Uit eten en testen

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Neilia, 23 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ik ben vanwege mijn zwangerschap niet gevaccineerd en mag voorlopig vanwege een zwakke weerstand niet gevaccineerd worden.
    Of beter gezegd het word sterk afgeraden door mijn verloskundige en gynaecoloog.

volgende week is mijn broertje jarig en wij gaan dan altijd uit eten.
    Nou moet je vanaf zaterdag een negatief testresultaat laten zien in de horeca.

Waar moet ik me dan laten testen? gewoon via de ggd? Of waar anders?

2. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.274
    3.239
    113
    Vrouw
    Nee bij een locatie van testen voor toegang. De dichtsbijzijnde kun je vinden op testenvoortoegang.org

3. Neilia

Neilia Niet meer actief

danku!

4. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.274
    3.239
    113
    Vrouw
    Geen dank. Let er op dat de uitslag niet ouder dan 24 uur mag zijn.

5. juliette77

juliette77 Niet meer actief

Hoi! Je kan ook even contact opnemen met het restaurant en jouw situatie uitleggen. Mijn vriendin zit in een vergelijkbare situatie en heeft dat ook gedaan, zij kreeg te horen dat het geen probleem was. Verschilt per restaurant natuurlijk, bij hele grote met veel bezoekers bij elkaar zou ik zelf voorzichtig zijn.
    Succes!

Neuzeke vindt dit leuk.
  6. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.719
    18.816
    113
    Vrouw
    Ik zou als je zo een verzwakte weerstand hebt dat ze een vaccin afraden ( ik krijg straks mijn 3de net omwille van dat probleem) wel wat opletten om naar een plek te gaan waar geen afstand meer moet.
    Ik zou dus eens bellen en kijken wat en hoe.
    Zelf zou ik het ineressanter vinden dat ze kiezen voor afstand maar iedereen wel welkom is :).

suus1983, Huismuisie, Vero0504 en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Ik zou me ook afvragen of het zo verstandig is als je een verzwakte weerstand hebt, om het dan op te zoeken op een locatie waar geen afstand meer gehouden wordt..misschien kan je broertje er rekening mee houden en een restaurant kiezen waar wel afstand gehouden wordt?

Elsss, Vero0504, nizzie86 en 4 anderen vinden dit leuk.
  8. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.232
    113
    Als jij een zwakke weerstand hebt en zelfs geen vaccinatie mag (en dat zeggen ze niet zomaar) zou ik zeker niet naar de horeca gaan. Absoluut niet naar een plek waar men zich niet aan (verplichte) richtlijnen wil houden. En dus iedereen zonder enige controle maar toelaat. Maar ook niet naar plekken waar er wel controle is maar je binnen boven op elkaar zit. Waarom het risico nemen?

Trirani en Jessi79 vinden dit leuk.
  9. Neilia

Neilia Niet meer actief

Mijn broertje heeft sowieso een tafel in een hoek gevraagd ivm de newborn ;) en ik ga dus lekker in die hoek zitten.
    Het restaurant is niet streng en laat ook mensen binnen zonder qr code maar als er controle komt is de boete voor jezelf.
    Ik heb geen zin in een boete dus dan maar die test doen.

Athina vindt dit leuk.
  10. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.534
    8.662
    113
    Vrouw
    Huh? Boere voor jezelf? Dat mogen ze helemaal niet doen hoor, wat is dat voor gein?

11. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik zou het toch serieus overwegen om niet te gaan. Als het restaurant al aangeeft niet te controleren en jij mag vanwege je weerstand geen vaccin, dan wil je echt geen Corona. En nee, niet dat elke ongevaccineerde corona heeft, maar als er helemaal niet gecontroleerd wordt op testen loop je een onnodig risico voor een etentje,lijkt me.

12. Neilia

Neilia Niet meer actief

Geen idee of het klopt hoor, mijn tante had gebeld en dit te horen gekregen.
    Mijn man gaat er sowieso nog even naar toe bellen om dit na te vragen.

13. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    De horeca zal moeten gaan controleren (of ze dat doen is een tweede) jij kunt via testen voor toegang een test gaan doen. 24 uur van te voren. Dan krijg jij de qr code en kun je in de horeca terecht.
    Als een horeca gelegenheid je niet controleert zijn zij op dit moment de verantwoordelijke. En krijgen zij eerst een waarschuwing en Bij herhaling een boete. Jij krijgt die boete niet. De horeca gelegenheid is in dat geval niet bezig volgens de regels. Ze hadden je namelijk moeten weigeren als je geen geldige qr code hebt.

verder ben ik het helemaal eens met de andere dames. Dat ik met een verminderde weerstand, niet vrolijk de drukte op zou gaan zoeken.

14. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    oef klinkt al wel de lusten niet de lasten. oftewel geen controle maar ook geen 1.5m. met die weerstand zou ik m dan ook overslaan, zeker omdat er een newborn in t spel is (corona is niet de enige grappenmaker) en dus ook een lijf wat druk aan t herstellen is.

Klinkt mij niet als een handige locatie om in deze situatie met die achtergrond te gaan zitten. Ander moment (dat je t even aan kan kijken hoe ze t daadwerkelijk gaan doen), ander restaurant of dit jaar ff niet lijkt me handiger. Hoorde ook al t nodige over wokrestaurants de afgelopen periode.

15. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.851
    4.104
    113
    Ik zou echt overslaan als ik zo kort geleden bevallen was, een new born mee moest nemen en een slechte weerstand had. En dat zonder corona al hoor;)

Zuul, Amberxx, Kraanvogel en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Boete is niet op klantniveau hoor, maar voor het restaurant en kan rond €10.000 uitkomen.

Ik verwacht ze overigens niet, maar die uitspraak van het restaurant is bizar

17. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ik zou sowieso niet met een kwetsbare newborn naar een restaurant gaan, maar goed. In jouw situatie al helemaal niet en ik vind het eigenlijk ook redelijk bizar dat je familie er vanuit gaat dat je mee uit eten gaat midden in je kraamtijd. Of ik begrijp het niet goed, maar ik lees dat volgende week het etentje is en je bent 1 week geleden bevallen toch?
    Maar misschien voel je je wel kiplekker en heeft iedereen in je familie dat soort zwangerschappen en bevallingen, dat kan natuurlijk.
    Maar dan nog, je hebt zo’n zwakke weerstand dat je niet gevaccineerd mag worden. Ik zou aan de verloskundige en gynaecoloog vragen wat ze van uit eten gaan denken in jouw situatie.

chrystel73, Amberxx, Trirani en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Gevaccineerde bezoekers hoeven niet te testen, weet jij veel wat ze bij zich dragen?

Edr89 vindt dit leuk.
  19. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Via testen voor toegang kan je testen, bij negatief resultaat krijg je een code en daarmee kun je een QR code aanmaken via de corona check app.
    Veel plezier met uit eten;)

20. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Wat is dit nu weer voor een onzin opmerking? Mijn punt was dat ze als niet gevaccineerde met een zwakke weerstand misschien het risico niet moet worden nemen en jij wilt weer een relletje starten? En maar janken over de tweedeling in de maatschappij.

*Iets over splinter en balk*

Zuul, suus1983, Lizoe en 6 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina