. Hopelijk is er tegen die tijd ook weer meer informatie beschikbaar.

Zuul, Athina en GroeneBomen vinden dit leuk.
  17. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Ik hoef er nog niet over na te denken, maar anders was het voor ons ook nee. Beetje dezelfde redenen als iedereen hier. Het is nog in test fase. Mensen om ons heen hebben de prikken al gehad. En zoon heeft een ziekte, maar arts gaf ook aan dat ze totaal geen ander verloop hebben als gezonde kinderen.
    Zelf laten wij ons ook niet vaccineren.

Nikki23 vindt dit leuk.
  18. ButterflyPassion

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Vanavond vertelde ik blij aan mijn stiefdochter dat ik maandag de vaccinatie krijg. Ze vroeg: vind je dat niet eng? Het feit dat ze het vroeg maakte me blij, want dat gaf toch aan dat ze voor mijn visie open stond.

Op die manier kon ik haar zeggen: Nee, ik vind dat niet eng. Er zijn inmiddels al héél veel prikken gezet en niet zoveel ernstige bijwerkingen bekend. Ik acht de kans dat ik aan corona iets over houd groter dan de kans dat Ik aan de vaccinatie iets over houd, dat is mijn gevoel. Ik vind bijvoorbeeld antibiotica slikken ook niet eng, terwijl ik daar ook allergisch op zou kunnen reageren en dat kan dan ook heel ernstig aflopen. Dat voelt voor mij het zelfde.

Haar reactie: ja inderdaad, dat is ook zo.

:):thumup:

Zo zie je maar, zo zoekende.. de lieverd.

GossipGirlxoxo, Athina, Zxcvb en 5 anderen vinden dit leuk.
  19. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Ja zeker weten, direct! Om de kwetsbaren in onze samenleving te beschermen door de vaccinatiegraad omhoog te krijgen, en om de kinderen zelf te beschermen. Ik vaccineer ze ook zonder twijfel tegen kinkhoest, polio, mazelen, fsme dus waarom deze niet?

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  20. Mapje

Mapje Niet meer actief

Omdat dit ziektes zijn die bij kinderen vaak wel een ernstig verloop (kunnen) hebben. Dit is tot nu toe bij Corona nog niet gebleken. Daarnaast worden die vaccins al tientallen jaren bij kinderen gebruikt en ken ik de lange termijn. Dat maakt voor mij het verschil tussen die wel en deze (misschien) niet...

Deel Deze Pagina