Hallo. Ik ben nieuw hier. Ik ben Kim en moeder van dochter Sam. Sam is 14 weken oud (gecorrigeerd 9 weken). Ik heb meteen een vraag. Sinds enkele dagen wil Sam bij sommige flessen (soms maar 1 per dag) niet drinken als ik zit. Ze begint dan flink te huilen en zich uit te strekken. Wanneer ik met haar ga lopen, stopt ze direct met huilen en kan ik haar al wandelend de fles geven. Dan drinkt ze ook goed. Heel af en toe kan ik dan ook weer gaan zitten. Maar niet altijd, soms is het dan meteen brullen. Omdat ze dit slechts bij enkele flessen doet en ze wandelend wel drinkt, sluit ik krampjes en andere pijn eigenlijk uit. Maar ik wil het graag begrijpen, ze deed dit namelijk hiervoor nooit en is dan echt overstuur als ik de fles in haar mond doe. Herkenbaar?? Owja, het is begonnen toen Sam gecorrigeerd in haar 8-weken sprong zat. Kan het daarmee te maken hebben? Alvast bedankt voor de reacties. Doeidoei!
Ja daar kan het heel goed mee te maken hebben met die sprong. Wij hebben dat namelijk ook gehad. als het goed is gaat het na een aantal dagen/weken weer over.
Inderdaad kan het daar heel goed mee te maken hebben, hier ook bijna altijd tijdens een sprong graag wandelend drinken.....Anders helemaal overstuur.
Bij mijn zoontje was het precies hetzelfde verhaal. In die periode heb ik hem ook heel wat flesjes wandelend/staand gegeven, en ik heb ook nooit precies geweten waarom dat was. En oeh wat kreeg ik daar altijd een lamme arm van! Ik zie mezelf nog staan: met één knie op de bank, en daar mijn elleboog op leunend, anders hield ik het niet vol Sterkte, en het gaat weer over hoor!
Onze meid drinkt ook niet graag op de arm. Ze is erg beweeglijk en nieuwsgierig, liggend op de arm voelt ze zich ingesloten, voor de rest maakt het haar niet uit, op een kussen, wipper, box, maar dan heeft ze toch wat meer vrijheid
Ow wat fijn dat dit zo herkenbaar is. Ik vind het zo gek. Ze is ook net een paar weken overgestapt van speen S naar speen M. Dat ging super, maar nu lijkt de M ineens weer te snel te gaan. Sputteren en verslikken. Ik was al overtuigd van het "Oei, ik groei-fenomeen" maar dat het gedrag van je kind eventjes zo kan veranderen..... Nou, ik wacht maar rustig af tot ons meissie weer kalm zitten wil drinken en tot die tijd kweek ik links idd een enorme spierbal (en spierpijn...)