Vaccinatie tegen kinkhoest tijdens zwangerschap

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Frullie, 4 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MDK

MDK Bekend lid

6 mei 2015
    644
    375
    63
    Vrouw
    Tussen 28 en 32 weken heb ik begrepen..

Annedore vindt dit leuk.
  2. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Dat gaat lukken. Bedankt voor de informatie!

MDK vindt dit leuk.
  3. Stakato

Stakato Niet meer actief

En aanvulling hierop: je kan je altijd na 32 weken alsnog laten vaccineren. De antistoffen zijn na twee weken maximaal werkzaam. Dus als je ‘m met 38 weken haalt en je bevalt met 40 weken, dan heeft de baby alsnog de maximale antistoffen. :) het advies om het tussen de 28-32 weken te doen heeft te maken met vroeggeboortes, deze baby’s die juist extra kwetsbaar zijn, zijn dan ook al beschermd.

Annedore en MDK vinden dit leuk.
  4. Roetje08

Roetje08 Niet meer actief

Bij E. hebben zowel mijn vriend als ik hem laten zetten. Deze keer doe ik het weer. In België doet (bijna) iedereen het en is het zelfs gratis.

5. Frullie

Frullie Actief lid

24 jul 2015
    296
    255
    63
    Op de website van de GGD staat dit. Het beste is tussen de 28 en 32 weken.

Bijgevoegde bestanden:

Annedore vindt dit leuk.
  6. Sunna

Sunna Fanatiek lid

10 okt 2017
    1.103
    600
    113
    Oh ik wilde dat ik een paar weekjes terug o de tijd kon om hem te laten zetten!
    2 weken geleden bevallen en werd donderdag gebeld door het ziekenhuis, dat er medewerkers met kink hoest zijn. Wij zitten nu met ons kleine schatje aan een antibiotica kuur preventief omdat ik de inenting dus niet heb gehaald. Gelukkig lijken we allemaal in orde, maar ik was wel geschrokken.

7. Mom86

Mom86 Niet meer actief

Toevallig het cwz in nijmegen ;)?
    Gefeliciteerd met jullie baby!

8. Sunna

Sunna Fanatiek lid

10 okt 2017
    1.103
    600
    113
    Ja. Kom je ook uit die omgeving?
    Dank je wel!!

9. Mom86

Mom86 Niet meer actief

Ja afgelopen week nog in het cwz geweest voor ctg en echo. Maar voor de baby geen gevaar opgelopen voor kinkhoest. Iedereen is inmiddels gevaccineerd van het personeel werd gezegd.

10. Sunna

Sunna Fanatiek lid

10 okt 2017
    1.103
    600
    113
    Oh gelukkig!!

11. Mila27

Mila27 Fanatiek lid

20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    Hier ook de prik gehaald! Hier heerst het ook vrij veel, aldus de GGD dus ga geen risico lopen!

Tip: Als je de prik via de GGD haalt heb je trouwens meer kans dat ie word vergoed!

12. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Beste is tussen 28 en 32 weken.

Nog een tip laat een DKTP zetten. Dan ben je ook meteen weer 10 jaar beschermd tegen tetanus. En mocht je vaak reizen zijn de anderen 2 ook mooi mee genomen.

Vaccinatie moet intramusclair. Bij voorkeur bovenarm. Omdat je van de DKTP spierpijn kan krijgen kan je het beste niet aan de kant van je schrijfhand doen.

Verder het melden aan verloskundige en consultatiebureau. De baby krijgt een ander vaccinatie schema.

Ivm mijn werk laatst in verdiept ;)

Deel Deze Pagina