Er is ook tijdje terug op het nieuw geweest dat veel pro anti vaccinatie site's en berichten terug te leiden zijn naar rusland... Zouden duizenden internet trollen zitten die, al dan niet betaald, dit soort dingen op internet gooit om voor wrijving in de samenleving te zorgen... Ook in nederland En veel antivaccineerders zouden deze info dus ook gebruiken en geloven.. Zoals deze: https://www.google.nl/amp/s/www.nu.nl/internet/5429822/russische-trolaccounts-zaaien-verdeeldheid-vaccinaties.amp https://www.ad.nl/tech/russische-trollen-zaaiden-onrust-op-sociale-media-over-vaccinaties~aa806d53/
Wat een stelletje sukkels die die onzin dingen geloven, omdat een of andere idioot iets de wereld in gooit (of ja internet) Je kan alles vinden wat je wilt op internet!!! Als je op Internet wilt vinden dat je dood kan gaan aan een scheet vind je dat!!! Sommige rare mensen geloven dat dan ook nog , want ja het staat toch op.internet dan is het vast en zeker waar!! Jammer dat door dat onze kinderen die wel gevaccineerd worden Als nog in gevaar worden gebracht. Ik vind dat het verplicht moet worden net als in sommige andere landen. Zag toevallig van de week dat er een petitie voor is zal morgen kijken of je er nog voor kan tekenen, dan tekenen ik gelijk !!!
Jammer dat mensen elkaar zo aanvallen wat betreft vaccinaties Iedere ouder doet wat hij denkt wat goed is voor zijn of haar kind Laat iedereen in hun waarde....
Haha, sinds wanneer doet iemand nog iets voor ‘de samenleving’? We kunnen geen kattendrol in de tuin meer verdragen van de buren, we slaan elkaar virtueel de hersens in op fora en Facebook, maar wanneer het iets belangrijks betreft als het vaccineren van de kinderen moeten we het ineens voor ‘de samenleving’ doen?? Veeg me op...
Toevallig is het kindje van vrienden van ons overleden na een vaccinatie. Ik vind mezelf geen " raar mens" en ik zou absoluut willen dat het onzin was, maar het is de bittere waarheid. Ik denk dat verreweg de meeste mensen die kritisch zijn over vaccineren en uiteindelijk besluiten hun kinderen niet volgens het rvp te laten vaccineren, geen goedgelovige, " domme" mensen zijn. Ik ben er dan ook van overtuigt dat het juist averechts gaat werken door deze mensen wel zo af te schilderen. Een boete of korting op kbs of weigering op een kinderdagverblijf/ school gaat mi ook niet werken. En dan nog het stupide idee om de verpleegkundige van het cb in te zetten om mensen te overtuigen..... Mijn ex collega is jeugdverpleegkundige op het cb en moest dus eerst een filmpje kijken over de ziektes waar tegen gevaccineerd wordt en daarna met ouders in gesprek om vooral het rvp te volgen. Zij heeft dit ook geweigerd. Dat gaat mensen echt niet over de streep trekken.
Ben ik met je eens hoor, maar ik probeer zo min mogelijk te vitten op anderen om niet té hypocriet te zijn
Dat lijkt me nu bij uitstek het werk van de jeugdverpleegkundige: Voorlichting over het RVP en mensen overtuigen dit te volgen. Als je niet bereid bent om een kernwaarde als vaccinatie uit te dragen en de richtlijnen van overheid en RIVM te volgen, is de publieke gezondheid geen geschikte werkplek voor je. Ik hoop dat ze hier stevig op is aangesproken en inmiddels gewoon haar werk doet.
Mee eens, maar actief mensen proberen over te halen die zelf aangeven het niet te willen vind ik wel moeilijk. Dan jaag je mensen juist ook weer weg bij het cb.
Precies dit! Daarom wil zij dit niet (en meerdere collega's). Zij ziet deze mensen regelmatig en weet dus ook dat het averechts werkt om te gaan zitten preken hoe erg de ziektes zijn waartegen gevaccineerd wordt. Alsof ouders daar zelf geen onderzoek naar hebben gedaan. Het werkt alleen maar averechts en mensen blijven daarna weg, omdat het vertrouwen weg is. In de tijd dat ik heb aangegeven op het cb dat wij via de huisarts ons eigen programma volgen, hebben we daar eenmalig een gesprek over gehad. Toen bleek dat ik me er goed over heb laten informeren en de arts en de vpk van het cb oprecht geïnteresseerd waren in mijn beweegredenen ( van veel dingen was de vpk zelf niet eens op de hoogte), hebben ze het laten rusten. Daardoor ben ik altijd bij het cb gebleven en heb er op andere gebieden ook heel veel aan gehad.
Ok....even een vraag....ik heb er weinig verstand van hoor Mijn kinderen zijn gevaccineerd, ik vond het wel steeds spannend omdat je een gezond kind stukjes van ziekmakende bacteriën of virussen inspuit. Als jouw kinderen in aanraking komen met ......(ziekte) dan heeft dat toch verder geen dodelijke gevolgen? Dus wat maakt het uit of een ander kind wel of niet gevaccineerd is?
Nee dus. Er waren wel meer collega's die dit niet op deze manier ouders willen overhalen, omdat dat alleen maar averechts zou werken. Ik denk dat de enige manier om ouders over te halen bestaat uit eerst eens goed luisteren naar wat de beweegredenen zijn en begrip tonen. Op dit forum is wel duidelijk dat degene die zo pro vaccineren zijn, ook niet luisteren en alleen maar woorden als "onverantwoordelijk", "egoïstisch", "dom", enz gebruiken. Daar ga je mensen niet mee overhalen. De mensen die ik ken die niet, gedeeltelijk en/ of uitgesteld vaccineren zijn dit nl allemaal niet.
Omdat een baby bv nog niet gevaccineerd is. Of omdat je kindje een aandoening heeft waarbij vaccineren niet kan.
Voor de kinderen die inmiddels volledig gevaccineerd zijn, is dit inderdaad geen probleem. Voor baby's of kinderen die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden, is dit wel een potentieel gevaar. Als moeder van gedeeltelijk gevaccineerde kinderen ben ik mij daar zeer van bewust en probeer het risico zo klein mogelijk te houden dat mijn kinderen die kinderen zouden kunnen besmetten.
Bedoel je of het mij wat kan schelen dat andere kinderen doodgaan aan ziektes die door vaccinatie te voorkomen zijn, omdat hun ouders eigenwijs zijn? JA! Jou niet dan? Ik heb kinderen en volwassenen dood zien gaan aan die ziektes, of levenslang gehandicapt zien raken. Dat raakt me als arts, aIs moeder en als mens. En daarom kan ik er niet bij dat je als ouder niet die heel simpele maatregel neemt voor je eigen kinderen. Gewoon omdat je ze graag lang en gelukkig wil zien leven. De vrijheid van stomme beslissingen voor jezelf gaat vrij ver, maar de verantwoordelijkheid voor je kinderen is iets om niet licht mee om te gaan.
Ik vind je eerste alinea best fel naar @dds toe. Ze vraagt zich gewoon serieus wat af, waarom daar zo op antwoorden. Met hoofdletters ook. En je tweede alinea begrijp ik ook. En ik vind het heel logisch dat jij nav die ervaringen keuzes maakt. Maar respecteer het dan ook dat een ander, andere keuzes maakt omdat diegene ervaringen van de andere keerzijde heeft meegemaakt. Ik doel nu even op @lies276 bijvoorveeld. Zij heeft hier op het forum namelijk al meerdere malen laten weten waarom ze tot deze keuze is gekomen. Laat elkaar daarom dan ook gewoon in zn waarde. Welke keuze hij/zij dan ook maakt, ook al is dat een totaal andere keuze die jij zou maken. En om dat nou stomme beslissingen te noemen, vind ik echt het tegenovergestelde.
Ik ben het met je eens. Het helpt echt niet om mensen die niet vaccineren voor van alles uit te maken daar gaan ze hun mening niet van bijstellen. Misschien zelfs wel helemaal niet. Ik zelf zou graag zien dat de vaccinatiegraad toch rond die 95% blijft liggen. Maar steeds meer ouders zijn kritisch. Dat is prima maar soms ook erg beangstigend zeker als de vaccinatiegraad daalt. Maar om mensen te overtuigen moet je andere middelen inzetten en ze niet als dom of wat dan ook bestempelen. Dat heb ik nu wel geleerd van fora.