Vaccinatie kinderen vanaf 12 jaar

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Lynx, 15 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.028
    3.282
    113
    Ik zie het vaccineren van kinderen (vooral de 12+ categorie) als een hulpmiddel om sneller een hoge vaccinatiegraad te krijgen en sneller het aantal besmettingen te laten dalen. In de VS wordt in deze leeftijdscategorie al maanden getest en het vaccin is veilig bevonden. Ik heb daar vertrouwen in. Daarnaast zie ik dat voor jongeren afstand houden en de algemene maatregelen in acht nemen lastiger is dan voor volwassenen. Ik gun ze dat ze gewoon veilig een normale puberteit kunnen hebben. Door vaccinatie vergroot je hun mogelijkheden èn help je ook nog hun omgeving (ouders, leerkrachten) te beschermen.

2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.187
    23.268
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Heb je een punt, ik redeneer als moeder van een 6-jarige. Ik had er miss anders over gedacht als ze op VO had gezeten ja.

Mapje en Elsss vinden dit leuk.
  3. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.028
    3.282
    113
    Mijn oudste is 12, mijn middelste bijna 11. Zij willen zelf ook graag gevaccineerd worden. En mijn jongste van bijna 8 wil ook omdat zijn broers willen.

Liekje81 vindt dit leuk.
  4. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.057
    14.779
    113
    Vrouw
    Hier kan ik me in vinden. Wij hebben er 3 van 18+, zij laten zich alledrie vaccineren. Zoon van 16 heeft al gezegd dat als hij een oproep krijgt hij het ook wil. Met zoon van 13 heb ik het er nog niet over gehad, maar als hij wil mag hij van mij ook. Als dit de manier is om zo snel mogelijk het VO weer normaal open te laten gaan, dan helpen wij daar graag bij.

Zoons van 5 en 9 vind ik nog te jong voor het vaccin. Ik hoop ook niet dat het nodig zal zijn om zo jong al te vaccineren.

Syane en Liekje81 vinden dit leuk.
  5. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.697
    4.306
    113
    noord holland
    Mijn pubers mogen in dat geval zelf beslissen. Ik ben zelf al gevaccineerd en mijn man wil sowieso ook. Maar ik denk dat ze beide niet willen simpelweg vanwege de prik zelf.

Deel Deze Pagina