Wanneer zijn ze sterk genoeg om te kunnen springen???

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Saartje123, 7 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Sinds mijn broer met ons mannetje ging spelen en hem voordeed hoe hij moest springen, probeer hij het keer op keer.

Alleen............... het lukt hem nog niet. Nog te zwak in de knietjes. Waardoor dus elke poging mislukt met een bonk op het achterhoofd op de harde vloer. Maar ons mannetje is koppig en koste wat kost wil hij leren springen. Dit gaat nu al een paar weken zo.;)

Dus elke dag zijn er wel een paar van deze mislukte springpogingen. Lijkt me niet zo gezond en ik vind het zo zielig. Hij is dan superblij, springt en dan...... Een hele verdrietige dreumes die pijn heeft.

Nu vroeg ik mij af wanneer jullie kindjes ongeveer begonnen met echt goed te springen. Want ik hoop eigenlijk dat hij het snel leert en hij van zijn spring-frustraties af is. Lijkt me niet fijn als hij nog weken/maanden zo blijft doorgaan.

Hij is nu trouwens net 16maanden.

2. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Geen idee. Onze dochter doet ook verwoedende pogingen, zakt door de knietjes, handjes in de lucht, wilt springen, maar de voeten blijven op de grond.
    Vaak pakt ze onze handen vast, en dan lukt het wel om van de grond te komen.

3. sherly182

sherly182 Bekend lid

13 jul 2009
    944
    0
    0
    brabant
    hier springt onze dochter ook nog niet maar toch hebben wij een trampoline staan. ze vind het geweldig om daar op te staan en dan door de knieen te zakken, ik denk dat dat misschien wel een voor bode is van het springen. ik hou haar wel vast maar ze vind dit geweldig. misschien is dat een optie een trampoline of een springkussen dan kan hij oeffenen en springen zonder dat hij zich bezeert

4. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    kinderen kunnen pas met twee voeten van de grond af springen wanneer de fontanellen volledig dicht zijn gegroeid, groeien dicht tussen de 14 a 24 maanden.

5. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Nou, onze oudste springt nog altijd niet hoor :D Dus het kan ook gerust nog wel eventjes duren, hahaha

Hij vindt het wel heel spannend en interessant, maar de voetjes komen echt niet los! Handjes loslaten ook niet overigens, hahaha

6. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    tegen 20 maanden oud (je bedoelt met beide voeten van de grond zonder ergens vast te houden.)

7. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    wat ik weet van artsen is dat kindjes pas met beide beentjes omhoog kunnen springen wanneer de fontanel dichtgegroeid is, dus rond het 2e levensjaar. overigens 'springt' onze kleine al wel een tijdje met steun (bv in z'n bedje) en dan echt een klein beetje met de voetjes van de grond...:$

8. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik denk dat jamie anderhalf was! maar die liep al vlot met zijn 13 maanden... volgens mij heeft dat er ook veel mee te maken! mijn dochter, nu 16 maanden, loopt nog niet... die zie ik over 2 maanden dus ook nog niet springen

9. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Hier rond 20-22 maanden. En blij dat ze was :D

10. Maia

Maia Niet meer actief

hier nog steeds niet echt. Wel op de bank/bed/trampoline, maar gewoon los lukt nog niet. Het begint er nu een beetje aan te komen.

11. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier krijgt ze haar voeten nog niet erg van de grond af.

12. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Hier hetzelfde! Terwijl ze zich met haar handjes vasthoudt springt ze en komen haar voetjes wel los van de grond... en dat gaat nog best hard ook! ;) Ze doet het sinds ze kan staan. Eerst alleen door de knietjes maar sinds ze langs de tafels loopt gaat ze tijdens het springen ook met voetjes los van de grond

Ze loopt nu sinds vorige week maar los springen doet ze gelukkig niet :D

Wel goed om te weten dat ze pas kunnen springen wanneer de fontanellen dichtgegroeid zijn!

13. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Ik werk op een peuterspeelzaal en als er 1 van de 10 kan springen is dat veel ;)

Ons kleintje springt nog niet, die moet eerst maar leren lopen.. :D

14. Elfje81

Elfje81 Bekend lid

3 jan 2009
    509
    3
    0
    Ik denk dat mijn dochter ook iets van 20 maanden was toen ze dat kon. Ze vindt het nog steeds een erg interessant kunstje trouwens! ;)

15. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.832
    9.336
    113
    Gelderland
    Mijn zoontje kan springen met beiden beentjes vanaf een maand of 16 ik weet het niet meer precies en heb het ook niet opgeschreven:) maar hij liep met 1 jaar dus ik denk dat het daar mee te maken heeft?

16. misa

misa Niet meer actief

Ik heb eens gehoorde dat ze pas kunnen springen als de fontanel dicht zit. Weet niet of het een fabel is, maar ik zou zeggen: let er eens op! Zal dus wel een jaar of 2 zijn. :)

17. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Maar jullie bedoelen dan wel een verschil tussen springen met losse handjes en springen met handsteun?

Want ons meisje springt dus wel heel veel, natuurlijk niet met losse handen, maar wel echt met de voetjes los van de grond.
    Vooral als ze de reclame van Shoeby nadoet ;)

18. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.832
    9.336
    113
    Gelderland
    Yessie, ahh dat is lief dat ze wil springen met die reclame!

Hier springen zonder hulp van ons.

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik ken kinderen die het met 17 maanden konden maar meestal is het rond 2 jaar. Het heeft trouwens meestal niets te maken met het lichamelijk gestel maar met het 'snappen'. Dochterlief doet verwoede pogingen maar nog geen succes (behalve met steun.. dan lukt het wel redelijk)

20. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    onze dochter doet t nu net een weekje dus met 19 maanden.. ze loopt ook al een tijd (een week na d'r 1e verjaardag)

Deel Deze Pagina