Het enige waar ik achter ben gekomen is dat je ook opereert onder de naam Mariska de Visser . Maar goed: om het even voor op te stellen. De lappen aan info die jij geeft komen NIET binnen. Noem het een natuurlijke voorselectie van mijn brein om mijn eigenwijsheid te activeren en het NIET tot me door te laten dringen, of gewoon omdat je weliswaar vraagstukken aanvoert. Maar ergens niet weet te onderbouwen. Je hebt het over zuigelingen van onder de 6 maanden. Die echter wel gevaccineerd worden (tenminste, door de ouders die het RVP wel volgen dan), dus het is maar goed dat het programma bestaat. Als de jong volwassenen zonder booster een besmettingshaard blijken te zijn ).
Ook kinderen kunnen een besmettingshaard blijken te zijn voor wat betreft kinkhoest. Waar het mij om ging, je kunt, ondanks dat je zelf volledig gevaccineerd bent, ongemerkt ziektes overbrengen waartegen je gevaccineerd bent. En ouders die hun jonge baby'tjes laten vaccineren met kinkhoest zouden ook moeten horen van het het cb bureau dat hun baby pas volledig beschermd is (in hoeverre het kinkhoest vaccin überhaupt beschermd) nadat hun baby de volledige vaccinatiereeks van 4 vaccinaties heeft gekregen op de leeftijd van 11 maanden. Laat kinkhoest dan ook in de meeste gevallen niet meer gevaarlijk zijn voor deze leeftijdsgroep. Het vaccin is alweer uitgewerkt als je kind bijna 4 is want dan mag het (sinds 2001) weer een nieuwe booster kinkhoest en nu is men aan het onderzoeken of de 9 jaars prik ook weer mét kinkhoest gegeven moet worden omdat het vaccin dan alweer uitgewerkt is (als het überhaupt al gewerkt heeft)... Bron: kimstudie KIM-studie - Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu