Dank jullie wel voor alle reacties dames! Jullie hebben me een beetje over de streep heen getrokken om het toch wel te doen. Ik heb over een paar dagen de afspraak staan, maar die ga ik denk ik verzetten omdat we direct daarna op vakantie gaan, en ik ben bang dat de kleine op vakantie heel ziek zal worden door de prikjes, dus ik zal de afspraak nu vlak erna inplannen als we terug zijn. Toch wel een opluchting nu ik weet dat de meeste deze variant hebben laten inenten bij hun kinderen
Je kan ook de bmr en de meningkokken verspreid doen. Dus eerst de 1 en na 6/8 weken de ander. Over meningkokken heb ik geen twijfel wel/niet geven. Ik vond het heel jammer dat ik niet de oude variant dktp mocht, waarbij de hbib er uit kan Hier volgen wij een alternatief vaccinatieschema. 12 maanden dktp-hib-hep B 1 14 maanden dktp-hib-hep B 2 16 maanden BMR 18 maanden meningokokken 20 maanden dktp-hib-hep B 3 In combinatie met homeopatische medicijnen
Ik heb enige tijd geleden een documentaire gezien van een kindje die dit niet heeft overleefd, ik ben heel blij te lezen dat het programma is aangepast. Misschien dat ik mijn oudste hier ook nog tegen in laat enten.
Weet niet waar je vakantie gepland is en oostblok staat doorgaans niet bovenaan t lijstje maar in die hoek was mazelen vrij heftig als ik me niet vergis. Dus bij vakantiebestemmingen buitenland zou ik wel even spieken. BMR en MenC hier echt nagenoeg geen last gehad, beetje hangdagje maar beetje te vergelijken met verkoudheid onder de leden meer niet, viel me enorm mee.
Oeii dat klinkt wel heftig inderdaad. Maar we gaan naar Turkije, langs de kust. Dus ik hoop dat het daar wat meevalt. Mijn kleine wordt vaak best ziek van die prikjes, vandaar dat ik het nu voor de zekerheid wilde uitstellen tot we terugzijn. Dan is het makkelijker om te herstellen thuis.
Dit klinkt heel interessant. Mag ik vragen waarop het alternatieve schema gebaseerd is en hoe je schema tot stand is gekomen? Ik ben zelf ook later begonnen met vaccineren bij mijn kleine, maar ik had er te weinig kennis van om precies te weten welke we wel of niet moesten doen. Dus het enige wat ik uiteindelijk heb gedaan is iets later starten dan gewoonlijk.
Ik ben bij een homeopathisch arts geweest. En daar een uitgebreid gesprek gevoerd. Advies is 2 maanden/8 weken tussen de vaccinaties te laten zodat het lichaam herstel/verwerkingstijd krijgt. Verder de nodige informatie via de nvkp. Ik heb nog steeds gemengde gevoelens bij vaccineren. Het voelt nog steeds niet 100% goed.
Zo morgen even de huisarts terugbellen of ze t vaccin klaar hebben staan. Dan mag er weer een paar prikje bij. Elke keer als ze verkouden is slaat t op de longen en is t net een lam vogeltje, stel je hebt w aan de hand dan merken wij t vermoedelijk veels te laat.
Vaccinaties worden pas na uitgebreid onderzoek aan het programma toegevoegd. Ik snap niet helemaal waarom je advies van ons leken hier wilt, terwijl je al veel waardevoller advies van artsen hebt gekregen. Ik zou dus zonder meer voor de vaccinaties gaan die aangeraden worden en mn boerenverstand, intuitie en leken logica laten voor wat het is!
Ik heb die vaccinatie zelf betaald voor mijn kinderen. Waarom, omdat de meningokokken W zodanige symptomen heeft dat het een verkoudheid lijkt waardoor het nauwelijks te herkennen is. Zodra een arts ziet dat het ernstig is ben je te laat en is de kans op overlijden of ernstige schade groot. Dat risico ga ik echt niet nemen. Kostte me 95 euro per kind, wees blij dat jij hem "krijgt"..
Precies dezelfde redenatie hier, daarom alsnog de bank WY variant erbij. Ze is al hondsberoerd bij verkoudheid (slaat op dr longen, vorig jaar RS dus extra gevoelig nog) dus ga er maar aan staan dat je merkt dat je hier echt problemen hebt.