Hoihoiii... Ik zou graag even jullie mening willen horen.. Mijn dochtertje is nu iets meer dan een maand oud en mijn vriend wil gaatjes voor haar laten schieten maar ik twijfel erover. Wat vinden jullie.. is het te vroeg? en bij hoeveel weken/maanden hadden jullie oorgaatjes voor je dochtertje laten schieten?
ik persoonlijk vind dat veeeel te vroeg. maar dat ben ik.. mijn dochter mag zeld die keuze maken als ze dat later wil. maar nu nee ga ik dr niet aan doen..
Zelf zou ik dat echt te jong vinden.. Wij hebben hier gewacht totdat onze dochter zelf zei ze te willen, dat was met 3 jaar en 11 maanden. Maar in sommige gemeenschappen en/of culturen is het heel normaal op jonge leeftijd al gaatjes te laten schieten, dus is ook net wat je 'gewoon' en 'normaal' vindt zelf.
Die discussie is wel vaker geweest.. Maar mijn persoonlijke mening is, dat het nog wel kan, als je kindje het zelf wil. Ik ben sowieso bang dat ze ergens achter blijven haken in een dreumes/peuter-stuntelbui. Daarnaast zijn mijn eigen oorbellen helemaal ingegroeid, omdat ik niet tegen het metaal kon. Ondanks dat het echte zweerknopjes waren. Dat was op mijn 6e, maar zo pijnlijk om eruit te halen. Dat zou ik een kindje van een paar maand echt niet aan willen doen. Ook al blijft het een kleine kans dat iemand zo heftig reageert natuurlijk..
Ik zou het ook niet doen...vind het ook geen gezicht, maarja als dat inderdaad gebruikelijk is in jouw omgeving.. Kan me voorstellen dat het meisje bij het schieten nauwelijks pijn heeft en dat zo weer vergeten is...maarja, ben toch ook altijd wel bang voor ontstekingen enz...dus nee..zou het echt niet doen..
ik zou zelf wachten. Zo zag ik een tijd geleden een baby ,die was wel iets ouder..denk zo'n 6maanden..en had van die oorringetjes in. ik zou het gevaarlijk vinden ,met het draaien etc. maarja wie ben ik.
Je weet zeker dat je meningen wil horen? Nou zet je dan maar schrap... Mijn persoonlijk mening? Is het te vroeg? Jazeker, wel een jaar of 12! Mijn dochter mag oorbellen wanneer zij naar de middelbare school gaat. Ik doe dus niet VOOR haar, zij mag het echt zelf bepalen op een leeftijd dat ze dat ook kan.
Mijn dochter mag het als ze er zelf om gaat vragen. Wel meerdere keren zodat ik zeker weet dat ze het echt wil en dat ze begrijpt dat het pijn kan doen.
Hier als ze 16 is!! mijn vader zou zeggen: meid je hebt al genoeg gaten in je lichaam..ha ha. Nee, ieder zijn keus. Ik vind het niet zo leuk bij kleintjes....zo volwassen.. Zou zelf dus zeker even wachten. Charlie
veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelste vroeg!! er is pas een topic over geweest die moet je maar eens lezen......wij gaan niet beslissen voor onze dochter dat ze oorbellen moet dragen pas als ze er zelf heel vaak over zeurt mag t
Ik zou het wel doen hoor, mijn oudste dochter was 3 maanden en mijn jongste is nu 2 maanden en ik kan iet wachten. Hier doen ze het pas vanaf 3maanden. De voordelen: - ze kennen nog geen angst. - het staat zo schattig. - Ze zitten er niet aan. - ze weten niet beter. Het enige nadeel kan zijn, dat ze later geen oorbellen in willen. Dan doen ze het toch niet in. De keuze is aan jou. Het is natuurlijk wel even zielig, maar dat is een inenting ook. Gr. mariska
@Aksiram, het staat zo schattig vind ik dus echt geen rede om het te doen.. Dan doe je dus jezelf een plezier en niet je kindje, k snap uberhaupt niet waarom dat zo vroeg moet.. Maar goed.. Ik wou even vermelden dat ik het staat zo schattig toch echt geen reden vind
Ik vind het niet leuk staan bij die hele kleintjes, vind het zelfs eerder goedkoop staan maar dat is mijn persoonlijke mening. Hier in de omgeving doen alle goede juweliers het ook niet voor het vijfde jaar. Verder ben ik sinds de geboorte van mijn meis een geitewollesok geworden haha, ik heb een gaaf en perfect meisje op de wereld gezet en dat mooie lichaampje wil ik niet onnodig 'beschadigen'. Daar kiest ze zelf maar voor als ze groot genoeg is.
zou doen wat je zelf wilt.. tot 12 / 16 wachten vind ik overdreven.. hier heb ik bedacht dat ze t krijgt als ze kan lopen.. moet eerlijk toegeven dat ik het bij hele kleintjes niet zo vind staan.. klein koppie met die grote oorbellen .. maar goed ieder zn eigen keus
Hier met 4 weken gedaan gelukkig! Geen enkel probleem gehad. Moet je eens vragen aan diegenen die het zullen afraden of ze er zelf negatieve ervaring mee hebben
Ik vind het zo'n zonde van die mooie oortjes en ik vind oorbelletjes bij zulke jonge kindjes ook gewoon echt niet mooi, maar dat ben ik Ik heb zelf wel gaatjes, maar heb die pas op m'n 18de oid laten prikken, daarvoor nooit behoefte aan gehad, en op m'n 18de leek het me ineens wel leuk. Ik heb er geen spijt van, maar heb ook niet het gevoel dat ik ze véél eerder al had willen hebben oid.
Ik heb nog geen kids,.. Mijn moeder heeft mij en mijn zusje toen de keuze gelaten, voor hoever je dat een bewuste keuze kan noemen.. Wij waren een jaar of 3 denk ik.. Ik zou ook de keuze bij het kind laten, tot 12 of 16 wachten zou ik niet doen.. Maar een kind komt er vanzelf mee hoor.. Vind het er zelf niet uit zien, bij baby's..
nou ik zie dat iemand schrijft het ziet er nogal goedkoop uit: ik vind dat wel een hele nette omschrijving. Ik vind dat nog wel zacht uitgedrukt en krijg er meteen beeld bij. Vreselijk. Dus wat mij betreft veeeeeeeel te vroeg.
Mijn mening: ik vind het achterlijk om gaten in je kind zijn/haar lichaam te laten maken die niet medisch noodzakelijk zijn. Mijn kind mag straks zelf bepalen wat hij of zij wil. Ik heb ze nooit gaatjes in mijn oren laten schieten en ben nog steeds trots op mijn ongeschonden oorlelletjes En al hangt mijn kind straks de hele kerstversiering in zijn/haar lichaam, dan zou ik niet blij zijn, maar dat is dan hun keuze. Bij oorbellen zou ik dan zo rond de 12 jaar zitten, andere piercings en tatoeages vanaf 18.