vaccinatie tegen corona tijdens zwangerschap - Wat ga jij doen?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Mooiezomer, 5 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoesCH

    MoesCH Fanatiek lid

    23 jan 2009
    4.302
    1.389
    113
    Vrouw
    Ik neig nu meer naar niet nemen. Zal komende weken wel aan de beurt zijn maar heb mijn gyn of huisarts er ook nog helemaal niet over gehoord.
    Ik heb enorm getwijfeld maar durf het eigenlijk niet echt aan.
     
  2. MoesCH

    MoesCH Fanatiek lid

    23 jan 2009
    4.302
    1.389
    113
    Vrouw
    Dat half jaar geldt sinds vandaag dus niet meer. Bij eerder doorgemaakte covid hoef je maar 1 prik, maakt niet uit hoe lang geleden dat is geweest.
     
  3. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Fijn dat je aan me denkt! Lief❤️
    Ik zag ergens al zoiets voorbijkomen maar nog geen tijd gehad om het te lezen. Dat zou mijn keuze wel echt een stuk makkelijker maken! Dan wacht ik gewoon tot na de bevalling.
     
    Stokstaartje86 vindt dit leuk.
  4. 1986CHANTAL

    1986CHANTAL Fanatiek lid

    12 mei 2014
    1.758
    758
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik vraag mij af welke effecten heeft de vaccinatie op lange termijn op de baby en welke effecten heeft het COVID virus op de baby op lange termijn?

    Mijn moeder heeft op haar werk vrouwen gezien die hoogzwanger een keizersnede kregen omdat ze zo ziek waren en las na een laar weken hun babytje mochten zien. Dat is echt hartverscheurend
     
  5. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    verschrikkelijk.. en hoe klein die kans ook is, dat is voor mij juist echt de reden om me te laten vaccineren.. ik denk zelf gewoon dat bijwerkingen van een vaccinatie op langere termijn echt minder erg zullen zijn (als ze er überhaupt zijn) dan op IC terecht komen en covid krijgen.. beide kan je helaas gewoon niet weten want er is gewoon nog geen lange termijn. Volg je gevoel dan zit je het meest goed of dat nou vaccineren is of niet
     
  6. caatje87

    caatje87 Fanatiek lid

    3 feb 2012
    1.322
    1.472
    113
    NULL
    NULL
    Ik had twee voorwaarden. Ik wil Pfizer en beiden vaccinaties voor mn uitgerekende datum. In het begin waren er nog niet voldoende onderzoeken geweest. Er zijn de nodige onderzoeken naar Pfizer in Amerika geweest dat ik op de wetenschap vertrouw. Helaas zijn de lange termijn gevolgen nog onbekend, voor zowel de baby als mezelf. Na de bevalling ben ik ook kwetsbaarder en met allemaal zorgverleners over de vloer voel ik mij dan minder veilig. Ik hoop nu antistoffen mee te geven aan de baby. De eerste prik heb ik last van gehad, spierpijn, koorts en moeheid
    De 2e amper klachten. Ik zou de prik niet in het 1e trimester hebben laten zetten ivm het risico op koorts en dat wil je liever niet de eerste periode als alles aangelegd wordt. Ik heb de prik niet met 100% overtuiging laten zetten, maar het voelde beter om wel te doen dan niet. Al hielp het wel dat de verloskundige adviseerden om het te doen.
     
    Vero0504 en Orchid24 vinden dit leuk.
  7. woman1988

    woman1988 Fanatiek lid

    30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Ik ben 8 weken zwanger en neem de prik voorlopig nog niet! De besmettingen lopen nu flink af dus ga er vanuit dat het risico op besmetting in de zomer erg klein is. Tegen het eind van de zomervakantie kijk ik hoe het ervoor staat qua besmettingen. Ben dan 18 weken zwanger. Inderdaad de kans op hoge koorts door vaccin in eerste trimester, dat risico wil ik niet lopen.
     
  8. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ik ben erover uit. Ik wacht tot na de bevallinc. Ik heb maar 1 prik nodig, heb corona gehad half februari. Na de bevalling zou ik al snel op dat randje van een halfjaar zitten maar die halfjaars-grens is eraf gehaald! Ik had al een oproep liggen vanwege griepprik, maar mijn jaartal is vandaag ook aan de beurt. Ik ga over een paar weken kijken of ik een afspraak kan plannen voor na de bevalling.

    Weet iemand hoever van tevoren je een afspraak kan plannen? Ik ben morgen 36 weken, wil de vaccinatie 4-6 weken na mijn uitgerekende datum plannen. Of is het dan handiger om gewoon na de bevalling te gaan kijken wat beschikbaar is?
    Lastig. Wanneer word je gezien als ‘weigeraar’ die achteraan moet sluiten?
     
    Mapje vindt dit leuk.
  9. MickeyM

    MickeyM Lid

    11 mei 2020
    35
    23
    8
    Vrouw
    Ik heb toch ook gekozen voor na de bevalling, ben nu 37 weken. Iemand van het ggd medische infonummer (ik belde over advies omdat ik na de bevalling bloedverdunners moet gebruiken) gaf ook aan dat na 37 weken niet aan te raden is. Dit was nieuw voor mij. Ze waren bij de afspraken lijn heel flexibel en ik kon op mijn verzoek de eerste prik plannen midden juli. Online kreeg ik alleen data binnen een paar weken, dus bellen is de beste optie. Dus ik denk dat het geen probleem is! Succes
     
  10. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ah fijn! Dankjewel! En jij ook heel veel succes!!
     
    MickeyM vindt dit leuk.
  11. darkempress86

    27 okt 2009
    95
    1
    8
    Gezondheidszorg
    Friesland
    Hey, ik zou op 5 mei mijn 2e Astra vaccinatie krijgen. Ik heb ook te horen gekregen van de medische infolijn dat ik de prik beter pas kan halen na de bevalling omdat er nog te weinig bekend is over zwangerschap en Astra, tenzij je gezondheidsproblemen heb en dan raden ze het wel aan begreep ik. Ik had ook gevraagd als ze dan een andere zouden kunnen geven, maar dat deden ze ook nog niet. Ik ben nu 11 weken zwanger, maar wacht nog even af wat er uit het onderzoek komt over Astrazeneca. Had achteraf veel liever Pfizer of Moderna gekregen,maar ja toen wisten ze nog niet van die problemen met trombose enzo.
     
  12. Opnaar3

    Opnaar3 Bekend lid

    25 apr 2021
    581
    706
    93
    Vrouw
    Ik heb gisteren een Pfizer prik gehad. Wilde toch wel graag goed beschermd de zwangerschap in. De 2e prik staat voor 15 juli gepland.

    Moet zeggen dat ik gelukkig ook helemaal geen klachten heb gehad. Alleen een zere arm, maar zelfs dat is al bijna over.
     
    Orchid24 vindt dit leuk.
  13. annabel10

    annabel10 Actief lid

    28 dec 2010
    447
    44
    28
    Ja het is niet anders. Ik had liever ook een ander vaccin gehad. Als wij nu naar het buitenland willen moet ik een test doen omdat ik niet volledig gevaccineerd ben. En dat moet ik natuurlijk zelf betalen. Maar we neigen er steeds meer naar om dan maar in Nederland te blijven.

    Ik leg me er maar bij neer dat ik mijn tweede vaccinatie pas na de zwangerschap krijg
     

Deel Deze Pagina