Goed idee. Ik vind die hepatitis-b prik al helemaal (nog) niet nodig en ze verzinnen iedere keer wat anders. Het is bijna onmogelijk om vaccins weg te laten omdat je dan alle vaccins die je wel wilt los moet geven en dat is hartstikke duur. Dat wordt namelijk niet vergoed. Die keuze hebben dus alleen rijke mensen. Een basispakket en daarnaast optionele vaccins lijkt me wel wat.
nee, ik zou, net als alle andere vaccinaties die in het rvp zitten, ook dit vaccin niet geven. Het Rota vaccin is trouwens een levend vaccin en pas gevaccineerden kunnen het vaccinvirus enige tijd na vaccinatie verspreiden en een van de bijwerkingen van dit vaccin is diarree, iets wat je niet wilde en waartegen je je pasgeboren baby wilde beschermen.
Nee ik zou hem niet geven aan mijn eigen kinderen maar bijv kinderen met een zwakke afweer zouden er wel degelijk baat bij kunnen hebben evenals de griepvaccinatie.
Ik denk niet dat ik het mijn zoon gegeven zou hebben, De standaard vaccinaties hebben we ook al veel langzamer gegeven, en niet van alles te gelijk maar appart. Ik vind dat NL wel te ver doorslaat en kinderen onnodig volproppen met vaccinaties waarvan op lange termijn te weinig of niks bekend is. Maar goed het brengt lekker veel geld in het laatje he. (dat is mijn mening en gedachten gang, wat een ander vind of doet zal ik nooit op tegen zijn)
Ik denk dat wij daar niet voor zouden kiezen. Maar ik kan mij voorstellen dat het voor een bepaalde groep misschien wel wenselijk is, net zoals de griepvaccinatie bijvoorbeeld.
Ik zou t graag geven. Mn dochter heeft al een maagdarm aandoening en haar hele leven afhankelijk van sondevoeding. Ze heeft het rota gehad met daarbij darmbloeding en 10 dagen volledig afhankelijk van het infuus. Zij zou ermee gebaat zijn.