Vaccinatie tegen Rota-virus

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door mel78, 16 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    #21 Novastar, 16 sep 2016
    Laatst bewerkt: 16 sep 2016
    Goed idee. Ik vind die hepatitis-b prik al helemaal (nog) niet nodig en ze verzinnen iedere keer wat anders. Het is bijna onmogelijk om vaccins weg te laten omdat je dan alle vaccins die je wel wilt los moet geven en dat is hartstikke duur. Dat wordt namelijk niet vergoed. Die keuze hebben dus alleen rijke mensen. Een basispakket en daarnaast optionele vaccins lijkt me wel wat.

2. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.029
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Weet ik, maar dat kost dan weer heel veel moeite

3. SandraBe

SandraBe Bekend lid

9 mrt 2015
    629
    0
    0
    nee, ik zou, net als alle andere vaccinaties die in het rvp zitten, ook dit vaccin niet geven.

Het Rota vaccin is trouwens een levend vaccin en pas gevaccineerden kunnen het vaccinvirus enige tijd na vaccinatie verspreiden en een van de bijwerkingen van dit vaccin is diarree, iets wat je niet wilde en waartegen je je pasgeboren baby wilde beschermen.

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.247
    16.627
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Nee ik zou hem niet geven aan mijn eigen kinderen maar bijv kinderen met een zwakke afweer zouden er wel degelijk baat bij kunnen hebben evenals de griepvaccinatie.

5. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Ik denk niet dat ik het mijn zoon gegeven zou hebben, De standaard vaccinaties hebben we ook al veel langzamer gegeven, en niet van alles te gelijk maar appart. Ik vind dat NL wel te ver doorslaat en kinderen onnodig volproppen met vaccinaties waarvan op lange termijn te weinig of niks bekend is. Maar goed het brengt lekker veel geld in het laatje he. (dat is mijn mening en gedachten gang, wat een ander vind of doet zal ik nooit op tegen zijn)

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik denk dat wij daar niet voor zouden kiezen. Maar ik kan mij voorstellen dat het voor een bepaalde groep misschien wel wenselijk is, net zoals de griepvaccinatie bijvoorbeeld.

7. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Ik zou t graag geven. Mn dochter heeft al een maagdarm aandoening en haar hele leven afhankelijk van sondevoeding. Ze heeft het rota gehad met daarbij darmbloeding en 10 dagen volledig afhankelijk van het infuus. Zij zou ermee gebaat zijn.

Deel Deze Pagina