Om de maand een vaccin geven kan prima. Ik zou ze hier ook om en om doen. Uiteindelijk pas met 9 mnd gestart doordat ze steeds verkouden/last van tandjes had vanaf 6 mnd. Hier heeft ze met 9 en 11 mnd dktp gehad,met 12 mnd pneumokokken.
Hier vaccineren we ook volgens een ander schema. Ons CB was erg meedenkend, dus het kan wel. 3x dktp, 1x pneu en men c tot nu toe voor onze kleine man van nu 2jr2mnd. Bmr voorlopig niet, evenals geen pneu meer. Daar werd hij doodziek van. Gemeld bij lareb, maar kon onmogelijk van het vaccin komen :x. Verder is hij nooit ziek geweest. Bij mijn dochter alles gegeven en twee jaar lang ziekenhuis in en uit met kno problemen. Uiteindelijk opgenomen met een acute mastoiditis. Erg gevaarlijk! Amandelen eruit, buisjes, hele rataplan. Kan toeval zijn, voor mij niet,.... Bij de baby gaan we ook wel een alternatief schema opstellen.
Niet prikken als je kind niet fit is.....het immuunsysteem is dan al hard aan t werk. Vaccineren zonder de Heb B kan zeker, moet je wel via/ bij de HA doen. De apotheek moet t dan bestellen. Je hebt dan ook de keuze om de HIB er ook uit te laten , die zit nml apart en moet ter plekke bijgevoed worden. Hier vaccineren we ook anders, pas met 6 mnd begonnen en zeker geen heb B!
Bij mijn oudste werd er ook gezegd door het lareb dat de reactie niet door het vaccin kon komen. Bij de jongste gebruik ik nu tujababy van vsm rond de vaccinatie en die heeft nog nergens op gereageerd.
Heeft je kindje er eentje minder nodig als je met vier maanden begint? Ik vroeg dit aan de cb arts vanmorgen, maar ze zei dat het dan opschuift en je er zeker geen 1 minder mag geven. Ik heb echt het idee dat ze er zelf niks van afweet.. Hoe doe jij dit als ik vragen mag? DKTP volgens schema aanhouden of ook langer wachten dan de volgende maand?