Ze adviseren inderdaad om de vaccinatie voor 34 weken te halen, omdat je lichaam antistoffen gaat aanmaken tegen kinkhoest na de vaccinatie. Als je snel na de vaccinatie bevalt, heeft de baby nog te weinig antistoffen meegekregen om beschermt te zijn de eerste weken van zijn/haar leven. Morgen dus gelijk informeren of je hem nog z.s.m. kan krijgen!
Even een vraagje voor de dames die de vaccinatie bij de ggd hebben laten zetten Wanneer kan je dan het beste bellen? Zou dat nu al moeten of kan ik nog wel 2 weken wachten?
Ik was iets verder dan 28 weken zwanger toen ik gebeld heb. Kon hem vandaag al halen, maar de tijd kwam mij niet uit. Nu haal ik hem volgende week donderdag.
Ik werk bij de GGD Gewoon bellen, ze kunnen je ook inplannen tussen de 28-32 weken in plaats van direct een afspraak te maken.
Ik heb vanmiddag gebeld om 16.15, kreeg initieel voicemail, 16.30 werd ik teruggebeld. Kreeg een afspraak voor 18.25, maar stond om 18.23 alweer buiten, een pleister op m'n arm rijker. De GGD rockt.
Ik ben benieuwd wat voor hun eind dit jaar is dat word vergoed! Maar ik laat hem sowieso zetten.. of nou vergoed word of dat zelf moet betalen.
Ik ga hem ook halen. Had al geïnformeerd bij mijn huisarts en ik moet met 33 weken bellen, dan bestellen ze het en krijg ik het met 34. Ik dacht ook dat het advies was tussen de 28-32 weken?! Heeft iemand trouwens een idee van de kosten?
Ik had eerst de huisarts gebeld en daar werd gezegd dat ik bij de GGD moest zijn. Ik probeer hem gewoon te declareren bij de zorgverzekering en dan die ik het wel.
GGD hier rekende me €49,50 gisteravond. Heb een factuur en probeer wel te declareren maar ga ervan uit dat dit gewoon uit eigen zak moet komen.
Bizar zeg dat verschil in kosten. Ik heb al ene afspraak gepland voor 28 weken. Laat het zetten bij de huisarts en kost daar € 32.50.
Vandaag bij de huisarts gekregen! Volgens de assistente werd het gedeclareerd aan de zorgverzekeraar. We gaan het zien of er een rekening achter weg komt. Rekening zou dan rond de 30 euro zijn!
Destijds was het nog niet standaard maar ik zou hem dus niet laten zetten. Maar goed ik ben ook pas laat begonnen met vaccineren van mijn zoon. Ziek worden is niet leuk en zeker gevaarlijk maar die zooi in je lijf en dat van de foetus is ook niet zaligmakend. Heb mijn zoon het eerste jaar wel heel erg afgeschermd.
Het is juist door niet vaccineren dat al die ziektes terug komen. Vaccineren is dus niet enkel goed voor eigen belang, maar ook dat van de wereldbevolking.
Ik heb m afgelopen maandag gehaald, loop geen onnodig risico! 8 jaar geleden met mn zoontje was dit helaas nog niet en ook niet bekend. Nu we de keus hebben.. zeker!